Mezzosoprena Skrevet 10. juni 2023 #21 Del Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker 42 skrev (10 timer siden): selv om ricin er farlig - så er det ikke såååå farlig (tror jeg). Da bør du kanskje lese deg litt opp før du kommer med slike kunnskapsløse kommentar? Dessutn visst de heller ikke hva slags stoff det var snakk om i den akutt situasjonen, og måtte da selvfølgelig ta alle forhåndsregler. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 10. juni 2023 #22 Del Skrevet 10. juni 2023 (endret) malifika skrev (10 timer siden): Hvis du sammenligner dette stoffet med brennmaneter så har du virkelig ikke skjønt hva dette er. Det er et stoff som fører til død pga. organsvikt. Er du klar over hva som ville ha skjedd hvis denne lille shitkidden f.eks hadde brukt dette stoffet over pride-toget i Oslo? Eller kastet det inn på fulsatte t-bane vogner? "sammenligner" Jeg skrev at listen som var copypÆsta omtrentlig kunne gjelde brennmanteter også... 🤪 Alle "stoff" kan føre til organsvikt - ja t.o.m vann... Nei, det er jeg ikke klar over. Fortell meg hva som hadde skjedd om denne "shitkidden" f.eks hadde "brukt" dette over pride -toget? Og hvordan skulle han "brukt" dette? "Kaste det det inn på t-banen"? Hva hadde skjedd da, mener du?😅 Mezzosoprena skrev (3 timer siden): Da bør du kanskje lese deg litt opp før du kommer med slike kunnskapsløse kommentar? Dessutn visst de heller ikke hva slags stoff det var snakk om i den akutt situasjonen, og måtte da selvfølgelig ta alle forhåndsregler. Siden jeg er så kunnskapsløs og tror ting, kan ikke du fortelle meg HVOR farlig dette stoffet er da? Hadde du spandert noen øl og en fÆncy middag - så hadde jeg spasert trett inn i leiligheten der i nettoen og tasset rundt uten å være det minste bekymret... De visste nok nøyaktig hva slags stoff det var snakk om. Det var vel nettopp derfor de var der... De fulgte de prosedyrene som er satt opp for slike situasjoner, og tok de dem mente var korrekt, ja? Hvordan det? Når alt kommer til alt så - tipper jeg det denne tenåringen hadde laget ikke var av "kvalitet" og/eller mengde til å drepe en rotte engang... Endret 10. juni 2023 av AnonymBruker 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 10. juni 2023 Forfatter #23 Del Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker 42 skrev (2 timer siden): "sammenligner" Jeg skrev at listen som var copypÆsta omtrentlig kunne gjelde brennmanteter også... 🤪 Alle "stoff" kan føre til organsvikt - ja t.o.m vann... Nei, det er jeg ikke klar over. Fortell meg hva som hadde skjedd om denne "shitkidden" f.eks hadde "brukt" dette over pride -toget? Og hvordan skulle han "brukt" dette? "Kaste det det inn på t-banen"? Hva hadde skjedd da, mener du?😅 Siden jeg er så kunnskapsløs og tror ting, kan ikke du fortelle meg HVOR farlig dette stoffet er da? Hadde du spandert noen øl og en fÆncy middag - så hadde jeg spasert trett inn i leiligheten der i nettoen og tasset rundt uten å være det minste bekymret... De visste nok nøyaktig hva slags stoff det var snakk om. Det var vel nettopp derfor de var der... De fulgte de prosedyrene som er satt opp for slike situasjoner, og tok de dem mente var korrekt, ja? Hvordan det? Når alt kommer til alt så - tipper jeg det denne tenåringen hadde laget ikke var av "kvalitet" og/eller mengde til å drepe en rotte engang... Han kunne fint kastet det både inn i et pridetog og en T-bane.. det som hadde skjedd er jo at folk hadde fått det på seg og pustet inn stoffet - gjerne uten å merke det ettersom stoffet ikke lukter noe - før de hadde fått organsvikt og dødd. Nå har flere linket til informasjon om stoffet så at du ville spasert inn i en leilighet med stoffet uten å være det minste bekymret, når spesialister tar alle forhåndsregler som tenkes kan, får stå for din regning. Han har tydeligvis blitt såpass skadet selv etter å ha vært i kontakt med stoffet at han valgte å ringe etter hjelp og sladre på seg selv, så det er tydeligvis skadelig det som er fremstilt 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 10. juni 2023 #24 Del Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker 42 skrev (2 timer siden): "sammenligner" Jeg skrev at listen som var copypÆsta omtrentlig kunne gjelde brennmanteter også... 🤪 Alle "stoff" kan føre til organsvikt - ja t.o.m vann... Nei, det er jeg ikke klar over. Fortell meg hva som hadde skjedd om denne "shitkidden" f.eks hadde "brukt" dette over pride -toget? Og hvordan skulle han "brukt" dette? "Kaste det det inn på t-banen"? Hva hadde skjedd da, mener du?😅 Siden jeg er så kunnskapsløs og tror ting, kan ikke du fortelle meg HVOR farlig dette stoffet er da? Hadde du spandert noen øl og en fÆncy middag - så hadde jeg spasert trett inn i leiligheten der i nettoen og tasset rundt uten å være det minste bekymret... De visste nok nøyaktig hva slags stoff det var snakk om. Det var vel nettopp derfor de var der... De fulgte de prosedyrene som er satt opp for slike situasjoner, og tok de dem mente var korrekt, ja? Hvordan det? Når alt kommer til alt så - tipper jeg det denne tenåringen hadde laget ikke var av "kvalitet" og/eller mengde til å drepe en rotte engang... Altså. Nå vet ikke jeg hva slags metoder folk som tenker å utføre terrorhandlinger bruker. Men de som har peiling på giftstoffer sier at dette stoffet er velegnet til bruk av bio-terrorisme. Jeg skjønner at det forutsetter at stoffet må være av en viss renhet for å kunne brukes til det formålet. Men, vi vet ikke hvor rent dette stoffet han fremstilte var. Vi vet heller ikke om prossen var ferdig da han fikk det på seg og kontaktet helsepersonell. Så hvis han ikke hadde vært uheldig under mekkingen så kan det godt tenkes at han hadde klart å lage en så god kvalitet på det at det kunne blitt livsfarlig. Vi får sannsynligvis ikke vite dette så det blir jo spekulasjoner. Men, uansett så er det en alvorlig situasjon at et menneske, tenåring atpåtil prøver å fremstille et slikt stoff. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 10. juni 2023 #25 Del Skrevet 10. juni 2023 Smos1 skrev (5 minutter siden): Han kunne fint kastet det både inn i et pridetog og en T-bane.. det som hadde skjedd er jo at folk hadde fått det på seg og pustet inn stoffet - gjerne uten å merke det ettersom stoffet ikke lukter noe - før de hadde fått organsvikt og dødd. Nå har flere linket til informasjon om stoffet så at du ville spasert inn i en leilighet med stoffet uten å være det minste bekymret, når spesialister tar alle forhåndsregler som tenkes kan, får stå for din regning. Han har tydeligvis blitt såpass skadet selv etter å ha vært i kontakt med stoffet at han valgte å ringe etter hjelp og sladre på seg selv, så det er tydeligvis skadelig det som er fremstilt Hva tenker du er årsaken til at folk som er ute etter å drepe/skade ikke bare "kaster" ricin inn på ett tog eller t-bane? Har du noen gang hørt om noe sånt? Det at spesialistene går inn med utstyret de har på seg er vel mer pga. av regler og prosedyrer de må forholde seg til enn hvor "farlig" ricin er, og fordi de de skal stå for opprydning /saneringen, og de stoffene som blir brukt i den prosessen , mer enn noe annet... Han sladret på seg selv fordi han var redd, og ikke har noe særlig kunnskap antageligvis, og han har neppe noen andre skader enn mentale (som han sikkert hadde ifra før også), evt. kanskje et "brannsår"... malifika skrev (3 minutter siden): Altså. Nå vet ikke jeg hva slags metoder folk som tenker å utføre terrorhandlinger bruker. Men de som har peiling på giftstoffer sier at dette stoffet er velegnet til bruk av bio-terrorisme. Jeg skjønner at det forutsetter at stoffet må være av en viss renhet for å kunne brukes til det formålet. Men, vi vet ikke hvor rent dette stoffet han fremstilte var. Vi vet heller ikke om prossen var ferdig da han fikk det på seg og kontaktet helsepersonell. Så hvis han ikke hadde vært uheldig under mekkingen så kan det godt tenkes at han hadde klart å lage en så god kvalitet på det at det kunne blitt livsfarlig. Vi får sannsynligvis ikke vite dette så det blir jo spekulasjoner. Men, uansett så er det en alvorlig situasjon at et menneske, tenåring atpåtil prøver å fremstille et slikt stoff. Folk som utfører terror handlinger "tenker" vel ikke så mye annet enn å skape mest mulig frykt, død og fordervelse... OG sånn sett er ricin veldig lite egnet (evt. matnyttig)... Det er nettopp derfor du aldri har hørt det har blitt brukt til "terror" også... Absolutt "alvorlig", men det er som sagt ikke egnet som noe "terror-våpen"... (mm. man er ekstremt kreativ, og målet kun er å skape frykt, og ikke drepe flest mulig) Vi får ganske sikkert vite hva "motivet" var med tiden også. Og det var nok neppe som noen andre i tråden nevnte, dvs ; "personlig tragedie"-planlegging... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå