Gå til innhold

Flere med bjørkepollen som fortsatt merker allergi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I år har jeg merket allergien mer enn normalt selv om jeg har vært enda flinkere med medisiner enn tidligere. Nå har jeg sluttet med medisiner ettersom jeg tidligere bare har reagert på bjørk og pollenvarselet sier det ikke er mer bjørkepollen her jeg bor.  Det jeg synes er rart er at jeg fremdeles klør i øynene. Er det flere i samme båt eller kan jeg anta at jeg har utviklet mer allergi?  (Blodprøvene gir utslag for timotei, men jeg har aldri merket noe til det)

Anonymkode: e298e...93c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det værste er over for min del.Blir værre til høsten igjen med gress og burot.

Anonymkode: 8f9d1...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Pollenvarselet genereres ut fra sånn ca 12 målestasjoner spredt utover hele Norge som så generaliseres til et kart over store områder, så det er virkelig ingen fasit. Trenger bare en treig bjørkejævel i en nordvendt skråning nær deg, som ikke har lest fasiten, før du har det gående. 

Pollen i seg selv er veldig skarpe partikler og kan irritere godt i øynene, også til de som ikke er allergiske. Så hvis øynene dine er litt tørre og påvirka av allergien kan de fort bli irriterte av støv og pollen uten at det er noe allergisk i bildet. Eller så er de bare tørre og irriterte av annen årsak.

Eller så kan du ha utviklet mer allergi 🤷‍♀️ Renner det? Rød? Nyser du? Vanskelig å skille de to, du kan jo prøve enten med medisinene dine igjen eller bare med øyeskyll og smørende øyedråper og se om det hjelper?

Anonymkode: b8f51...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...