AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 En nær kompis til mannen min gifter seg i nærmeste fremtid. Jeg har ikke noe særlig nær relasjon til verken han eller hans kommende kone. Har en baby på rett over 8 måneder som fortsatt ammes. Bryllupet finner sted 2 timer unna der vi bor, og er "uti gokk". Jeg meldte derfor avbud fordi det ville blitt vanskelig logistikk-messig i forhold til amming etter som enten jeg eller barnepassere med baby måtte ha kjørt frem og tilbake i forbindelse med amming. Babyen er også veldig mammadalt, og jeg føler meg ikke trygg på at det eventuelt ville gått fint om mormoren skulle forestå legging på et ukjent sted (hotellrom). Bruden (barnløs) ble visstnok "lei seg". Bør jeg ha dårlig samvittighet, eller er det forståelig at jeg meldte avbud? Anonymkode: 7e848...1cc
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2 Skrevet 9. juni 2023 En på 8 mnd klarer seg fint på vanlig mat de timene du er borte. Anonymkode: b60ec...073 24 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #3 Skrevet 9. juni 2023 Hun skjønner det bare ikke. Hun vil nok forstå det hvis hun får barn selv. Anonymkode: 09d5b...c42 15 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #4 Skrevet 9. juni 2023 Å ha med en så liten baby er så stress at jeg bare hadde gjort det for nærmeste familie og nærmeste venner. Mye styr, frem og tilbake på hotellrom og ikke alkohol.. Egentlig alt man ikke ønsker på bryllup Anonymkode: ef934...f9c 14 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 Jeg mistenker at det er litt overdrevet at hun "er lei seg". Hvis dette har blitt formidlet via hennes mann og kanskje videre via din mann kan det godt ha endret litt betydning underveis siden du ikke kjenner brudeparet særlig godt. Jeg tenker mer at hun mente "det var synd" uten å legge så veldig mye i det. Hvis hun faktisk var lei seg kommer hun kanskje til å forstå det bedre hvis hun får barn selv en gang. Hold deg til planen du. Ikke gjør det hvis det bare blir stress. Anonymkode: f0ad3...798 28 3 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 Hvem sa hun ble lei seg? Vær forsiktig med å tro på at folk sier nøyaktig det andre har sagt. Er ikke sikkert hun ble lei seg Anonymkode: e45f4...8a1 8
Daria Skrevet 9. juni 2023 #7 Skrevet 9. juni 2023 Har hun sagt at hun ikke skjønner eller synes det er rart at du melder anbud, eller bare at hun er lei seg? Det siste er jo strengt tatt mest å gi uttrykk for vanlig høflighet, og trenger ikke bety at hun har sterke innvendinger mot valget ditt. Det går an å ha to tanker i hodet på en gang. 23
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #8 Skrevet 9. juni 2023 Daria skrev (1 time siden): Har hun sagt at hun ikke skjønner eller synes det er rart at du melder anbud, eller bare at hun er lei seg? Det siste er jo strengt tatt mest å gi uttrykk for vanlig høflighet, og trenger ikke bety at hun har sterke innvendinger mot valget ditt. Det går an å ha to tanker i hodet på en gang. De ga uttrykk for at de ikke skjønner hvorfor. Anonymkode: 7e848...1cc
Petra200 Skrevet 9. juni 2023 #9 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De ga uttrykk for at de ikke skjønner hvorfor. Anonymkode: 7e848...1cc Men en så stor baby kan jo greie å være borte fra mor i typ 6-8 timer? 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #10 Skrevet 9. juni 2023 En åtte måneder gammel baby hadde vel greid seg med fast føde til kveldsmat og slikt den dagen? Melk på flaske, hvis flaske godtas, eller fra tutekopp. Men ok, om du ikke vil prøve det, så dropp det. Uansett, hvis det blir et skikkelig styr for deg å stille i dette bryllupet, så bare dropp det, slik du har gitt avbud om. Det er ingen krise for dem, du skriver jo at dere ikke er nære venner eller noe sånt, det er mannen din som er. Han drar jo, ikke sant? Det er hans venn som gifter seg. Brudeparet vil forstå bedre når og hvis de får barn selv en dag, noe som sikkert ikke er langt unna mtp bryllupet. Anonymkode: 9aaef...13c 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #12 Skrevet 9. juni 2023 Mannen din drar vel? Jeg forstår deg godt iallefall Hvis de sier noe mer om det får mannen bare smøre litt på om baby som er vanskelig å legge og nekter flaske og ingen barnevakt som ønsker å ta hele kvelden. Lat som at du er lei deg for å gå glipp av den fine festen men si dere synes det er viktigst at mannen får dratt og feiret kompisen sin skikkelig og vri det over til at han gleder seg. Anonymkode: 8beea...9b3 2 1
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 9. juni 2023 #13 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En nær kompis til mannen min gifter seg i nærmeste fremtid. Jeg har ikke noe særlig nær relasjon til verken han eller hans kommende kone. Har en baby på rett over 8 måneder som fortsatt ammes. Bryllupet finner sted 2 timer unna der vi bor, og er "uti gokk". Jeg meldte derfor avbud fordi det ville blitt vanskelig logistikk-messig i forhold til amming etter som enten jeg eller barnepassere med baby måtte ha kjørt frem og tilbake i forbindelse med amming. Babyen er også veldig mammadalt, og jeg føler meg ikke trygg på at det eventuelt ville gått fint om mormoren skulle forestå legging på et ukjent sted (hotellrom). Bruden (barnløs) ble visstnok "lei seg". Bør jeg ha dårlig samvittighet, eller er det forståelig at jeg meldte avbud? Anonymkode: 7e848...1cc Er det ikke bra at hun ble lei seg for at du ikke kommer? Hadde vært bedre om hun ble glad for at du ikke kommer?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #14 Skrevet 9. juni 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: En åtte måneder gammel baby hadde vel greid seg med fast føde til kveldsmat og slikt den dagen? Melk på flaske, hvis flaske godtas, eller fra tutekopp. Men ok, om du ikke vil prøve det, så dropp det. Uansett, hvis det blir et skikkelig styr for deg å stille i dette bryllupet, så bare dropp det, slik du har gitt avbud om. Det er ingen krise for dem, du skriver jo at dere ikke er nære venner eller noe sånt, det er mannen din som er. Han drar jo, ikke sant? Det er hans venn som gifter seg. Brudeparet vil forstå bedre når og hvis de får barn selv en dag, noe som sikkert ikke er langt unna mtp bryllupet. Anonymkode: 9aaef...13c Ingen av mine babyer har spist noe særlig fast føde da de var 8 mnd gamle. (De fikke selvfølgelig mat, men var ikke interessert utover å ta en bitteliten smak). Ikke tok de flaske heller. Anonymkode: d44d4...bf5 7
Anononyma Skrevet 9. juni 2023 #15 Skrevet 9. juni 2023 (endret) Min lille er 9 mnd og jeg hadde også meldt avbud, med andre ord forstår jeg deg godt. Dersom brudeparet ikke har barn forstår de ikke greia. De tenker nok at en baby på snart ett år bør klare seg helt fint hos besteforeldre den ene kvelden. Den dagen de evt får sin egen vil de nok forstå valget ditt 😊 Endret 9. juni 2023 av Anononyma 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #16 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De ga uttrykk for at de ikke skjønner hvorfor. Anonymkode: 7e848...1cc Du sier til dem «dere er ikke viktige nok til jeg gidder ta meg bryet». Og de svarer at det er for dem uforståelig. Jeg regner med mannen skal? At ikke han også vraker relasjonen til sin venn? For joda, nå er dere småbarnsforeldre. Og til ungene er 10-12 så er hverdagen hektisk. Så blir barna mindre og mindre gira på å være med sin mor og far, før de som 16-18 åringer flytter t i verden, for å returnere et par ganger i året. Det er ikke enten barn eller venner, ts. Du må få plass til begge deler, ellers blir du ensom. Tiden med barn er flyktig, og tiden uten dem meget mye lengre. La oss si du lever 100 år. 20 av dem med barn. Anonymkode: b0b8b...41d 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #17 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke enten barn eller venner, ts. Du må få plass til begge deler, ellers blir du ensom. Tiden med barn er flyktig, og tiden uten dem meget mye lengre. La oss si du lever 100 år. 20 av dem med barn. Anonymkode: b0b8b...41d Eeeh? Det var da en veldig vid tolkning av det jeg skriver?! Jeg har ikke meldt avbud BARE fordi jeg har en 8 måneder gammel baby. Det er fordi jeg etter en konkret avveining fant ut at det ble for "ståkete" for meg/oss. Det handler ikke bare om hvorvidt babyen klarer seg uten amming x antall timer eller ikke. Det handler også om at min baby har sterkest tilknytning til meg og er ikke komfortabel med å være alene med andre ennå. Og ja, selvfølgelig drar mannen minni bryllupet. Anonymkode: 7e848...1cc 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #18 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Eeeh? Det var da en veldig vid tolkning av det jeg skriver?! Jeg har ikke meldt avbud BARE fordi jeg har en 8 måneder gammel baby. Det er fordi jeg etter en konkret avveining fant ut at det ble for "ståkete" for meg/oss. Det handler ikke bare om hvorvidt babyen klarer seg uten amming x antall timer eller ikke. Det handler også om at min baby har sterkest tilknytning til meg og er ikke komfortabel med å være alene med andre ennå. Og ja, selvfølgelig drar mannen minni bryllupet. Anonymkode: 7e848...1cc Jeg tenker jo det handler om hva du ønsker mer enn annet. Du hadde fått det til om du ville. Man kan ta med seg barnevakt om noe. For meg hadde det vært leit om min mann brukte unnskyldningen at det er ikke nær venn av mannen min og derfor gidder han ikke - da jeg forventer at nære venner engasjerer vi oss i. Har en baby på 8 mnd, og jeg ville dratt. Men vi har også fokusert på at andre skal kunne være med babyen, at den skal begynne smake, og på sikt spise grøt og fast føde, fra den var 4 mnd. Anonymkode: a02a8...390 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #19 Skrevet 9. juni 2023 Jeg skjønner at de reagerer, men jeg skjønner også deg. Anonymkode: 0f999...294
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #20 Skrevet 9. juni 2023 Jeg hadde gitt blanke i hva andre måtte mene. Har selv takket nei til selskaper, takket også nei til bryllup som skal være i sommer… Jeg prioriterer meg selv og barnet først, og når folk inviterer uten barn så kan de faktisk ikke klage på at småbarnsforeldre ikke kommer Anonymkode: bcc6b...741 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå