Gå til innhold

Når barn ringer politiet pga fest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørte om en hendelse der barn hadde ringt politiet fordi foreldrenes fest gikk over styr. Hårreisende oppførsel fra foreldrenes side, selvfølgelig. Blir barnevernet kontaktet i slike saker? Det håper jeg virkelig, det må være skremmende for barna som føler de må ringe politiet for å få hjelp 😱😢

Anonymkode: 9b4e2...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom politiet eller andre offentlig ansatte er reelt bekymra for et barn så har de lovfesta plikt til å kontakte barnevernet.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det ikke skal så mye fest til før barna kan bli redde. Foreldrene trenger ikke å ha vært svært fulle, men de kan ha vært brisne nok til å snakke for høyt etc. Barn kan lett tro at det da er bråk og dårlig stemning.

Jeg synes at det er dårlig vurderingsevne fra foreldrene, har man små og unge i huset, så er man forsiktig med alkohol. Man arrangerer ikke stor samling med mange voksne og servering av mye alkohol. Men man kan ta seg et glass, foreldrene alene, i fred og ro. Men da blir barna heller ikke skremt!

Anonymkode: 711e3...5cd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husk at det ikke skal så mye fest til før barna kan bli redde. Foreldrene trenger ikke å ha vært svært fulle, men de kan ha vært brisne nok til å snakke for høyt etc. Barn kan lett tro at det da er bråk og dårlig stemning.

Jeg synes at det er dårlig vurderingsevne fra foreldrene, har man små og unge i huset, så er man forsiktig med alkohol. Man arrangerer ikke stor samling med mange voksne og servering av mye alkohol. Men man kan ta seg et glass, foreldrene alene, i fred og ro. Men da blir barna heller ikke skremt!

Støtter denne…

Hvis politiet blir ringt, så vil jeg anta at dette ikke er noe engangshendelse, og at det er nok dessverre mye annet som ‘’ikke er som det skal’’😔

Anonymkode: c8def...ccd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

men ærlig talt man fester ikke sånn med unger tilstede da sørger man for at dem er et annet sted 🙈

Anonymkode: c82eb...432

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hørte om en hendelse der barn hadde ringt politiet fordi foreldrenes fest gikk over styr. Hårreisende oppførsel fra foreldrenes side, selvfølgelig. Blir barnevernet kontaktet i slike saker? Det håper jeg virkelig, det må være skremmende for barna som føler de må ringe politiet for å få hjelp 😱😢

Anonymkode: 9b4e2...4d4

Politiet har meldeplikt til barnevernet på lik linje med alle andre forvaltningsansatte. I tillegg har de egne rutiner for meldinger. I dette tilfellet vil jeg nesten garantere for at det kommer inn en bekymringsmelding til barneverbstjenesten. Og et klart utgangspunkt innad i barnevernstjenesten er at meldinger fra det offentlige skal undersøkes. Om barn ringer inn pga foreldres festing er det klar grunn til bekymring for barnets omsorgssituasjon og undersøkelse vil bli igangsatt. 

Anonymkode: efca7...1bf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal vi bare gå ut fra at barna er ganske skremt siden de ringer politiet?

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (5 minutter siden):

Skal vi bare gå ut fra at barna er ganske skremt siden de ringer politiet?

Barn er lojale ovenfor foreldre så når de først ringer så tenker jeg de er reelt redde.

Anonymkode: e6f43...6b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

men ærlig talt man fester ikke sånn med unger tilstede da sørger man for at dem er et annet sted 🙈

Anonymkode: c82eb...432

Det var jo det jeg skrev 😊At det uansett var dårlig vurderingsevne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...