AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #21 Skrevet 11. juni 2023 3 minutter siden, ruffen29 said: Det er jo en kjent sak at visse raser er utsatte for å tiltrekke seg shady eiere som ønsker en tøff hund å vise seg frem med. Samtlige av de jeg har sett med amstaffer og andre store kamphunder er folk jeg ville kategorisere som i varierende grad kriminelle og asosiale individer. De må gjerne tro at de fremstår som "vanlige og lovlydige", men det er nå altså ikke slik de fremstår for resten av samfunnet og det er nettopp derfor omdømmet er deretter. Det at hunder som spesifikt har blitt avlet til kamp bare er "kosebamser" er tull, på samme linje som å hevde at jakthunder ikke har instinkter deretter. Jeg har hatt fire pitbuller, og hver eneste har vært større kosebamser enn alle andre hunder jeg har hatt og har kjent til. Langt mer rolige og forsiktige og kjærlige enn retrievere til og med, og to av disse var rescues fra kjipe oppdrettere som behandlet dem dårlig og avlet dem som vakthunder. De to kan være aggressive mot ukjente hunder, men ingen av de fire har noensinne hatt den minste aggresjon mot mennesker fordi de har blitt godt trent med mye kjærlighet og omsorg. Instinktene du sikter til kan på ingen måte sammenlignes med jakthunder - der påvirkes hverdagen svært mye av at hundene har dette instinktet. Anonymkode: 51065...c24 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #22 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ha!😂 Snakk om å være usivilisert! Må være pinlig å virke så tomsete!! HELT VANLIGE KJEDELIGE folk har Amstaff ute i verden. Har hatt to mixer selv I NORGE og du hadde aldri u verden gjettet det! 😂 Var besøkshunder begge to! Anonymkode: 3162a...766 Bor du under en stein? Hvor mange eiere av staff har du sett bortsett fra på tv? Jeg har sett og opplevd haugevis av denne problemstillingen.. At du reklamerer for deg selv og evt. er et unntakstilfelle redder ikke et helhetsinntrykk av staffe-eiere.. Anonymkode: 031f4...424 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #23 Skrevet 11. juni 2023 17 minutter siden, ruffen29 said: Det er jo en kjent sak at visse raser er utsatte for å tiltrekke seg shady eiere som ønsker en tøff hund å vise seg frem med. Samtlige av de jeg har sett med amstaffer og andre store kamphunder er folk jeg ville kategorisere som i varierende grad kriminelle og asosiale individer. De må gjerne tro at de fremstår som "vanlige og lovlydige", men det er nå altså ikke slik de fremstår for resten av samfunnet og det er nettopp derfor omdømmet er deretter. Det at hunder som spesifikt har blitt avlet til kamp bare er "kosebamser" er tull, på samme linje som å hevde at jakthunder ikke har instinkter deretter. Vet du, verden er litt større enn knøttlille Norge! At du våger å tro de har lyst til å bli torturert ved GRUFULLE hundekamper finner jeg forkastelig! Da støtter man mishandling så dra dit pepperen gror. Anonymkode: 3162a...766 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #24 Skrevet 11. juni 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Bor du under en stein? Hvor mange eiere av staff har du sett bortsett fra på tv? Jeg har sett og opplevd haugevis av denne problemstillingen.. At du reklamerer for deg selv og evt. er et unntakstilfelle redder ikke et helhetsinntrykk av staffe-eiere.. Anonymkode: 031f4...424 JEG bor på beste vestkant i Oslo , har bodd i både USA og Autralia i mamge år.Har masse masser erfaring med hunder både i Norge og VERDEN som er litt større indre Enfold Norge.😂 Anonymkode: 3162a...766 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #25 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): JEG bor på beste vestkant i Oslo , har bodd i både USA og Autralia i mamge år.Har masse masser erfaring med hunder både i Norge og VERDEN som er litt større indre Enfold Norge.😂 Anonymkode: 3162a...766 Du har nok tatt feil. Kenguru-mix du har. Enklere å oppdra..🤠 Anonymkode: 031f4...424 4
PITTY Skrevet 11. juni 2023 #26 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet du, verden er litt større enn knøttlille Norge! At du våger å tro de har lyst til å bli torturert ved GRUFULLE hundekamper finner jeg forkastelig! Da støtter man mishandling så dra dit pepperen gror. Anonymkode: 3162a...766 Tror de fleste er enige om at en Staff sannsynligvis ikke gleder seg til å dra på hundekamp. Selv ikke der peppern gror.. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #27 Skrevet 11. juni 2023 Dritt-rase, som kun eies av søppelfolk. Anonymkode: 59416...f09 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #28 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hatt fire pitbuller, og hver eneste har vært større kosebamser enn alle andre hunder jeg har hatt og har kjent til. Langt mer rolige og forsiktige og kjærlige enn retrievere til og med, og to av disse var rescues fra kjipe oppdrettere som behandlet dem dårlig og avlet dem som vakthunder. De to kan være aggressive mot ukjente hunder, men ingen av de fire har noensinne hatt den minste aggresjon mot mennesker fordi de har blitt godt trent med mye kjærlighet og omsorg. Instinktene du sikter til kan på ingen måte sammenlignes med jakthunder - der påvirkes hverdagen svært mye av at hundene har dette instinktet. Anonymkode: 51065...c24 Det er ett like stort problem at de er aggressive mot andre hunder. Vår hund ble angrepet av en pitbull helt uten foranledning og den hang fast i gode ti minutter, frådet og var umulig å få opp den låste kjeven. Anonymkode: 81b0c...de8 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #29 Skrevet 11. juni 2023 Det er ikke uten grunn at noen hunderaser er forbudt i Norge. Svært få, utenom kriminelle, har noe reellt behov for å ha slike hunder. On 6/8/2023 at 9:01 PM, AnonymBruker said: Likevel ser jeg stadig amstaffer på gaten og lurer på hva eierne selv reflekterer over det å ha en ulovlig hund. Politiet bør prioritere høyere å følge opp hundeloven. Er nærmest lovløse tilstander i områder av Oslo. Anonymkode: 5b45b...14d 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #30 Skrevet 11. juni 2023 ruffen29 skrev (5 timer siden): Det er jo en kjent sak at visse raser er utsatte for å tiltrekke seg shady eiere som ønsker en tøff hund å vise seg frem med. Samtlige av de jeg har sett med amstaffer og andre store kamphunder er folk jeg ville kategorisere som i varierende grad kriminelle og asosiale individer. De må gjerne tro at de fremstår som "vanlige og lovlydige", men det er nå altså ikke slik de fremstår for resten av samfunnet og det er nettopp derfor omdømmet er deretter. Det at hunder som spesifikt har blitt avlet til kamp bare er "kosebamser" er tull, på samme linje som å hevde at jakthunder ikke har instinkter deretter. Du vet tydeligvis ingenting om hund. Anonymkode: 7a247...40f 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #31 Skrevet 11. juni 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Nettopp!😊 Apropos utdannelse som div ser ut til å mangle: PIT OG STAFF ER DE MEST MISHANDLEDE HUNDENE I VERDEN, DERFOR ER DE OGSÅ PÅ BITT STATISTIKK! DE ER IKKE GENETISKE MONSTRE SOM SPISER BARN TIL FROKOST. Igjen: LES OG LÆR Anonymkode: 3162a...766 Formet idiotisk innlegg. Pitbuller er avlet for vold, bokstavlig talt. Pitbuller har ikke livets rett og enhver som mener de er bra hunder bør aldri få lov til å ha hund for det vitner om farlig uvitenhet. Anonymkode: 151d1...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #32 Skrevet 11. juni 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har hatt fire pitbuller, og hver eneste har vært større kosebamser enn alle andre hunder jeg har hatt og har kjent til. Langt mer rolige og forsiktige og kjærlige enn retrievere til og med, og to av disse var rescues fra kjipe oppdrettere som behandlet dem dårlig og avlet dem som vakthunder. De to kan være aggressive mot ukjente hunder, men ingen av de fire har noensinne hatt den minste aggresjon mot mennesker fordi de har blitt godt trent med mye kjærlighet og omsorg. Instinktene du sikter til kan på ingen måte sammenlignes med jakthunder - der påvirkes hverdagen svært mye av at hundene har dette instinktet. Anonymkode: 51065...c24 Dette i legger viser at du er totalt uvitende, og gratulerer med å ikke kunne noe om pitbuller til tross for at du har «eid» fire pitbuller. Pitbuller er forbudt fordi de er avlet som kamphunder. Det betyr ikke at de ikke kan være rolige i utgangspunktet, det betyr at når de viser aggresjon (som alle hunder kan gjøre) så er det aggresjon som er avlet for dødelig vold. Pitbull er en møkkarase som tar livet av barn, voksne, og andre kjæledyr på en jevnlig basis. Anonymkode: 151d1...5bb 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #33 Skrevet 11. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Du har nok tatt feil. Kenguru-mix du har. Enklere å oppdra..🤠 Anonymkode: 031f4...424 He he, av svaret ditt forstår jeg at du innser at det er best å ikke si noe mer om teamet. 😎 Anonymkode: 3162a...766 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #34 Skrevet 12. juni 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Det er ett like stort problem at de er aggressive mot andre hunder. Vår hund ble angrepet av en pitbull helt uten foranledning og den hang fast i gode ti minutter, frådet og var umulig å få opp den låste kjeven. Anonymkode: 81b0c...de8 Men sånn er staffen og, og den er lovlig. Anonymkode: 8b2d9...56f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #35 Skrevet 12. juni 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Men sånn er staffen og, og den er lovlig. Forbudet bør utvides omfatte flere farlige raser, Staffordshire Bullterrier, Presa Canario, Cane Corso, Akita, Doberman og Rottweiler, for å nevne noen. Anonymkode: 5b45b...14d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #36 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 12.08): Forbudet bør utvides omfatte flere farlige raser, Staffordshire Bullterrier, Presa Canario, Cane Corso, Akita, Doberman og Rottweiler, for å nevne noen. Anonymkode: 5b45b...14d Og tør jeg spørre hvorfor Staffordshire Bullterrier skal forbys. Det finnes ingen statistikk som sier at den er farligere enn andre hunderaser. Eller er det slik at vi skal forby hunder på grunnlag av subjektiv oppfatning blant de som roper høyest. AniCura skriver følgende om rasen, se nedenfor (kanskje du er en av de som dømmer den på utseendet og ikke på egenskapene til hunden.) Spesielt for rasen Rasen er muskuløs og for noen mennesker kan virke skremmende. Selv om hunden ikke er oppdrettet for hundekamp eller aggresjon av noe slag, kan noen mennesker trekke seg tilbake og være utrygge i møte med en Staffordshire bull terrier. Temperament Staffordshire bull terrier, også kalt staff, er en enormt kjærlig hund. Den er lojal og viet til familien, og er spesielt velfungerende med barn. Den liker familielivet og liker å slappe av i sofaen, i tillegg til å gå lange turer. Den er energisk og alltid entusiastisk, uansett hva den gjør. For en Staffordshire bull terrier er livet et fantastisk eventyr. Den er snill, følsom og intelligent. Om du ønsker mer informasjon om rasen kan du følge linken nedenfor, og kanskje du kan få litt mer innsikt i rasen du fordømmer: https://www.anicura.no/for-dyreeiere/hund/hunderaservelger/staffordshire-bull-terrier Anonymkode: a0a72...f55 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #37 Skrevet 17. juni 2023 Staff er den 4. mest populære rasen i Norge år etter år og da teller man bare de hundene med stamtavle. Med så mange staffer rundt om i landet burde det vært ekstremt mange bitt om rasen hadde vært så farlig som en bruker over påstår. Men nå handler tråden om amstaff, ikke staff. TS Anonymkode: 8b2d9...56f 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #38 Skrevet 17. juni 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: AniCura skriver følgende om rasen, se nedenfor (kanskje du er en av de som dømmer den på utseendet og ikke på egenskapene til hunden.) Når skrev Anicura noe negativt om en hunderase? De vil jo ikke gå glipp av kunder. Staffordshire Bullterrier er en kamphund som har en signifikant overhyppighet i angrep på og drap av mennesker, spesielt barn. Derfor er den er forbudt, eller sanksjonert, i mange land. Å ha en slik hund sammen med barn viser at man mangler innsikt i denne farlige rasen. Men klart, amstaff er langt farligere. Anonymkode: 5b45b...14d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #39 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når skrev Anicura noe negativt om en hunderase? De vil jo ikke gå glipp av kunder. Staffordshire Bullterrier er en kamphund som har en signifikant overhyppighet i angrep på og drap av mennesker, spesielt barn. Derfor er den er forbudt, eller sanksjonert, i mange land. Å ha en slik hund sammen med barn viser at man mangler innsikt i denne farlige rasen. Men klart, amstaff er langt farligere. Anonymkode: 5b45b...14d Du aner jo ikke hva du snakker om, det er jo regelrett løgn alt du skriver, og hensikten kan jeg jo bare spekulere i. Kan du dokumentere angrep på barn av Staffordshire Bullterrier, og overhyppigheten av drap på mennesker generelt? Kan du dokumentere de mange landene denne rasen er forbudt? Å ha en slik hund sammen med barn viser at man mangler innsikt i denne farlige rasen. Dette er også en helt feilaktig påstand av deg, som viser at du mangler innsikt i denne rasen. Hvorfor skulle de fleste uavhengige kilder skrive at det er en av de mest barnevennlige rasene du kan få. Kan du klare å komme opp med en eneste seriøs artikkel som sier at dette er rase som ikke er barnevennlig eller som du sier, farlig for barn. Anonymkode: a0a72...f55 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #40 Skrevet 17. juni 2023 Nok en bekreftelse på at de som har kamphunder ikke aner hva de utsetter seg selv, og særlig deres barn, for. https://www.dailymail.co.uk/news/article-1138608/Baby-boy-mauled-death-dogs-bitten-20-times.html https://www.walesonline.co.uk/news/uk-news/boy-bled-death-after-being-21594617 https://www.dailymail.co.uk/news/article-9785955/Staffy-killed-five-week-old-baby-Central-Coast-viewed-infant-prey-experts-warn.html Av 31 dødlige angrep på mennesker i UK siden 2000 er 12 begått av Staffordshire Bull Terriere. Bruk Google så finner du ut hvilke andre land enn Tyskland hvor den er forbudt eller underlagt restriksjoner. Anonymkode: 5b45b...14d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå