AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 Har et vennepar som stadig forteller om sine utfordringer med en nabodame som bor under dem. Nabodamen er godt inn i pensjonistalderen, og har valgt å bosette seg i rekkehus i et område med mange barnefamilier. Dette paret har 2 barn i barnehagealder. Så det kan jo medføre litt 'bråk'. Men her mener jeg damen klager på ting som en bør forvente når en har bosatt seg slik som en har. Nå kjenner jeg ikke til alle forhold, men noe av det de har skrevet/fortalt meg: *Startet med et brev i postkassen dems, hvor hun skriver om hvor fælt hun har det nå, med barn som løper på gulvet osv. Hun hadde sett for seg et stille og rolig pensjonistliv. Men nå er dette ødelagt. *På sommeren så sover denne damen ute på verandaen sin, og hadde da klaget ettersom vinduene var åpne på stuen, så hun hørte/våknet av ungene på morgenen *Ringte på døren da hun mente ungene var bråkete, ba de være stille, ettersom hun hadde middagsbesøk *Kjeftet fra verandaen sin da de måkte snø fra sin veranda, det bråket da hun spiste middag *Kom ut i døra å kjeftet da de måtte på legevakta med minste ungen etter kl 23 *Ringer på å kjefter om noen de trener oppe, det bråker *Eldste ungen hadde ringt på døra å sagt ifra om at hageslagen hadde sprukket, rann vann utover, da hadde hun ringt på senere å fortalt at hun ikke syns noe om at ungen sa ifra om dette. Er nok mange flere hendelser enn dette, dette er bare noe av det jeg husker som jeg selv stusset litt over. Jeg bor selv i blokk, men har da aldri fått kjeft av de som bor under meg. Må da være slitsomt å skal leve med konstant bekymring for om man bråker for mye? Er det andre her som har opplevd noe lignende? Hvordan håndtere en slik nabo? Anonymkode: 4e02b...708 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er nok mange flere hendelser enn dette, dette er bare noe av det jeg husker som jeg selv stusset litt over. Jeg bor selv i blokk, men har da aldri fått kjeft av de som bor under meg. Må da være slitsomt å skal leve med konstant bekymring for om man bråker for mye? Er det andre her som har opplevd noe lignende? Hvordan håndtere en slik nabo? Anonymkode: 4e02b...708 Å leve med nokon som bråker i etasjen over må då være verre? Anonymkode: 8c4c2...3a0 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #3 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har et vennepar som stadig forteller om sine utfordringer med en nabodame som bor under dem. Nabodamen er godt inn i pensjonistalderen, og har valgt å bosette seg i rekkehus i et område med mange barnefamilier. Dette paret har 2 barn i barnehagealder. Så det kan jo medføre litt 'bråk'. Men her mener jeg damen klager på ting som en bør forvente når en har bosatt seg slik som en har. Nå kjenner jeg ikke til alle forhold, men noe av det de har skrevet/fortalt meg: *Startet med et brev i postkassen dems, hvor hun skriver om hvor fælt hun har det nå, med barn som løper på gulvet osv. Hun hadde sett for seg et stille og rolig pensjonistliv. Men nå er dette ødelagt. *På sommeren så sover denne damen ute på verandaen sin, og hadde da klaget ettersom vinduene var åpne på stuen, så hun hørte/våknet av ungene på morgenen *Ringte på døren da hun mente ungene var bråkete, ba de være stille, ettersom hun hadde middagsbesøk *Kjeftet fra verandaen sin da de måkte snø fra sin veranda, det bråket da hun spiste middag *Kom ut i døra å kjeftet da de måtte på legevakta med minste ungen etter kl 23 *Ringer på å kjefter om noen de trener oppe, det bråker *Eldste ungen hadde ringt på døra å sagt ifra om at hageslagen hadde sprukket, rann vann utover, da hadde hun ringt på senere å fortalt at hun ikke syns noe om at ungen sa ifra om dette. Er nok mange flere hendelser enn dette, dette er bare noe av det jeg husker som jeg selv stusset litt over. Jeg bor selv i blokk, men har da aldri fått kjeft av de som bor under meg. Må da være slitsomt å skal leve med konstant bekymring for om man bråker for mye? Er det andre her som har opplevd noe lignende? Hvordan håndtere en slik nabo? Anonymkode: 4e02b...708 Har ikke opplevd dette, men har opplevd og bo under noen med unger som løp rundt inne, far gikk rundt med tresko inne , og de trente hjemme. Det var et helvete. Aldri mer. Stakkars dame, men hun har jo ingen grunnlag for og klage. Hun burde kjøpt seg bolig øverst. Anonymkode: 7518b...e88 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #4 Skrevet 9. juni 2023 Hun får flytte til borettslag med 50+ alder. De hater unger og mennesker under 50. Anonymkode: edff0...95d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 Høres ut som hun har en del problemer og/eller har dårlige sosiale antenner. Anonymkode: e1a10...e1a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 høres ikke ut som at dem bryr seg om di klagene for da hadde dem sagt i fra på en sånn måte at hun hadde skjønt at sånn kan man ikke holde på er hun som har valgt og bo der og kommer uansett ingen vei med de klagene Anonymkode: b9565...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #7 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har et vennepar som stadig forteller om sine utfordringer med en nabodame som bor under dem. Nabodamen er godt inn i pensjonistalderen, og har valgt å bosette seg i rekkehus i et område med mange barnefamilier. Dette paret har 2 barn i barnehagealder. Så det kan jo medføre litt 'bråk'. Men her mener jeg damen klager på ting som en bør forvente når en har bosatt seg slik som en har. Nå kjenner jeg ikke til alle forhold, men noe av det de har skrevet/fortalt meg: *Startet med et brev i postkassen dems, hvor hun skriver om hvor fælt hun har det nå, med barn som løper på gulvet osv. Hun hadde sett for seg et stille og rolig pensjonistliv. Men nå er dette ødelagt. *På sommeren så sover denne damen ute på verandaen sin, og hadde da klaget ettersom vinduene var åpne på stuen, så hun hørte/våknet av ungene på morgenen *Ringte på døren da hun mente ungene var bråkete, ba de være stille, ettersom hun hadde middagsbesøk *Kjeftet fra verandaen sin da de måkte snø fra sin veranda, det bråket da hun spiste middag *Kom ut i døra å kjeftet da de måtte på legevakta med minste ungen etter kl 23 *Ringer på å kjefter om noen de trener oppe, det bråker *Eldste ungen hadde ringt på døra å sagt ifra om at hageslagen hadde sprukket, rann vann utover, da hadde hun ringt på senere å fortalt at hun ikke syns noe om at ungen sa ifra om dette. Er nok mange flere hendelser enn dette, dette er bare noe av det jeg husker som jeg selv stusset litt over. Jeg bor selv i blokk, men har da aldri fått kjeft av de som bor under meg. Må da være slitsomt å skal leve med konstant bekymring for om man bråker for mye? Er det andre her som har opplevd noe lignende? Hvordan håndtere en slik nabo? Anonymkode: 4e02b...708 Det hun klager på er jo under det som er normalt støy. Men for en dame som bor alene og som også bor under en barnefamilie blir det sikkert fort for mye. Det er bråk og støy uansett omtrent hvor man bor. Kanskje greit å ta en real prat med henne, be inn på en kaffekopp kanskje? Kanskje det å styrke relasjonen til henne kan hjelpe? Med barn vet man jo at det er fort en del lyder om man vil eller ikke. Så det høres vanskelig ut og kanskje umulig å være helt stille og ta hensyn hele tiden. Pensjonistene rundt her ihvertfall har nesten flokket seg i egne blokker etter de har solgt huset for å skaffe seg leilighet istedenfor. Anonymkode: 7bb64...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #8 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å leve med nokon som bråker i etasjen over må då være verre? Anonymkode: 8c4c2...3a0 hehe, joda, har selv folk over meg. Er slikt man må regne med når en velger å bosette seg slik. Men går aldri rundt å er bekymre for at de under meg skal klage like mye som denne damen gjør. Anonymkode: 4e02b...708 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #9 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): høres ikke ut som at dem bryr seg om di klagene for da hadde dem sagt i fra på en sånn måte at hun hadde skjønt at sånn kan man ikke holde på er hun som har valgt og bo der og kommer uansett ingen vei med de klagene Anonymkode: b9565...bdb Jo de har sagt ifra om det til styret i bofellesskapet. Og hatt møte med dem. Det eneste styret var interessert i var om det var bråk før 07:00 eller etter 23:00, og det er det jo ikke. Likevel fortsetter damen å klage. Anonymkode: 4e02b...708
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #10 Skrevet 9. juni 2023 Familien TRENER i leiligheten?? Det må jo være for å tirre denne dama? Anonymkode: 8c4c2...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #11 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Familien TRENER i leiligheten?? Det må jo være for å tirre denne dama? Anonymkode: 8c4c2...3a0 Ja det var kun den ene gangen, venninnen min fulgte et slik aerobic greie på youtube. Hun går nå på treningssenter. Anonymkode: 4e02b...708
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #12 Skrevet 9. juni 2023 Dere må vise hensyn. Bra hun sier ifra i eget hjem og vil ha det rolig. Anonymkode: 39cba...930 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #13 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Familien TRENER i leiligheten?? Det må jo være for å tirre denne dama? Anonymkode: 8c4c2...3a0 det er jo ikke det, det er jo unger da må dem få lov til og løpe rundt som unger gjør og vi vet heller ikke hvor lytt det er der der jeg bodde før kunne man høre naboen snakke i tlf, høre tven til naboen være på, hørte naboen var på do. det var ekstremt lytt der Anonymkode: b9565...bdb 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #14 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere må vise hensyn. Bra hun sier ifra i eget hjem og vil ha det rolig. Anonymkode: 39cba...930 det er forskjell og si ifra men og ta det til det nivået der blir for dumt da burde hun flyttet til et eldre hjem jeg sa ikke fra en eneste gang selv om jeg hadde lyst opp til flere ganger når jeg var syk og hadde kreft da var det så mye som irriterte meg hele tiden med lyder fra naboer, jeg var trøtt hele tiden men jeg har ingen rett til og si ifra når dem ikke bråker når det skal være stille så jeg måtte bare bite tenna sammen Anonymkode: b9565...bdb 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #15 Skrevet 9. juni 2023 Unger kan bråke noe helt sinnsykt. Start heller å vise hensyn til denne damen så kanskje hun slutter klage Anonymkode: 40409...73b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #16 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Unger kan bråke noe helt sinnsykt. Start heller å vise hensyn til denne damen så kanskje hun slutter klage Anonymkode: 40409...73b Her er det mer enn bare ungene som blir klaget på. Eller mener du det er greit å få kjeft for at en måker av verandaen sin? Anonymkode: 4e02b...708 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #17 Skrevet 9. juni 2023 Kan ikke venneparet ditt klage til styret og si at damen trakasserer dem? Ja, det er et helvete å bo under barnefamilier, men denne dama hadde jo ikke en gang klart å ha en 90 år gammel sengeliggende mann boende over seg en gang. Da hadde det vel kommet klage på at hjemmehjelpen kom på besøk. Anonymkode: 4d922...97f 2
Kittykat Skrevet 10. juni 2023 #18 Skrevet 10. juni 2023 Vi har en sånn nabo under oss. Eller hun var iallefall sånn før. Når barna våre var yngre så klagde hun på så og si alt. Hun kom til og med på døren en kveld og sa at hun hørte det ene barnet vårt leke på rommet. Men han lå i sengen og sov på det tidspunktet, så hun må ha hørt syner. Vi prøvde å strekke oss langt for å bevare naboskapet, men til slutt så fikk jeg nok og sa kraftig i fra. Ja, man skal vise hensyn til hverandre når man bor så tett innpå hverandre, men normal støy må man regne med. Hadde barna våre skreket og hoiet, hoppet på gulvet, kastet leker vegg i mellom osv, så hadde jeg skjønt naboen. Men jeg skjønte det ikke når hun påstod at barna våre lagde lyder og lekte på gulvet når de sov, og at vi ikke kunne gå på do og trekke i snoren på kvelden fordi hun hørte det, vi kunne ikke gå over gulvet på kvelden for da fikk hun ikke sove osv. Hun klagde på støy innenfor normalen. Hverdagslig støy må man kunne tåle. Hvis man ikke tåler det, så kan man ikke bo så tett. Vi fulgte ordensreglene til borettslaget og man kan jo ikke gjøre mer enn det. Man kan liksom ikke sy puter under beina og gå på tå hev i sitt eget hjem for å ikke forstyrre naboen uansett når på døgnet det er. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #19 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 10.28): det er forskjell og si ifra men og ta det til det nivået der blir for dumt da burde hun flyttet til et eldre hjem Anonymkode: b9565...bdb Det tror jeg ikke er noe lurt, eldre boliger er ofte enda mer lytte enn nyere boliger. Anonymkode: f462a...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #20 Skrevet 10. juni 2023 Akkurat det med unger som tramper og herjer skjønner jeg. Og jeg har også barn. Ungene over oss trampa og hoppa så mye i gulvet at taklampa datt ned. Foreldrene nekta å erstatte det. Men gjennom Forliksrådet så måtte de det likevel😊 Etter det blei det bedre Anonymkode: a6222...213 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå