AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Skrevet 8. juni 2023 Mitt barn har bursdag i juni og bursdagen faller i år i ei helg. Praktisk og fint ifht å arrangere feiring. Eller, det var hvertfall helt til mitt barn kom hjem og fortalte at et annet barn i klassen som ikke har bursdag før senere i sommer bestemt at det skal feire sin bursdag før sommerferien og det blir på mitt barns bursdag. Foreldrene til dette barnet er klar over at mitt barm har bursdag på den dagen og dette er noe som har gjentatt seg noen år, med feiring på eller tett opp mot mitt barns bursdag. Det kunne aldri ha falt meg inn å arrangere bursdag for mitt barn når et annet barn i klassen faktisk har bursdag den dagen. Hva tenker dere? Har forsøkt å appellere til disse foreldrene, men det fører ikke frem. Utrolig sårt for mitt barn som allerede står på utsiden av det sosiale i hverdagen. Anonymkode: 998e4...eca 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #2 Skrevet 8. juni 2023 Kan du ikke bare sende ut invitasjon/legge ut på klassegruppa på face og kuppe datoen først? Anonymkode: 310cb...cff 16
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 Hva faen? Du må forklare dette enda nøyere til foreldrene og si rett ut dere får ha felles feiring isåfall Anonymkode: bd0ae...37f 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #4 Skrevet 9. juni 2023 Har dere invitert til fest, og så har de lagt feiring på samme tidspunkt, etter at dere har invitert? Anonymkode: c45ad...b70
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 Vi har også et barn med bursdag på sommeren. Finner derfor en dato som passer oss for feiring før ferien. Hvis ingen andre har invitert til datoen så er den jo ledig, uavhengig av om noen har burdag den dagen. Hvis dette har skjedd før burde du jo sagt noe til dem. Eller i hvert fall vært tidlig ute med invitasjoner. Anonymkode: 37736...33e 11
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mitt barn har bursdag i juni og bursdagen faller i år i ei helg. Praktisk og fint ifht å arrangere feiring. Eller, det var hvertfall helt til mitt barn kom hjem og fortalte at et annet barn i klassen som ikke har bursdag før senere i sommer bestemt at det skal feire sin bursdag før sommerferien og det blir på mitt barns bursdag. Foreldrene til dette barnet er klar over at mitt barm har bursdag på den dagen og dette er noe som har gjentatt seg noen år, med feiring på eller tett opp mot mitt barns bursdag. Det kunne aldri ha falt meg inn å arrangere bursdag for mitt barn når et annet barn i klassen faktisk har bursdag den dagen. Hva tenker dere? Har forsøkt å appellere til disse foreldrene, men det fører ikke frem. Utrolig sårt for mitt barn som allerede står på utsiden av det sosiale i hverdagen. Anonymkode: 998e4...eca Da antar jeg at dere ikke har fått fingen ut og invitert? Dere må ho bare være tidligere ute. Dere har ikke førsterett på en helg. Det er kjipt å ha bursdag i fellesferien og dette andre barnet må også få feire. Ofte vil jo barn ha bursdag i sanne uke. Anonymkode: 69ed9...0d4 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #7 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mitt barn har bursdag i juni og bursdagen faller i år i ei helg. Praktisk og fint ifht å arrangere feiring. Eller, det var hvertfall helt til mitt barn kom hjem og fortalte at et annet barn i klassen som ikke har bursdag før senere i sommer bestemt at det skal feire sin bursdag før sommerferien og det blir på mitt barns bursdag. Foreldrene til dette barnet er klar over at mitt barm har bursdag på den dagen og dette er noe som har gjentatt seg noen år, med feiring på eller tett opp mot mitt barns bursdag. Det kunne aldri ha falt meg inn å arrangere bursdag for mitt barn når et annet barn i klassen faktisk har bursdag den dagen. Hva tenker dere? Har forsøkt å appellere til disse foreldrene, men det fører ikke frem. Utrolig sårt for mitt barn som allerede står på utsiden av det sosiale i hverdagen. Anonymkode: 998e4...eca Og en annen ting. Husk at dette andre barnet ALDRi får feiere på bursdagen sin. Ditt barn klarer da helgen før eller en dag i uken Anonymkode: 69ed9...0d4 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #8 Skrevet 9. juni 2023 Men hadde du invitert, da? Hvis du har det, så er det kjempefrekt å invitere til samme dag. Dersom det ikke var invitert så kunne ikke de vite at dere skulle feire da. Kan du feire ditt barn dagen før eller etter, kanskje? Det blir ikke på dagen, men det er jo veldig ofte det ikke blir det. Og da får barnet bursdag to dager på rad, en med familien på dagen og så en med venner/klassen. Se positivt på det Anonymkode: 69a90...460 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #9 Skrevet 9. juni 2023 Juni er full av aktiviteter og arrangementer for de fleste. Det er mange som har bursdag på sommeren som aldri får feiret på sin dag og en dag må man ta før sommerferien starter. I år starter den tidlig og de fleste prøver å få det unnagjort på en dato man tenker passer de fleste. Det er vel ikke sikkert de tenkte barnet ditt hadde bursdag den dagen. Syns faktisk også du er sent ute med invitasjon på en bursdag i juni om du ikke har sendt det enda. Det er en hektisk måned. Har selv ett barn som er født i juni men i år feirer vi to uker før for at flere kanskje får vært med pga. tidlig sommerferie. Det er vel viktigere enn å feire på akkurat dagen? Anonymkode: e05c5...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #10 Skrevet 9. juni 2023 Hvis dere ikke allerede har invitert til bursdag den dagen, så har ikke de andre foreldrene gjort noe galt. Hva med å høre om dere kan slå sammen bursdagene og feire sammen? Anonymkode: fa23c...3e9 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #11 Skrevet 9. juni 2023 Slå sammen til dobbel bursdag? Men , om ikke innbydelser er sent ut , så har jo de like mye rett som du. Når det skjer hvert år, så burde du være forberedt og invitere tidlig om du vil ha akkurat den dagen. Ta dagen før, eller etter, men dobbel bursdag er jo stort sett veldig gøy for alle. Pluss enklere for foreldre å få til da er det mye på programmet for de fleste nå i juni. Anonymkode: 9b42c...493 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #12 Skrevet 9. juni 2023 Barna mine har aldri feiret sine bursdager på selve dagen fordi den treffer som regel altid en ukedag. Vi velger å feire uker før eller etter bursdagen. Så sjjerp deg TS. Lær barnet ditt at en bursdag kan feires når som helst. Det er få her i verden som feirer den på dagen sin. Anonymkode: 0aaf2...316 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #13 Skrevet 9. juni 2023 Bli først om å sende ut invitasjonen. Så enkelt er det, hvis du vil at barnet får fortrinnsrett. Barnet mitt og annet barn i klasse har bursdag med to dagers mellomrom og jeg pleier å dele ut invitasjon ut først. I år så feiret de sammen. Anonymkode: 665ce...224
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #14 Skrevet 9. juni 2023 Jeg har barn med bursdag i juli, og da må vi bare finne en dato i juni før skolen slutter, som ikke kolliderer med sommeravslutninger eller andre bursdager hvor invitasjon allerede er sendt ut. Jeg går ikke rundt og husker på når alle andre barn har bursdag, så dette må du passe på selv ved å invitere tidlig. Anonymkode: 3a939...db6 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #15 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og en annen ting. Husk at dette andre barnet ALDRi får feiere på bursdagen sin. Ditt barn klarer da helgen før eller en dag i uken Anonymkode: 69ed9...0d4 Du får det til å høres ut som barnet aldri feirer bursdagen sin, på dagen sin. Det er kun barnebursdagen som utgår, og den får han/hun jo, bare tidligere, så de lider ingen nød. Anonymkode: a25ce...6c1
Maleficenta Skrevet 9. juni 2023 #16 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mitt barn har bursdag i juni og bursdagen faller i år i ei helg. Praktisk og fint ifht å arrangere feiring. Eller, det var hvertfall helt til mitt barn kom hjem og fortalte at et annet barn i klassen som ikke har bursdag før senere i sommer bestemt at det skal feire sin bursdag før sommerferien og det blir på mitt barns bursdag. Foreldrene til dette barnet er klar over at mitt barm har bursdag på den dagen og dette er noe som har gjentatt seg noen år, med feiring på eller tett opp mot mitt barns bursdag. Det kunne aldri ha falt meg inn å arrangere bursdag for mitt barn når et annet barn i klassen faktisk har bursdag den dagen. Hva tenker dere? Har forsøkt å appellere til disse foreldrene, men det fører ikke frem. Utrolig sårt for mitt barn som allerede står på utsiden av det sosiale i hverdagen. Anonymkode: 998e4...eca er det mulighet for å snakke med foreldrene til det andre barnet om de gjerne kan feire dobbelbursdag?
Violetta Skrevet 9. juni 2023 #17 Skrevet 9. juni 2023 Dette er en god anledning til at barnet lærer at noen ganger får man det ikke slik man vil, og det går bra. Gjør noe annet på bursdagen og ha feiringen en annen dag. Det er virkelig ikke verdens undergang med mindre dere gjør det til det. 1 1
fru Alving Skrevet 9. juni 2023 #18 Skrevet 9. juni 2023 Altså, jeg husker ikke når alle de andre barna har bursdag. Jeg tenker at du her kan være i forkant(neste år) og høre med foreldrene til dette andre barnet om ikke dere kan feire sammen. Er det en mulighet? I år så får dere jo bare feire en annen dag. Dere kan jo markere selve dagen med familien og feire barnebursdag en annen dag. Jeg skjønner at det er litt kjipt for barnet ditt å dra i en annens bursdag på sin egen dag, den ser jeg..
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #19 Skrevet 9. juni 2023 Jeg har bursdag i fellesferien, og det har aldri vært folk hjemme i min oppvekst, slik at jeg feiret alltid i juni. Har aldri i mitt 45-årige liv feiret dagen på bursdagen min, og det går helt fint Anonymkode: bc28a...fb9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #20 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har barn med bursdag i juli, og da må vi bare finne en dato i juni før skolen slutter, som ikke kolliderer med sommeravslutninger eller andre bursdager hvor invitasjon allerede er sendt ut. Jeg går ikke rundt og husker på når alle andre barn har bursdag, så dette må du passe på selv ved å invitere tidlig. Anonymkode: 3a939...db6 Dette. 👍🏻 Anonymkode: 06844...eee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå