Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Paramount
Skrevet

Gi en mann en mulighet til å skaffe seg fordeler, og han vil før eller siden benytte seg av denne. Så enkelt er vi skrudd sammen. Det er skattereglene som er meningsløse. Vi burde hatt kun moms, all annen skatt burde vært fjernet. Skru heller opp momsen et par hakk. Da hadde verden blitt mer rettferdig, og vi kunne klart oss med langt færre unyttige offentlig ansatte som bare bruker tiden sin på å kontrollere andre.

Skrevet

Dette stinker, selvfølgelig har ikke kona bodd med svigerbroren.

Hun slapp både skatt på leieinntekten og på salggevinsten ved å bløffe på at hun bodde i leiligheten.

• Liker 31
  • Nyttig 4
Skrevet

Denne påfuglen, som neppe har hatt en ærlig dags arbeid i sitt liv, skal selvsagt tiltales for svindel slik vanlige arbeidsfolk hadde blitt det. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
Paramount skrev (17 timer siden):

Gi en mann en mulighet til å skaffe seg fordeler, og han vil før eller siden benytte seg av denne. Så enkelt er vi skrudd sammen. Det er skattereglene som er meningsløse. Vi burde hatt kun moms, all annen skatt burde vært fjernet. Skru heller opp momsen et par hakk. Da hadde verden blitt mer rettferdig, og vi kunne klart oss med langt færre unyttige offentlig ansatte som bare bruker tiden sin på å kontrollere andre.

En mann...eller kvinne? :) 

Alle vil bruke muligheten, men feilen er at det er de "vanlige" som skal straffes for det. Men om du er politiker eller annet høytstående slipper du gjerne unna det...

Norge er et samfunn gjennomsyret av korrupsjon.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Finnes ikke ett fnugg av tillit igjen 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Leste i en artikkel at hun har vært/ kanskje fremdeles er? alvorlig syk. Hun bor visst ikke sammen med ham i forsvarssjefboligen, men i  deres hjem Moss? Hun bodde i denne leiligheten sin, siden den var nær behandlingsstedet hennes. Er ikke sikkert ting er så svart hvitt, som det fremstår.

• Hjerte 1
Gjest StinkySocks
Skrevet
Sola de skrev (5 minutter siden):

Leste i en artikkel at hun har vært/ kanskje fremdeles er? alvorlig syk. Hun bor visst ikke sammen med ham i forsvarssjefboligen, men i  deres hjem Moss? Hun bodde i denne leiligheten sin, siden den var nær behandlingsstedet hennes. Er ikke sikkert ting er så svart hvitt, som det fremstår.

hvor har du lest dette? 

Skrevet
StinkySocks skrev (1 minutt siden):

hvor har du lest dette? 

Mulig det var Aftenposten:S

Gjest Arne_Toholt
Skrevet
Sola de skrev (7 minutter siden):

Spiller "alvorlig syk"-kortet. Enda verre. Regler er regler, om man er syk eller ikke.

Skrevet
Paramount skrev (På 9.6.2023 den 15.53):

Enig skrur du litt på en bil så kommer presten  klokker,n  fut og fogd og helvette er i gang  :(

• Liker 3
Gjest Refreng
Skrevet

Det har nok vært en utbredt kultur om at det er greit å gjøre. Når man merker at alle rundt en stjeler kaffe fra kantina, så føles det raskt ok å gjøre det selv. Virker som om det har skjedd her. Den type slepphendthet kan raskt skje om du ikke har flere personer som tar sin makt og sitt ansvar alvorlig. Vi har for få mennesker i sentrale personer som tar stillingen sin alvorlig og som genuint bryr seg

Skrevet

Har aldri hatt sansen for denne fyren. Han har en emmen personlighet, elendig muntlig fremstillingsevne og virker ganske kort mentalt. Nå får vi bare bekreftet hva han er laget av tenker nå jeg….

• Liker 10
Skrevet
Sola de skrev (13 timer siden):

Om hun bodde i leilighet i Moss så bør hun vel oppgi det, og ikke oppgi at hun bor i en hybellignende tilværelse med svigerbror i Oslo? Og hvorfor skal fellesskapet(forsvaret) ta regninga for denne svigerbrorens pendlerutgifter og sluse den rett i lomma på fru forsvarssjef når det åpenbart er bare tull?

Om hun er syk så har hun min fulle sympati for akkurat det, men ser ingen grunn til at det skal unnskylde skattesvindel. Ser hun predikerer åpenhet og hvor viktig det er å sette pris på vårt velutviklede samfunn på fb. Hvor lang tid tar det for vårt samfunn å rakne hvis vi alle skal lyve og svindle på måten ekteparet Kristoffersen har gjort?

Alle kan bli fristet til å gjøre forskjellig om anledningen byr seg, nettopp derfor skal ikke «alle» lede forsvaret. Synes dette paret kan ta med pikkpakket å flytte tilbake til den trangbodde leiligheten de synes å trives så godt i. Viktig med normalt utrustet moralsk sans om man skal lede en slik organisasjon.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Om hun bodde i leilighet i Moss så bør hun vel oppgi det, og ikke oppgi at hun bor i en hybellignende tilværelse med svigerbror i Oslo? Og hvorfor skal fellesskapet(forsvaret) ta regninga for denne svigerbrorens pendlerutgifter og sluse den rett i lomma på fru forsvarssjef når det åpenbart er bare tull?

Om hun er syk så har hun min fulle sympati for akkurat det, men ser ingen grunn til at det skal unnskylde skattesvindel. Ser hun predikerer åpenhet og hvor viktig det er å sette pris på vårt velutviklede samfunn på fb. Hvor lang tid tar det for vårt samfunn å rakne hvis vi alle skal lyve og svindle på måten ekteparet Kristoffersen har gjort?

Alle kan bli fristet til å gjøre forskjellig om anledningen byr seg, nettopp derfor skal ikke «alle» lede forsvaret. Synes dette paret kan ta med pikkpakket å flytte tilbake til den trangbodde leiligheten de synes å trives så godt i. Viktig med normalt utrustet moralsk sans om man skal lede en slik organisasjon.

Hun bor nå i Moss, slik jeg forsto det. Ikke da. Kan jo være hun i utgangspunktet leide den ut til ham, men så forverret helsen hennes seg, så hun ble nødt til å være der hun og av og til. :vetikke: Er bare hva jeg har lest. Aner ingenting om dem og deres. Er ikke sikkert hun visste det var skattesvindel. Vi vet jo ingenting om hvor mye hun har oppholdt seg der. Mannen hennes hadde etter hva jeg leste ikke hatt noe samtale med om dette med henne, så blir feil å gi ham skylden for hennes feil.

Skrevet
Sola de skrev (2 minutter siden):

Hun bor nå i Moss, slik jeg forsto det. Ikke da. Kan jo være hun i utgangspunktet leide den ut til ham, men så forverret helsen hennes seg, så hun ble nødt til å være der hun og av og til. :vetikke: Er bare hva jeg har lest. Aner ingenting om dem og deres. Er ikke sikkert hun visste det var skattesvindel. Vi vet jo ingenting om hvor mye hun har oppholdt seg der. Mannen hennes hadde etter hva jeg leste ikke hatt noe samtale med om dette med henne, så blir feil å gi ham skylden for hennes feil.

Jeg tror de fleste utdannede voksne vet at det utløses skatteplikt på gevinst ved boligsalg om man ikke har bodd selv i boligen et visst antall måneder før salget foregår. Om man ikke vet dette så er reglene veldig godt forklart på Skatteetatens nettsted, så man kan ikke unngå å få dette med seg.

Hvis de er så bevisstløse i forhold til skatt og inntekt at de ikke har samtaler om noe så sentralt som boligsalg og inntekt av dette, så er det jo meget spesielt at de greier å orientere seg såpass bra i skjemajungelen for å få mest mulig i egen lomme synes jeg. Så spesielt at jeg ikke tror de snakker sant.

Hvis et flertall tror at vi har en forsvarssjef som lyver og er såpass smålig så har vi som land et kjempeproblem.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Pinlig. Dette er skattesvindel og jeg håper det får konsekvenser.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er altså mannen som skal kommandere andre menn til å gå i døden "for Norge". Når han holder på sånn i fredstid, kan en neppe regne med hans troverdighet i en krig.

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg må si jeg synes det er rart at dette ikke har blåst mer opp i media enn det oppslaget som kom den første dagen. 

• Liker 12
Skrevet (endret)
keops skrev (På 9.6.2023 den 15.47):

Ser i VG at forsvarssjef Kristoffersen og kona virker å ha et meget avslappet forhold til skatteplikt og innberetning av inntekt/formuesforhold.

Kons har solgt leilighet og fått så bra gevinst at det utløser skatt på drøye 600 000. Men dette vil de ikke betale så i ren Tajik, Hansen, Ropstad-stil velger de å late som at ting er annerledes enn de egentlig er.

Kona har angivelig latt være å flytte sammen med sin mann til den påkostede kommandantboligen de har til disposisjon. Hun har angivelig delt en 53m2 stor leilighet med ett(!) soverom med forsvarssjefens bror i stedet. Bror Kristoffersen har betalt henne 10 000 or mnd for å dele denne leiligheten med henne. 

Bare så synd for herr og fru Grisk at de i flere intervjuer i samme periode har beskrevet sitt samboerskap inngående.
Hele saken stinker og forklaringene til forsvarssjefen er mildt sagt latterlige.

Jeg har hatt et godt inntrykk av ham, men dette er så lavmål. Vi trenger virkelig ikke en så uærlig person som øverste sjef i disse tider. 

Blir så møkk lei disse høytlønnede privilegerte som åpenbart ikke føler noe skam ved å bli tatt på fersken. Om ikke forsvarssjefen m familie greier å betale skatt på gevinst av salg av bolig, hvem i huleste skal da greie det? Og er det denne griske noksagten som skal få folk til å verve seg og ofte liv og lemmer? 

Bare en av mange artikler som antyder forsvarssjefen jukset seg til krigsmedalje. Han har vært etisk tvilsom.

https://www.vg.no/spesial/2022/krigskorset/

Endret av Akryl
  • Liker 4
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...