Gå til innhold

Samme meny hver uke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å ha samme meny hver uke. Så lett å handle, og vi kan spise våre favoritter hver uke. Er ikke helt rigid så kan variere innimellom om vi føler for det. Lager middag hver dag og har allerede det samme hver eneste fredag og lørdag. Så deilig å slippe å bruke energi på å tenke på hva man trenger og hvordan var der igjen å lage.. Tenker to faste vegetar, to fisk, to kjøtt pluss en surprise middag😄 Hva tenker dere, blir det kjedelig eller vil det slå an?

Anonymkode: 532a5...55c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempe lei 😅

Anonymkode: 0ff0e...48e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde blitt kjempe lei 😅

Anonymkode: 0ff0e...48e

Ja skjønner det😅 Men vi blir aldri lei av tacofredag og pizzalørdag så 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres genialt ut, tror jeg skal la meg inspirere. Hater å komme på middager hver uke. Du kan, om det blir for mye av det samme, ha to uker med det samme i slengen, altså det samme annenhver uke. Og taco og pizza hver helg om du vil beholde dem 😊

Anonymkode: 19292...aea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser det samme hver dag 😅 Kjedelig er irrelevant for meg, mat er næring ikke underholdning.

Anonymkode: b496a...0a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg spiser det samme hver dag 😅 Kjedelig er irrelevant for meg, mat er næring ikke underholdning.

Anonymkode: b496a...0a7

Hva er det du spiser?

Anonymkode: a8b20...1a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Synes det høres genialt ut, tror jeg skal la meg inspirere. Hater å komme på middager hver uke. Du kan, om det blir for mye av det samme, ha to uker med det samme i slengen, altså det samme annenhver uke. Og taco og pizza hver helg om du vil beholde dem 😊

Anonymkode: 19292...aea

Ja det verste jeg kan tenke meg er å være sliten og stå inne på butikken og lure på hva jeg skal ha og så ende opp med en pølsepakke. Da er det bedre at planen er spikret og så er det heller lov å gjøre et krumspring om man en dag er i det kreative hjørnet😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vurderer å ha samme meny hver uke. Så lett å handle, og vi kan spise våre favoritter hver uke. Er ikke helt rigid så kan variere innimellom om vi føler for det. Lager middag hver dag og har allerede det samme hver eneste fredag og lørdag. Så deilig å slippe å bruke energi på å tenke på hva man trenger og hvordan var der igjen å lage.. Tenker to faste vegetar, to fisk, to kjøtt pluss en surprise middag😄 Hva tenker dere, blir det kjedelig eller vil det slå an?

De fleste i Norge spiser jo det samme hver dag. Ikke engang hver uke - hver. Eneste. Dag. Ikke til middag, men til frokost, lunsj og kvelds spiser de aller fleste mennesker i Norge det samme i flere tiår i strekk.

Så det blir jo ikke kjedeligere enn knekkebrød med ost til lunsj hver dag i 30 år. Det er umulig. Kjør på.

Anonymkode: 00dfb...1d7

Skrevet

Vi var også slitne av planlegging og prøvde oss med en toukersplan på middagene i noen måneder. Det ble for kjedelig. Samme ukeplan hver uke ville gjort meg drittlei på kort tid. 

Gjest AnonymBrukar0
Skrevet

Jeg hadde ikke orket det, jeg elsker å prøve nye oppskrifter til middag.

Skrevet

Jeg hadde kjedet meg bare med tanken på å skulle spise det samme hele tiden. Men jeg kjenner flere som uansett bare rullerer på noen få retter, så for noen vil det jo slå godt an.

Jeg synes det er litt forskjell på å alltid ha fredagstaco, og det å alltid ha det samme hver dag hver uke.

Skrevet (endret)

Jeg spiser ca det samme hver dag. Er glad i grøt, og spiser hovedsaklig kjøleskapsgrøt med bær (varierer etter hva jeg har/tilbud), og må/vil ha en stor salat hvor jeg av og til varierer type protein. Det er da lunsj/middag sommer den salaten. Er også glad i poteter, både søtpoteter og vanlig så hender jeg har det til også. Jeg har to hovedmåltider, og noen måltider med snacks (hvor mange varierer etter dagen). 

Snacks er banan, druer, minimais, små tomater, sukkererter, ulike andre typer grønnsaker (etter hva som er ok priset), bær, osv samt tørket frukt, biter av sjokolade, eller biter av proteinbar. Av og til tar jeg noe av proteinet typisk fra middagen og spiser det som det er også. 

Jeg spiser ganske så variert, men likevel ca det samme hver dag, og ser ikke helt problemet med det. For meg er det med næring viktig, og det å ikke så få mye svinn, og det er lett å lage/stelle til. 

Går jo an å prøve for dere, også ser dere? Dette gjelder jo også kun middag, så ikke så ekstremt som meg. Nei jeg blir ikke matlei, jeg er ikke der 🤣

Endret av Daisy-love
Lagret for tidlig.
Skrevet

Det hadde blitt for kjedelig for meg. Men jeg kunne godt ha vært flinkere til å planlegge middager for en uke i strekk, så jeg slapp å tenke hver dag... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja skjønner det😅 Men vi blir aldri lei av tacofredag og pizzalørdag så 🤷🏼‍♀️

Jeg blir møkkalei tacofredag og pizzalørdag, men om dere ikke blir det, kan det jo funke bra med samme meny hver uke. Særlig siden du har en «suprise-middag» i uken. Det kan jo også hende det blir mer spennende om dere har to ukers intervaller på samme type mat. Ideen er jo ikke dum.

Anonymkode: eaccd...fb9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du KG om det og ikke din familie?

Anonymkode: 26a15...2cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri klart. 

Men for å slippe "hva skal vi ha til middag noen må på butikken" stresset så setter vi opp matplan for to uker i slengen, og handler kun annenhver uke. Da slipper man å tenke fra dag til dag. 

Anonymkode: 7d336...316

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller ha en dag for hver «kategori»? Hvis man vet at den dagen skal det være en form for fiskerett så minker det jo på middagsalternativer 😅

vegetarmandag 

suppetirsdag 

fiskeonsdag 

etc 

Anonymkode: a429b...6ca

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde nok jeg og de andre i husstanden blitt lei temmelig kjapt. 

Anonymkode: 1e10f...fdd

Skrevet

Hadde en kollega en gang som gjorde det sånn. Fungerte visstnok ypperlig for dem. Sønnen var kresen i matveien så foreldrene syntes det var lettest. Han ble nok ikke mindre kresen av en såpass begrenset meny, men dem om det tenker jeg. 

Her i huset hadde det blitt opprør om vi hadde det samme uke etter uke!

AnonymBruker
Skrevet

4 ukers meny

Anonymkode: c57ca...a98

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...