AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #41 Skrevet 17. juni 2023 Regner med dette vare svar på hvor farlig Staffordshire Bullterrerier er. Første linken var en Amstaff: The six-year-old American Staffordshire terrier killed........ Andre Linken, som for så vidt er samme episoden som i første linken. The six-year-old American Staffordshire terrier killed................ Tredje linken som for så vidt er samme episoden som de to første, klart det kan bli litt tilfeller visst man kan bruke samme episoden tre ganger. The six-year-old American Staffordshire terrier killed............ Og i den siste linken så finner jeg ikke samsvar med antallet det refereres til, Av hva jeg kan lese så refereres det til 8 angrep hvor ren Staffordshire Bullterrier er involvert, 4 av episodene involverer flere raser som er involvert i samme angrep. Så da har vi 4 angrep utført alene av renraset Staffordshire Bullterrier i løpet av 23 år. Tatt i betraktning at det er den desidert mest populære rasen på de britiske øyer, og at den er en favoritt blant narkomane, så synes jeg ikke et dødelig angrep hvert 6 år i snitt forteller om en livsfarlig rase. Noen av angrepene har også tilleggsopplysninger, det ene dødelige angrepet var et bitt i albuen som senere førte til til blodforgiftning. I 2 av de andre angrepene listet fikk eieren epileptisk anfall. Så det kunne vært nyttig at noe forsket på hvorfor epileptiske anfall trigger angrep, i ene tilfellet omtalt så forståes det som et forsøk på a å beskytte eieren. Anonymkode: a0a72...f55 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #42 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 4.51): Og tør jeg spørre hvorfor Staffordshire Bullterrier skal forbys. Det finnes ingen statistikk som sier at den er farligere enn andre hunderaser. Eller er det slik at vi skal forby hunder på grunnlag av subjektiv oppfatning blant de som roper høyest. AniCura skriver følgende om rasen, se nedenfor (kanskje du er en av de som dømmer den på utseendet og ikke på egenskapene til hunden.) Spesielt for rasen Rasen er muskuløs og for noen mennesker kan virke skremmende. Selv om hunden ikke er oppdrettet for hundekamp eller aggresjon av noe slag, kan noen mennesker trekke seg tilbake og være utrygge i møte med en Staffordshire bull terrier. Temperament Staffordshire bull terrier, også kalt staff, er en enormt kjærlig hund. Den er lojal og viet til familien, og er spesielt velfungerende med barn. Den liker familielivet og liker å slappe av i sofaen, i tillegg til å gå lange turer. Den er energisk og alltid entusiastisk, uansett hva den gjør. For en Staffordshire bull terrier er livet et fantastisk eventyr. Den er snill, følsom og intelligent. Om du ønsker mer informasjon om rasen kan du følge linken nedenfor, og kanskje du kan få litt mer innsikt i rasen du fordømmer: https://www.anicura.no/for-dyreeiere/hund/hunderaservelger/staffordshire-bull-terrier Anonymkode: a0a72...f55 Så la det bli kosebamsen din da vel. Samme for meg.. Men du får lufte den langt unna andre hunder i så fall. Der er den ikke nødvendigvis så gira på kos. Det mener Anicura også. Mye tullinger som eier disse.. Blir ikke noe bedre av den grunn. Anonymkode: 031f4...424 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #43 Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så la det bli kosebamsen din da vel. Samme for meg.. Men du får lufte den langt unna andre hunder i så fall. Der er den ikke nødvendigvis så gira på kos. Det mener Anicura også. Mye tullinger som eier disse.. Blir ikke noe bedre av den grunn. Anonymkode: 031f4...424 Ser ingen grunn til at jeg skal lufte den langt unna andre hunder. Har hatt 2 staffer og har ikke hatt problemer i det hele tatt når det gjelder aggresjon. Jeg møter på enkelte som er sånn som du, de har en veldig forutinntatt holdning til rasen, og desto mer fluffy og søt hunden deres er, desto mindre peiling har de på hund. Eiere av brukshunder er som regel mye bedre, og kan takle og møte andre hunder. Av eksempler så kan jeg nevne at jeg gikk tur på en øde skogsvei (med hunden i bånd) når jeg møtte en dame som ropte at jeg måtte stoppe, deretter sier hun at jeg må gå opp i skogen så hun kan passere med hunden sin. Jeg svarer "aldri i livet, kan du ikke la hundene passere så får du gå opp i skogen selv." Hva innbiller enkelte seg egentlig? En annen gang var med dyrelegen, det kom ut en finere frue fra behandlingsrommet med veskehunden sin, så får hun øye på min som satt fint på plassen sin, så sier hun "den der får du bare ta med deg utenfor så vi kan passere", nei sier jeg, den sitter her og har null interesse for bikkja di. Når hun irritert passerer så sitter kosebassen hennes og knurrer, flekker tenner og bjeffer oppi korgen, min hund satt like rolig og kunne ikke brydd seg mindre. Jeg møter på mange bikkjer som er aggressive, men heldigvis så er bikkja mi trygg og rolig og forholder seg rolig i slike situasjoner, bikkja merker at eieren ikke blir stresset, så blir heller ikke hunden det (vel og merke om den er riktig oppdratt) Det er stikk motsatt av de jeg møter som løfter hunden opp når de skal passere, hunden vil da ta til seg eierens redsel, og når du har gjort det mange nok ganger så lærer hunden at her kommer fare og vil klikke på alle hunder. Har også vært med på at bikkja har blitt bitt, ingen av hundene var i bånd og det kom en eldre dame når bikkja mi gikk bort for og snuse på hunden hennes. Da ble staffen min bitt, men den kom uansett tilbake til meg og satt seg på plass. Den eldre damen beklaget så mye og var veldig lei seg, men jeg sa at det er sånn som kan skje når begge hundene er løse, og det kan være forskjellige ting som utløste aggresjon, og ikke alle hunder treffer på kjemien, men heldigvis så er ikkje hunden min aggressiv så da eskalerer det ikke. (For andre hunden gjorde ikke mer enn det ene bittet, så det var den sin måte og si ifra at bikkja mi krysset dens komfortsone, og staffen min tok signalene/advarslene) Men hadde den andre bikkja fortsatt så hadde nok hundekamp vært uunngåelig. Ellers så har jeg hatt begge staffene med meg jevnlig i hundeparker, aldri noe problem. Det er ikke hundene eller rasen som er problemet, DET ER EIERNE. Anonymkode: a0a72...f55 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #45 Skrevet 29. juni 2023 On 6/17/2023 at 10:59 PM, AnonymBruker said: Regner med dette vare svar på hvor farlig Staffordshire Bullterrerier er. Første linken var en Amstaff: The six-year-old American Staffordshire terrier killed........ Andre Linken, som for så vidt er samme episoden som i første linken. The six-year-old American Staffordshire terrier killed................ Tredje linken som for så vidt er samme episoden som de to første, klart det kan bli litt tilfeller visst man kan bruke samme episoden tre ganger. The six-year-old American Staffordshire terrier killed............ Siden tråden handler om American Staffordshire terrier og du spurte om Staffordshire Bullterrerier antok jeg at det var Amstaff du mente. Ikke enkelt for oss som ikke er inne i dette miljøet å få med seg nyansene. Her er linker til Staffordshire Bullterrier episoder: 2009 baby-attacked-bull-terrier 2018 newborn-killed-dog-yaxley-toy/ 2019 carlisle-couple-sentenced-after-their-dog-mauled-child-left-traumatised-and-scarred 2021 staffordshire-bull-terrier-who-killed-two-dogs-wont-be-put-down 2021 hjudge-orders-chesterfield-womans-staffordshire-bull-terrier-be-destroyed-3304690 2022 mother-of-boy-injured-by-dog-in-vicious-attack-says-some-breeds-are-status-symbol/41583790.html 2023 hhorrific-dog-attack-leaves-two-women-seriously-injured-in-hospital-4111896 On 6/19/2023 at 2:05 AM, AnonymBruker said: Det er ikke hundene eller rasen som er problemet, DET ER EIERNE. Ja, som flere han nevnt finnes det ingen annen grunn til å kjøpe kamphund enn at man er kriminell. Uten kriminelle, ingen kamphunder. 🙂 Anonymkode: 5b45b...14d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #46 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Siden tråden handler om American Staffordshire terrier og du spurte om Staffordshire Bullterrerier antok jeg at det var Amstaff du mente. Ikke enkelt for oss som ikke er inne i dette miljøet å få med seg nyansene. Her er linker til Staffordshire Bullterrier episoder: 2009 baby-attacked-bull-terrier 2018 newborn-killed-dog-yaxley-toy/ Disse er ikke renrasede Staffer! 2019 carlisle-couple-sentenced-after-their-dog-mauled-child-left-traumatised-and-scarred 2021 staffordshire-bull-terrier-who-killed-two-dogs-wont-be-put-down Ikke renraset Staff! 2021 hjudge-orders-chesterfield-womans-staffordshire-bull-terrier-be-destroyed-3304690 2022 mother-of-boy-injured-by-dog-in-vicious-attack-says-some-breeds-are-status-symbol/41583790.html Heller ikke renrasede Staff! 2023 hhorrific-dog-attack-leaves-two-women-seriously-injured-in-hospital-4111896 Så her er i hvertfall 3 av 6 saker ikke renrasede Staffer! Ja, som flere han nevnt finnes det ingen annen grunn til å kjøpe kamphund enn at man er kriminell. Uten kriminelle, ingen kamphunder. 🙂 Anonymkode: 5b45b...14d Dette er blandings hunder, og ikke renrasede Staffordshire Bull Terriere! Anonymkode: c8c6e...33e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå