AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #21 Skrevet 11. juni 2023 Vi lager dobbel eller trippel porsjon og fryser ned. Blir ofte til at vi spiser de fra fryseren i påfølgende uker, så har ofte like middager, selvom ikke hele uken blir helt lik. Anonymkode: 3217f...b38
Arkana Skrevet 12. juni 2023 #22 Skrevet 12. juni 2023 Som en som har et stort repertoar av middager samt prøver nye oppskrifter ofte hadde fast ukemeny, eller selv fireukersmeny, være dødskjedelig og helt uaktuelt. Om alle i din familie er enige om og fornøyd med å spise de samme syv middagene hele året så er det jo ikke noe som helst problem å innføre det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #23 Skrevet 12. juni 2023 Det er jo fult mulig. Likevel er det enkelt med litt variasjon. Har dere fryser kan dere handle inn for flere dager. Forslag: Mandager: Fisk/fiskeprodukt, poteter, frossengrønnsaker. Varier mellom laks, torsk, fiskeboller, fiskekaker. Frosne grønnsaker kan varieres med amerikansk blanding, blomkål/brokkolimix, bønnemiks. Tirsdag: Suppe med rundstykker. Kan variere type, f.eks tomatsuppe med egg, blomkålsuppe, grønnsaksuppe (rester). Kan ha kjøtt eller vegetar. Onsdager: Gryte. Toro funker fint av og til. Chilli con carne, tikka masala, linsegryte, fiskegryte. Fredager: Pasta. Bolognese, carbonara, ricotta og spinat, pesto og tomater. Lørdag: suprise. Kanskje pizza, pita, burger, lasagne, biff Søndag: Omelett. Bruk rester. Brød og/eller salat til. Anonymkode: 58ce4...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #24 Skrevet 14. juni 2023 On 6/9/2023 at 2:54 PM, AnonymBruker said: Jeg spiser det samme hver dag 😅 Kjedelig er irrelevant for meg, mat er næring ikke underholdning. Anonymkode: b496a...0a7 Får man i seg riktig næring om man spiser det samme hver dag da? Anonymkode: eb8d8...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #25 Skrevet 17. juni 2023 For oss hadde ikke det funket. Vi jobber turnus, og hver uke ser forskjellig ut med tanke på hvem som er hjemme og skal spise middag. Og så plutselig får man lyst på noe annet, noen unger blir med hjem og skal spise sammen med oss, vi har takeaway, spiser ute eller blir bedt bort på middag. For oss passer det best å planlegge fra dag til dag. Jeg passer på å ha litt basisvarer i fryser og kjøleskap slik at det er lett å finne fram noe om morgenen når man ser hvordan dagen blir. Anonymkode: 7ae79...d64
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #26 Skrevet 17. juni 2023 Jeg hadde aldri orket noe sånt. Man må jo tilpasse seg været? Og hva som er i sesong? 🤔 En ting vi har gjort er å skrive inn i kalenderen hva vi spiser hver dag. Mangler man inspo en dag er det bare å ta en titt på kalenderen bakover i tid! (Vi går jo da for retter som det er en stund siden vi har hatt) Anonymkode: 3e93c...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå