Gå til innhold

Usikker på huskjøp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://finn.no/305596853 

Meg og samboeren vurderer å kjøpe dette huset, men det er bare ett lite soverom til barn. Vet noen om det hadde gått an å bygge på/ ev andre ideer 😊

Anonymkode: 93431...fd3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det likte jeg veldig godt, men for meg hadde det ikke gått. Hadde hatt behov for tre soverom med ok størrelse i samme etasje. Ellers veldig fint hus!

Anonymkode: a89b2...eb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere små barn, er det ikke så hyggelig å sove i en annen etasje enn barna, synes jeg. Til litt større barn går det an at dere sover i det lille soverommet (kun seng, og har klesskap et annet sted) og at barna deler det store soverommet. Store barn ville hatt det supert i anneksene. 

Anonymkode: fa7bb...071

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har dere små barn, er det ikke så hyggelig å sove i en annen etasje enn barna, synes jeg. Til litt større barn går det an at dere sover i det lille soverommet (kun seng, og har klesskap et annet sted) og at barna deler det store soverommet. Store barn ville hatt det supert i anneksene. 

Anonymkode: fa7bb...071

Ja, det var lurt, usikker på hvor godt isolerte anneksene er 😊

Skrevet

Noe av det første jeg tenker er å bygge huset sammen med annekset. Altså ta det som i dag er innglasset vinterhage å bygge igjen og isolere, og lage til en entre inn mot annekset.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan ikke et av de andre rommene bli til et soverom?

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Kan ikke et av de andre rommene bli til et soverom?

Anneksene kan bli soverom, ellers tror jeg ikke det er noen andre rom inne å ta av.

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

https://finn.no/305596853 

Meg og samboeren vurderer å kjøpe dette huset, men det er bare ett lite soverom til barn. Vet noen om det hadde gått an å bygge på/ ev andre ideer 😊

Her er en ide for å bygge nytt hovedsoverom i samme etasje som stua. Kan flytte døren fra det andre soverommet slik at det kan tilgås fra gangen.

167E727E-33E6-44AE-94D1-92ACF543C53B.jpeg

Anonymkode: 2422b...3d5

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Her er en ide for å bygge nytt hovedsoverom i samme etasje som stua. Kan flytte døren fra det andre soverommet slik at det kan tilgås fra gangen.

167E727E-33E6-44AE-94D1-92ACF543C53B.jpeg

Døren til det nye soverommet kan også gå fra bak der ved trappen, da kan dere møblere lettere langs langveggen med sofa etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ellers ville jeg vært veldig obs på energimerket (G). Kan tyde på at hele huset er dårlig isolert. Er det en hytte som er omgjort til enebolig? Også uvisst om vinterhagen vil bli godkjent da den ikke er byggemeldt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det løses da så enkelt som at barnet får det største soverommet selvfølgelig. Voksne bare sover der, barna er mye mer på soverommet og leker.

At barna alltid skal bli avspist med et lite rom, synes jeg er tull.

Anonymkode: 92a52...650

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 16.14):

Det likte jeg veldig godt, men for meg hadde det ikke gått. Hadde hatt behov for tre soverom med ok størrelse i samme etasje. Ellers veldig fint hus!

Anonymkode: a89b2...eb8

Enig. Men utrolig fint og koselig hus, skjønner godt at det frister! Dessverre er ikke planløsningen veldig god hvis man har barn. 

Anonymkode: 739ac...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg stusser på er kraftledningene så nærme huset. Det er jo kreftfremkallende, hadde ikke risikert helsa for et hus. Vet du om de forrige eierne selger pga. sykdom?

Anonymkode: 474ee...65d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det eneste jeg stusser på er kraftledningene så nærme huset. Det er jo kreftfremkallende, hadde ikke risikert helsa for et hus. Vet du om de forrige eierne selger pga. sykdom?

Anonymkode: 474ee...65d

Interessant, tror de selger fordi de hadde to små barn.

AnonymBruker
Skrevet

Hva fabler dere om? Dette er da vitterlig ikke høyspentmaster, men EX-hengeledninger (400V vs 100000V). Ikke det spor farlig.

Anonymkode: c4a2a...e77

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...