Gå til innhold

Ønsker råd

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjestine_*
Skrevet

Hei, er i et nytt forhold (men har kjent hverandre en god stund). Vi har nå langt om lenge kommet til sex-stadiet, men det vil ikke helt funke..... han får den nemlig ikke til å stå lenge nok :sjenert:

Jeg vet at han sliter med det.

Jeg og sliter med det, fordi jeg føler at jeg ikke er "bra nok".

Samtidig vet jeg at man ikke skal stresse sånt - da blir det bare enda mer av en issue.

Noen som har noe konstruktivt å bidra med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er vel ikke dette så helt uvanlig og spesielt ikke i begynnelsen av et forhold. Gutter/menn kan være usikre når det kommer til ukjente, intime situasjoner de også og det kan bl.a. gi seg slike utslag som du beskriver. Stort sett går det over av seg selv etter en stund.

Det kan selvfølgelig også hende at han er impotent i medisinsk forstand. Da vil han f.eks. ikke ha den vedvarende ereksjonen de fleste gutter/menn har om morgenen. Høyst sannsynlig vil han også ha problemer med å tilfredsstille seg selv. Hvis dette er tilfelle, bør han oppsøke lege med problemet.

Uansett har det ingenting med deg å gjøre, så du trenger ikke føle at du ikke er bra nok. Hvis dere tar tiden til hjelp og ikke lager noe stort nummer ut av det, går det sannsynligvis over av seg selv.

Gjest Gjest_gjestine_*
Skrevet

Takk for tilbakemelding. :)

Det er ikke medisinsk - han får den opp ellers, det er kun i intime situasjoner at det ikke funker :forvirret:

Jeg vet jo egentlig det der med å ta tiden til hjelp..... og prøver absolutt å ikke stresse det......

Ingen som har andre råd/erfaringer?

Skrevet
Ingen som har andre råd/erfaringer?

Dump han!

Gjest Gjest_gjestine_*
Skrevet

gjest; kan du fortelle meg HVORFOR jeg skal dumpe han??

Gjest Annen gjest
Skrevet

Ta fokus bort fra selve samleie-biten. Bli enige om å bare ha det kos med hverandre på andre måter - ligge nakne og gjør andre ting. Så lenge det ikke ligger noe "krav" om prestasjon, vil han sikkert også slappe mer av.

Etterhvert vil usikkerhet/prestasjonsangst forsvinne, og det er naturlig å gå videre.

Skulle det være slik at man prøver og det ikke lykkes - så ikke gjør noen stor sak ut av det. Det blir fort en vond sirkel om man mislykkes gang på gang.

Gjest Gjest_gjestine_*
Skrevet

takk til dere som har svart ordentlig!

er det virkelig ingen andre som har hatt dette problemet som kan fortelle litt mer om hvordan dere løste det? Så mye rart som det skrives om her, så blir jeg nesten litt bekymret for oss når det virker som om ingen andre har slitt litt med dette......

Gjest Annen gjest
Skrevet

Det er nok litt tabu å snakke om slikt, men det er nok ikke så uvanlig at det skjer.

Piller er selvsagt en enkel utvei, men om det ikke er en medisinsk årsak til problemene kan dette bare gjøre ting verre over tid.

Ta det med ro, stress ned så løser det seg helt sikkert.

Gjest Petter58
Skrevet

:forvirret: Vi er samboerpar hun 55 år og han 58. Sex er for oss veldig viktig. Noen ganger kan jeg ha problemer med å få den til å vare lenge nok. Vår måte å løse dette på er å finne på noe annet. F eks med dildo, jeg slikker henne. Hun klarer også å få den opp igjen ved å suge den.

Jeg tror dere kan klare dette ved å ta tiden til hjelp og at dere forsøker forskjellige ting som kan pirre han ekstra. Han har sikkert kommet til et stadie hvor prestasjonsangst "kveler" sexlysten. Han tenker mere på å få den til å stå, en selve sexakten.

Håper dere finne ut av dette. Lykke til... :)

Skrevet
takk til dere som har svart ordentlig!

er det virkelig ingen andre som har hatt dette problemet som kan fortelle litt mer om hvordan dere løste det? Så mye rart som det skrives om her, så blir jeg nesten litt bekymret for oss når det virker som om ingen andre har slitt litt med dette......

Jeg har hatt problemet selv innimellom jeg. Da jeg var yngre og datet ei kjempesexy jente, slo prestasjonsangsten inn. Hun var veldig uerfaren med slikt, og reagerte negativt. Det gjorde ikke ting noe bedre. Det jeg måtte gjøre var å faktisk gi faen. Jeg hadde "driti meg ut" så mange ganger før at det ikke gjorde noe. Jeg ga faen, og tenkte på meg selv, og da funket det bra. Jeg trengte et skikkelig forspill som gjorde at jeg glemte alt annet og bare smeltet inn i situasjonen.

I perioder med mye stress er heller ikke ereksjonen den sterkeste. Da er det viktig å finne roen, og tvinge seg selv til litt kroppslig trening, for å få ristet gruffet ut av kroppen.

Så ta det med ro, det løser seg til slutt. Selvom han ikke får den opp er det mange forskjellige måter han kan tilfredsstille deg på, og jo mindre press han har på seg, jo før funker han skikkelig.

Er den stiv hele tiden mens du runker og suger ham? Eller bare når du har samleie med ham? Er det kun i spesielle stillinger?

Grunnen til at jeg spør, er at det ikke behøver å være så mye som skal til før han får roet seg. Dersom du tenker etter og finner ut av om det er når noe spesielt skjer han mister ereksjonen, er det enklere å gjøre noe med det. Allikevel tror jeg bare du må ta tiden til hjelp, og la ham bli sikker på deg. Fortell ham gjerne hvor deilig han er og skryt av ham. Gutter digger slik!

Skrevet

Måtte legge inn en kommentar også ;)

Da jeg ble sammen med min nåværende kjæreste, han slet med det også.. Men det jeg gjorde var bare å stoppe samleiet og bare koste med pikken hans og resten av kroppen hans - kysset han og tok så godt vare på han jeg kunne under akten.. DET likte han! (Kanskje verdt et forsøk?)

Og lot han ta sin tid så lenge han ønsket.. Selvfølgelig var det litt ømt tema for han da jeg tok det opp - etterhvert med tiden ble han bare bedre og bedre - nå har vi det topp!

Så det gjelder bare å være så åpen og innbydende mot han - og la han føle den tryggheten han har for deg og bygge på den.. Gi gjerne komplimenter om han - hvor fin han ser ut naken + + + noe positiv som styrker opp selvtilliten hans..

Ta tiden til hjelp..

Som en nevnte ovenfor å bruke dildo og andre midler - det er ingen skam å bruke sexleketøy..

Også kan du sette deg ned og prate med han - vær så åpen og spør han hva han øsnker ut av sexlivet deres - hvordan han vil ha det og så videre.. Da får du nok vite en del hvis du spør ordentlig og rolig & fornuftig.. Kos med han mens dere prater om det.. Fortell han at du vil at dere skal kunne forbedre sexlivet deres og gjør så godt du kan for at det skal gå bra for dere begge.. Kommunikasjon er viktig..

Ønsker deg lykke til! ;)

Gjest Gjest_gjestine_*
Skrevet

Takk for mange gode ord og gode råd! :)

Har definitivt tenkt å ta tiden til hjelp. vi treffes skjeldent for tiden, siden vi bor langt unna hverandre, og det gjør muligens også sitt till at det blir "press". For egen del skal jeg forsøke å ikke tenke så mye på det.

Ser fram til et fantastisk sex-liv på litt sikt :sjarmor:

Gjest Gjest_Brizzie_*
Skrevet
Takk for mange gode ord og gode råd!  :)

Har definitivt tenkt å ta tiden til hjelp. vi treffes skjeldent for tiden, siden vi bor langt unna hverandre, og det gjør muligens også sitt till at det blir "press". For egen del skal jeg forsøke å ikke tenke så mye på det.

Ser fram til et fantastisk sex-liv på litt sikt :sjarmor:

Det var meg som skrev innlegget før deg..

Jeg og kjæresten min bor heller ikke sammen og vi har et distanseforhold - jeg bor i Trheim og han i Oslo.. Vi har vært sammen i ett år snart :sjarmor:

Så det er ikke så veldig lurt å stresse han når dere møtes så sjelden.. Det beste er å la han glede seg over å ha sex med deg og ikke bli en nedtur for han.. :)

Du må oppdatere litt hvordan det går fremover ;) Kan gjerne gi mere råd om du ønsker det underveis ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...