AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 Dere som er introverte mennesker som meg, og jobber + småbarn. Hvordan henter dere dere inn? Har en mann som er ekstrovert så vi har helt forskjellige måter å hente oss inn på. Men har lært mer og mer at jeg må gå min egen vei når det gjelder det sosiale og alt. Forslag til aktiviteter eller måter å hente seg inn på så man går i balanse og orker uka uten å være helt tom fredag kveld? Savner den følelsen. Anonymkode: f60bc...f46
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2 Skrevet 9. juni 2023 Trening alene utendørs, hvis det lar seg gjøre? Anonymkode: 4b746...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 Mannen henter i barnehagen, så da får jeg litt tid alene. Vi legger annenhver dag, den andre har alenetid. Jobber litt overtid. Tar noen turer i byen og ut på besøk med jevne mellomrom, helst en per helg og en dag i uka. Anonymkode: c0f5c...6af
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen henter i barnehagen, så da får jeg litt tid alene. Vi legger annenhver dag, den andre har alenetid. Jobber litt overtid. Tar noen turer i byen og ut på besøk med jevne mellomrom, helst en per helg og en dag i uka. Anonymkode: c0f5c...6af Ok. Er typen som ikke er så sosial når jeg er sliten. Da vil jeg helst hvile hjemme. Bor heller ikke på en plass hvor jeg har så innmari mange nære venner, så mulig det er derfor jeg er mye hjemme. -TS Anonymkode: f60bc...f46
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #7 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ok. Er typen som ikke er så sosial når jeg er sliten. Da vil jeg helst hvile hjemme. Bor heller ikke på en plass hvor jeg har så innmari mange nære venner, så mulig det er derfor jeg er mye hjemme. -TS Anonymkode: f60bc...f46 Ta deg en spasertur i sola med en god podcast på øra. Da skal du se at a'mor smiler når hun kommer hjem igjen 🌞 Anonymkode: 50046...c47 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #8 Skrevet 9. juni 2023 Står opp minst en time før de andre og sitter alene og leser avisa og drikker kaffe ♥️ Anonymkode: e057e...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #9 Skrevet 9. juni 2023 Tur i naturen mens jeg hører på musikk eller fuglesang er en måte å hente energi for meg også. Vi har hund, og jeg går ofte tur med den på kveldstid. Jeg har barn i barnehagealder, som ofte sover innen 20. Og i tillegg til å gå tur, sitter jeg ofte bare i sofaen og ser på serier eller surfer på nett når de har lagt seg. I perioder er det mannen som tar over om det tar lang tid med legging, mens jeg står opp med barna. Han er b-menneske, mens jeg tenderer mot å være a-menneske, så det passer oss best. Min mann er også mer ekstrovert enn meg, samt jobber skift offshore, og har betydelig mer sosialt overskudd enn meg på ettermiddag- og kveldstid i hverdagen. Og om vi har gjester en onsdag kveld, går jeg gjerne enten tur med hunden, som jo må ha tur. Eller jeg unnskylder meg med at jeg skal stå opp fem med treåringen neste morgen og så videre på jobb, og så tar jeg kvelden, men bruker lang tid på badet og sitter og leser på senga slik at det egentlig er egentid og ikke søvn jeg får. Jeg scorer høyt introversjon på de testene jeg har tatt, og er rimelig sikker på at jeg er rimelig introvert. Men jeg er glad i mennesker, og får energi av en kveld med en eller to nære venner. Det blir lite av det for tiden, men det er noe jeg selv planlegger å prioritere. Anonymkode: eda49...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #10 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere som er introverte mennesker som meg, og jobber + småbarn. Hvordan henter dere dere inn? Har en mann som er ekstrovert så vi har helt forskjellige måter å hente oss inn på. Men har lært mer og mer at jeg må gå min egen vei når det gjelder det sosiale og alt. Forslag til aktiviteter eller måter å hente seg inn på så man går i balanse og orker uka uten å være helt tom fredag kveld? Savner den følelsen. Anonymkode: f60bc...f46 Jobber du fulltid TS? Da vi hadde små så var jeg enten student eller så jobbet jeg endel ettermiddag og helger. Så jeg fikk tatt meg inn med å ha alenetid når de andre ikke var hjemme. Nå jobber jeg ikke, så jeg får hentet meg inn mens mannen er på jobb, evt om han er bortreist pga idrett. Eneste som funker for meg for å hente seg inn er alenetid. Jeg var f.eks alene en måned i syden i høst. Anonymkode: 471d4...0ff
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #11 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hater å trene😅 -TS Anonymkode: f60bc...f46 Det er vel derfor du er i underskudd på energi. Tro det eller ei! Anonymkode: 50046...c47
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #12 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jobber du fulltid TS? Da vi hadde små så var jeg enten student eller så jobbet jeg endel ettermiddag og helger. Så jeg fikk tatt meg inn med å ha alenetid når de andre ikke var hjemme. Nå jobber jeg ikke, så jeg får hentet meg inn mens mannen er på jobb, evt om han er bortreist pga idrett. Eneste som funker for meg for å hente seg inn er alenetid. Jeg var f.eks alene en måned i syden i høst. Anonymkode: 471d4...0ff Lurer på om alenetid er greia mi å. Jobber to dager i uka nå (kun dagtid), men skal øke mer etterhvert. Er i overgangen fra å ikke ha jobbet, til å begynne å jobbe. Og kjenner at den overgangen er tøff. Spesielt når husarbeidet hjemme ikke forsvinner. Er ikke så glad i turer og ut. Hagearbeid går bra. Men når jeg er sliten så er jeg sliten så lenge føler jeg. Så lurer på hva som er greia for meg. Hvordan lade effektivt😅 -TS Anonymkode: f60bc...f46
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #13 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er vel derfor du er i underskudd på energi. Tro det eller ei! Anonymkode: 50046...c47 Det er mulig. Det er et stort tiltak for meg. Å trene kan til tider bare tappe meg mer av erfaring. Men styrketrening gjør jeg i blant hjemme. 😇 Anonymkode: f60bc...f46
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #14 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurer på om alenetid er greia mi å. Jobber to dager i uka nå (kun dagtid), men skal øke mer etterhvert. Er i overgangen fra å ikke ha jobbet, til å begynne å jobbe. Og kjenner at den overgangen er tøff. Spesielt når husarbeidet hjemme ikke forsvinner. Er ikke så glad i turer og ut. Hagearbeid går bra. Men når jeg er sliten så er jeg sliten så lenge føler jeg. Så lurer på hva som er greia for meg. Hvordan lade effektivt😅 -TS Anonymkode: f60bc...f46 Har du sosialangst og derfor du blir så utladet av jobb eller å forlate huset? Anonymkode: 50046...c47
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #15 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tur i naturen mens jeg hører på musikk eller fuglesang er en måte å hente energi for meg også. Vi har hund, og jeg går ofte tur med den på kveldstid. Jeg har barn i barnehagealder, som ofte sover innen 20. Og i tillegg til å gå tur, sitter jeg ofte bare i sofaen og ser på serier eller surfer på nett når de har lagt seg. I perioder er det mannen som tar over om det tar lang tid med legging, mens jeg står opp med barna. Han er b-menneske, mens jeg tenderer mot å være a-menneske, så det passer oss best. Min mann er også mer ekstrovert enn meg, samt jobber skift offshore, og har betydelig mer sosialt overskudd enn meg på ettermiddag- og kveldstid i hverdagen. Og om vi har gjester en onsdag kveld, går jeg gjerne enten tur med hunden, som jo må ha tur. Eller jeg unnskylder meg med at jeg skal stå opp fem med treåringen neste morgen og så videre på jobb, og så tar jeg kvelden, men bruker lang tid på badet og sitter og leser på senga slik at det egentlig er egentid og ikke søvn jeg får. Jeg scorer høyt introversjon på de testene jeg har tatt, og er rimelig sikker på at jeg er rimelig introvert. Men jeg er glad i mennesker, og får energi av en kveld med en eller to nære venner. Det blir lite av det for tiden, men det er noe jeg selv planlegger å prioritere. Anonymkode: eda49...4b7 Jeg er også et TV menneske. Pluss at jeg kan sove 10 timer i helgene hvis jeg får muligheten. Men i hverdagen så er det så hektisk at jeg føler det er lite tid til å hente seg inn. Og da orker jeg ingen ting i helgene. jeg høres sikkert veldig lat ut🙈 Men med to små barn er det alltid noe å gjøre. -TS Anonymkode: f60bc...f46
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #16 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du sosialangst og derfor du blir så utladet av jobb eller å forlate huset? Anonymkode: 50046...c47 Kanskje. Har hatt ptsd. Og hatt en traumatisk barndom og tidlig ungdom. Men gått lenge i terapi og føler jeg har mere kontroll på livet nå. Jobbet et år med noe som ikke funket for meg, men nå har jeg funnet drømmejobben egentlig, men likevel er energien min lav. Og jeg blir litt stressa og får litt angst av at jeg ikke klarer å hente meg inn like bra som alle andre med jobb og hus/familie. Anonymkode: f60bc...f46 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #17 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje. Har hatt ptsd. Og hatt en traumatisk barndom og tidlig ungdom. Men gått lenge i terapi og føler jeg har mere kontroll på livet nå. Jobbet et år med noe som ikke funket for meg, men nå har jeg funnet drømmejobben egentlig, men likevel er energien min lav. Og jeg blir litt stressa og får litt angst av at jeg ikke klarer å hente meg inn like bra som alle andre med jobb og hus/familie. Anonymkode: f60bc...f46 Hilsen TS Anonymkode: f60bc...f46
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #18 Skrevet 10. juni 2023 Yoga. Yin-yoga for deg da, det er ikke trening. Meditasjon Anonymkode: 04e72...87b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #19 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Yoga. Yin-yoga for deg da, det er ikke trening. Meditasjon Anonymkode: 04e72...87b Det kan faktisk være noe. Har prøvd det før, og det var veldig fin opplevelse👍🏼 Takk for tips ts Anonymkode: f60bc...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå