AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Del Skrevet 9. juni 2023 Trenger at sminken skal sitte bra til en spesiell feiring, men uansett hvilken type setting spray jeg prøver (oljefri, for oljete hud, osv.) så ender huden opp ekstremt svett etter kort tid! Bruker også oljefri foundation, og primer. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 7df1e...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2 Del Skrevet 9. juni 2023 Hvilke settingsprayer har du prøvd? Anonymkode: 2c129...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #3 Del Skrevet 9. juni 2023 Settingpudder er viktig. Og mulig du bruker for lite fukt. Da overkompanserer huden. Anonymkode: 09449...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 9. juni 2023 #4 Del Skrevet 9. juni 2023 Hvilken base bruker du? På meg hjelper det ikke med settingspray om jeg har feil base 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Del Skrevet 9. juni 2023 Urban decay all nighter matte og Nyx matte settingspray er visst kultfavoritter. Settingspray har aldri funket for meg så jeg bruker bare mattende settingpudder i stedet. Ser veldig flatt og dødt ut den første timen men smelter fint inn i huden utover kvelden. Evn kan du prøve mattende settingpudder under settingspray? Anonymkode: de688...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #6 Del Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 0.26): Urban decay all nighter matte og Nyx matte settingspray er visst kultfavoritter. Settingspray har aldri funket for meg så jeg bruker bare mattende settingpudder i stedet. Ser veldig flatt og dødt ut den første timen men smelter fint inn i huden utover kvelden. Evn kan du prøve mattende settingpudder under settingspray? Anonymkode: de688...f74 Det er de to der jeg har, og blir helt fettete av dem i ansiktet 🥲 Primeren jeg bruker er NYX marshmellow soothing primer, og under der igjen dagkrem. Pleier å bruke to foundations blandet: artdeco perfect teint eller liquid coverage, men det spiller ingen rolle hvilken det er mtp. oljete hud. Blir i alle fall ti ganger verre med Estee lauder sin double wear. Setting powder er redningen ja!! Virker likevel som om setting spray får sminken til å sitte finere, men den blankheten sliter jeg kraftig med! ts Anonymkode: 7df1e...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er de to der jeg har, og blir helt fettete av dem i ansiktet 🥲 Primeren jeg bruker er NYX marshmellow soothing primer, og under der igjen dagkrem. Pleier å bruke to foundations blandet: artdeco perfect teint eller liquid coverage, men det spiller ingen rolle hvilken det er mtp. oljete hud. Blir i alle fall ti ganger verre med Estee lauder sin double wear. Setting powder er redningen ja!! Virker likevel som om setting spray får sminken til å sitte finere, men den blankheten sliter jeg kraftig med! ts Anonymkode: 7df1e...bc9 Det er ikke lett det der! Sannsynligvis er det alkoholen i urban decay som gjør at huden tørker ut og dermed overproduserer talg, samme kan skje av mattende settingpudder, mattende foundation, mattende dagkrem og av hudrens beregnet for fet hud. Huden min ble mindre blank av å begynne med fuktighetgivende hudrens for tørr hud og slutte med mattende foundation. Men er du sikker på at du er så oljete at det er galt? Når man henger seg opp i egen hud kan det virke veldig ille, mens når jeg begynte å spørre venninner og til og med fremmede jenter på doen ute på byen "Er jeg blank i ansiktet nå? Burde jeg ta på litt mattende pudder?" så svarte de som oftest "Nei bare på en sånn fin glødende måte!". Og jeg kunne jo se på andre jenter med den glødende looken uten å tenke at huden deres så FET ut om du skjønner Uansett.. Nøkkelen kan ligge i å endre dagkrem eller hudpleie og gå vekk fra typisk mattende produkter som tørker huden. Anonymkode: de688...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men er du sikker på at du er så oljete at det er galt? Når man henger seg opp i egen hud kan det virke veldig ille, mens når jeg begynte å spørre venninner og til og med fremmede jenter på doen ute på byen "Er jeg blank i ansiktet nå? Burde jeg ta på litt mattende pudder?" så svarte de som oftest "Nei bare på en sånn fin glødende måte!". Og jeg kunne jo se på andre jenter med den glødende looken uten å tenke at huden deres så FET ut om du skjønner Anonymkode: de688...f74 DETTE!! En venninne sa også dét, at jeg overdriver siden jeg synes denne "gløden" heller er fettete olje, fremfor ja... en fin glød. Så det kan hende at det er jeg som overdriver og insisterer på å ha kronisk matt hud, enda det er jo ikke oppnåelig hele dagen UTEN sminke en gang 😅 ts Anonymkode: 67d10...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): DETTE!! En venninne sa også dét, at jeg overdriver siden jeg synes denne "gløden" heller er fettete olje, fremfor ja... en fin glød. Så det kan hende at det er jeg som overdriver og insisterer på å ha kronisk matt hud, enda det er jo ikke oppnåelig hele dagen UTEN sminke en gang 😅 ts Anonymkode: 67d10...abd Jeg kjenner meg veldig igjen 😅😬 Men har innsett at kronisk matt hud ser dødt og maskete ut, mens litt "oljete" glød og hvor sminken er mer smeltet inn i hverandre ser mye freshere og naturlig ut! Prøv å ikke granske huden og speile deg så mye 😅 å legge tynnere lag med foundation hjelper også! (jeg ble sykt overrasket over hvor lite man egentlig trenger. Bedøm først 30 min etter påføring og ikke mens du påfører) Anonymkode: de688...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå