Gå til innhold

Dere med stor familie og stort hus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror du at dere vil fortsette å bo i det store huset da barna flytter ut og dere blir gamle og alene? Eller blir det å finne et hus som er tilpasset alderdom og størrelse?

Anonymkode: a489e...b37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror du at dere vil fortsette å bo i det store huset da barna flytter ut og dere blir gamle og alene? Eller blir det å finne et hus som er tilpasset alderdom og størrelse?

Anonymkode: a489e...b37

Vi har et helt vanlig hus på 150 kvm. Alt på et plan, og vi kan fint bo her når ungdommen flytter ut. 

Anonymkode: f143a...54f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytter i mindre leilighet så fort alle har flyttet hjemmefra. 

Anonymkode: 35ef4...2ba

Skrevet

Vi er nå to på 260 kvm.

Greit med stor plass med treningsrom, snekkerrom etc.

Blir nok boende til vi ser antall barnebarn. Dette da vi også bor på et drømmested

• Liker 2
Skrevet

Blir boende, i alle fall så lenge barna studerer utenbys. Vil ha plass til alle når de kommer hjem. 

Skrevet (endret)

Håper en av barna vil ta over. Huset og hagen blir altfor mye for oss å styre med. Selv vil vi nok flytte til leilighet i sentrumskjernen for å kunne gå til alle tilbud. 

Edit: Eller forresten, kanskje ikke. Jeg liker ikke å bo tett oppå andre. Og folk i sameier, spesielt eldre som har bodd i enebolig i flere tiår, er ofte vanskelige å forholde seg til. Kanskje vi heller bygger en lettstelt enebolig i hagen her hjemme.

Endret av Daisy_B
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Våre barn er flyttet ut for lengst.  Vi er 70 år og pensjonister.  Bor i et stort hus.  Alt er på ett plan, og det er åpen løsning mellom stuer, kjøkken og ganger.  Vi har holdt huset godt vedlike gjennom årene.  Dørene er bredere enn standard, og vi har færre dørterskler enn vanlig.  Dusj og bad er gjort romslige slik at en gåstol eller rullestol kommer til og har plass.   Når vi i år legger nye terrassegulv, legger vi på samme gulvplan som stuer og kjøkken.  Så kan vi enkelt komme oss ut når vi blir eldre.  

Vi er glade i hjemmet vårt, og ønsker å bo her lengst mulig.  Har også stor hage som vi elsker å stelle.  Når vi ikke lenger makter å holde hus og hage i orden selv, skal vi leie inn hjelp.  

Jeg er helt sikker på at mannen min og jeg ville ha eldes fort om vi ble plassert i en ny og lettstelt leilighet.  Har lagt merke til at de som bor der stadig vandrer langs veiene.  Ser på FB at mange av dem er opptatt av strikking også.  

Nei, takk.  Sett meg i en moderne, lettstelt leilighet med havsutsikt, trimsykkel og strikketøy.  Da vil jeg eldes fort! 

Anonymkode: 75008...35a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Yngste av 4 er nå 18 år. Huset er 300 kvm, men med utleiedel på 70 kvm. Vi vil nok selge. Ikke fordi huset er så stort.  Jeg liker stor plass, og ikke minst ha plass når alle kommer hjem med kjærester og gjerne barn om en stund.men jeg vil kunne stenge av deler. Jeg vil ha litt mindre, ikke ha utleidel og mer skjermet tomt og dessuten være nærmere sjøen. 

Jeg vil egentlig selge hytta og huset og kjøpe en nydelig tomt med et 200 kvm hud som jeg kan.pusse opp og få det akkurat som jeg vil..

Anonymkode: 37351...5f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

..ja. og alt vi trenger på en etage. Soverom og gjesterom i 2 etage. 

Kanskje er anneks i tilfelle noen få fåe grineunger..slik.ay jeg kan flykte. Det skal desuten være kontor der.

Anonymkode: 37351...5f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor fortsatt i vår store (350 m2) enebolig. Mannen er passert 70 og jeg nærmer meg. Godt å ha god plass når et av barna m/3 barnebarn som bor i utlandet kommer hjem på ferie et par ganger i året. Har også utleieleilighet i underetg som gir en god inntekt. Huset har vi selv bygget og det har livsløp standard. Hvis vi skulle flytte i en leilighet så ville den koste like mye som huset vårt er verd. Hvorfor i all verden skulle vi gjøre det når vi har det så godt her vi bor?

Anonymkode: 177f4...3c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor barna bosetter seg. Hvis de flytter langt avgårde, så ønsker vi å ha plass til at de (med eventuelle familier) kan komme hit på besøk uten å tenke på plass. 

Anonymkode: 0332a...baf

• Liker 1
Skrevet

Vi kommer til å bli boende. Selv om barna har flyttet ut kommer vi jo til å trenge soverommene til gjesterom for når barna og annen familie kommer på besøk og jeg vil ha plass til å ha barnebarn på overnatting (og kunne ha lekerom til dem uten at jeg må se på leker når de ikke er her). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor på gård med 230 kvm hus. Vi blir ikke å sitte å ruge på huset om noen vil overta 😊

Anonymkode: 62cce...ac7

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre bor fortsatt i mitt barndomshjem, og det er jeg sjeleglad for. Nå har vi en samlingssted med plass til storfamilien siden vi bor litt fra hverandre

Kommer nok til å gjøre det samme når barn her i huset vokser opp, med mindre vi blir boende i samme by. 

Anonymkode: 4ea10...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi skal bo i huset når barna flytter ut. Når vi blir virkelig gamle, kan det være vi flytter på grunn av helseutfordringer. 

Anonymkode: 8ec98...2b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har blitt boende. Vi synes der er fint å ha huset som samlingspunkt for barn, svigerfar og barnebarn. 

Anonymkode: fb0c1...a56

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...