Gå til innhold

Har ikke advokat en formening i om det er en sak, eller ikke-sak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har benyttet advokat ifbm klage på et vedtak fra NAV.  Sendte først en henvendelse og forklarte situasjonen kort. Fikk til svar at han skulle innhente saksdokumenter fra NAV og så vurdere saken.

Etter tre uker sendte han meg klagen ha hadde skrevet for meg. Veldig bra formulert og med gode poenger. Jeg spurte om han hadde en formening om utfallet, men det hadde han ingen formening om. Er det ikke vanlig at de vurderer om det er en sak som kan gå gjennom eller ikke? Eller setter de navnet på alt de får for å tjene penger? Vet at dette er en advokat som er god på trygderett, og har lang erfaring.

Anonymkode: 55320...ca5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han vil vel ikke gi deg noen forhåpninger. Kan komme med gode argumenter ovenfor nav uten at det gir noe som helst gjennomslag. 

Hva har du klaget på?

Anonymkode: facfc...e4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han vil vel ikke gi deg noen forhåpninger. Kan komme med gode argumenter ovenfor nav uten at det gir noe som helst gjennomslag. 

Hva har du klaget på?

Anonymkode: facfc...e4e

Inntektsevne 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Inntektsevne 

Hvis det er knyttet til en medisinsk vurdering, kan ikke en jurist vurdere det. 

Anonymkode: 99737...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Helt umulig å vite utfall i en sak. Er jurist selv, og jeg behandler klager på vedtak. Ikke i NAV, riktignok, men det er så mange faktorer som spiller inn, og alle saker skal behandles individuelt. For å ikke love for mye (uetisk) er det best at advokaten ikke sier noe 😊

Anonymkode: 341b7...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at advokater tar feil veldig ofte. Dette vet han og derfor lover han ingenting.

Anonymkode: b4ebc...7b0

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis ikke medisinsk. NAV har benyttet inntekt fra 2018 for å beregne inntektsevne. Mener dette er feil da jeg har jobbet redusert hos samme arbeidsgiver og fulgt lønnsutvikling. Håper de kan benytte seg av unntaksreglen og se på stillingsprosenten. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De pleier aldri å svare på hva slags sjanser man har da det ville vært uprofesjonelt. 

Anonymkode: 97483...9a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...