Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et litt rart problem. For en stund siden hadde jeg et jobbsamarbeid med en kvinne jeg fikk grei kontakt med, og som åpenbart vil ha et vennskap. Etter hvert har jeg imidlertid begynt å oppleve henne som fryktelig, fryktelig slitsom. Hun spammer meg med meldinger døgnet rundt, stort sett om fjortis-drama, flørting, menn osv. Ettersom dama er snart førti, og har tre barn som hun gjerne kunne vært mer tilstede for (akkurat den delen provoserer meg), blir det veldig slitsomt og rart.

For rundt en måned siden hadde jeg en voldsomt tøff periode psykisk, og ble innlagt. Jeg ba henne da, på en hyggelig måte, om å ikke kontakte meg, fordi jeg ikke hadde overskudd. Nå er imidlertid freden brutt. Hun spurte hvordan det går, jeg sa bedre , og hun har sendt meg meldinger siden sju i dag tidlig om gutter og festing.

Jeg orker ikke dette. Mine forsøk på å være normalt avvisende har bare ikke fungert. Å si fra rett ut, som jeg gjorde før innleggelsen, fungerte bare midlertidig. Jeg kan ikke få tjue meldinger om dagen om hennes kjærlighetsliv.

Så jeg vet ikke helt hvordan jeg får en slutt på det. Å si fra direkte, at jeg har vært syk og at det blir litt mye, er kanskje det beste, men jeg liker faktisk ikke å bruke min psykiske sykdom som begrunnelse for alt. En annen mulighet er jo å skru av varsler på Messenger og bare ghoste henne, men det er liksom ikke ok, det heller.

Noen kreative forslag?

• Liker 4
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i noen sånne situasjoner, og måtte bryte tvert for å ikke miste meg selv totalt. Sånne mennesker lar seg neppe ghoste😞Nå har jeg et nytt vennskap med en dame jeg setter stor pris på, og gjerne vil beholde. Men er litt engstelig, fordi hun spammer meg med meldinger om hvor dårlig hun har det psykisk. Det er ekstra tøft fordi jeg selv(i tillegg til angst og depresjoner) knapt sover, er 100% ufør pga hemmende fysiske sykdommer, ikke får hjelp av helsevesenet og betaler dyrt privat. Spinker og sparer, tar lån nå og da-og angsten over dette»kortstokk livet» er sterk. Da er det rått når hun setter oss i samme bås😬Vern om deg selv ts. Jeg har bare kompiser(utenom denne damen) nettopp fordi jeg orker ikke være døgnåpen psykolog; dog uten kvalifikasjoner. Hvorfor skal jeg analysere kvinners følelser, datingliv mm, når jeg selv sliter med bare å holde meg i live. 🫣

Anonymkode: 6c957...cf4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg tror jeg ville formulert meg noe a la dette: "Hei ****. Hyggelig å høre fra deg. Som jeg skrev litt tidligere, så er jeg ikke helt i form. Jeg har veldig lite overskudd, så om jeg ikke svarer deg så er det ikke vondt ment. Har nå valgt å distansere meg fra sosiale medier og slike ting som krever svar og oppfølginger. Bare en liten forklaring, så du ikke stusser over manglende svar fra meg. Ønsker deg en god sommer. "

Så lar du bare være å svare henne om hun sender noe mer. Dama sliter mest sannsynlig ut folk rundt seg. 

Endret av sommerkroppen
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Med sånne folk som ikke eier noen reguleringsknapp, er eneste løsning å beslutte seg for hvor mye tid man vil bruke på dem og selv håndheve det. Hvis det er 2x 10 minutter pr. uke, må du slutte å respondere når tiden er oppbrukt. 

Anonymkode: 74f2f...d32

• Liker 3
Skrevet
sommerkroppen skrev (4 timer siden):

Jeg tror jeg ville formulert meg noe a la dette: "Hei ****. Hyggelig å høre fra deg. Som jeg skrev litt tidligere, så er jeg ikke helt i form. Jeg har veldig lite overskudd, så om jeg ikke svarer deg så er det ikke vondt ment. Har nå valgt å distansere meg fra sosiale medier og slike ting som krever svar og oppfølginger. Bare en liten forklaring, så du ikke stusser over manglende svar fra meg. Ønsker deg en god sommer. "

Så lar du bare være å svare henne om hun sender noe mer. Dama sliter mest sannsynlig ut folk rundt seg. 

Tusen takk, det der var så bra at jeg nærmest kan kopiere det ordrett. Bare hun ikke leser på Kvinneguiden, hehe :)

• Liker 1
Skrevet
sommerkroppen skrev (4 timer siden):

Lurt! Omformuler det noe du TS i tilfelle hun ramler over denne tråden 😂

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja tenk om hun leser her😄Selv tror jeg at sånne mennesker har såpass liten selvinnsikt at det ikke ville bedret atferden å få høre hvordan man påvirker andre negativt🙃

Skrevet

Dette er kanskje ikke en nær veninne. Så hadde behandlet henne som den kjedelige onkelen som vil fortelle deg om jobben sin som økonom. Hadde sagt; Åja. hm. 

Hun morer deg ikke. Du liker ikke meldingene. Så vær minst mulig interessert. Grey rock. osv.

Skrevet

Skriv akkurat det @sommerkroppen foreslår også skrur du av alle varsler på henne i de kanalene hun bruker. Så kan du lese dem en gang i uken eller når du orker og svare om du vil. 

Også får du ha riktig god bedring! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er syk og vurderer å kopiere den mld neste gang noen blir sur for at jeg ikke orker 1,5 t samtale akkurat NÅ. Og det betyr forsterket hodepine, tinnitus og kvalme og skjelving pga utmattelse. Min forelder er kronisk sur på meg fordi jeg ikke står på pinne siden jeg er ufør og visstnok skal være tilgjengelig😬Mange av oss uføre trenger også litt planlegging, være seg kontakt ved samtale, 1000sms den uka eller besøk🙃

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er en du ikke kan se for deg at du senere vil ha kontakt med så si det rett ut. Jeg hadde en kollega som var lik og som ikke tok hintet og som jeg ikke ble kvitt. Jeg sa det samme; snakkes over sommeren eller en annen gang. Irriterte meg når han selv ringte da, og maset om samme dritten jeg ikke var interessert i. Du må bare si det hardt, du orker ikke fordi du har ikke lyst på vennskapet. Ha det bra! Ingen unnskyldninger eller kanskje vi snakkes over sommeren. Ikke bry deg om vedkommende blir fornærmet, viktigst er bare å bli kvitt vedkommende om det er det du ønsker. 

Anonymkode: 627e4...e4d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...