Smos1 Skrevet 8. juni 2023 #1 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) Kommuneoverlege og gifteksperter er koblet inn etter positivt svar på prøven. En mann har fått stoffet på armen, og er siktet i saken. PST er kjent med saken, bekrefter de til VG. Politiet har testet om det dreier seg om det ekstremt farlige giftstoffet som de fikk melding om tirsdag ettermiddag. Nå har de fått svar på prøvene, og det tyder på at svaret er som politiet fryktet. fra artikkelen; - Er det verst tenkelig scenario, så er denne oppgangen ubeboelig i ukesvis fremover. Hva slags stoff er det som er så livsfarlig at det gjør naboleilighetene ubeboelig i ukesvis ? og er det tilfeldig at dette er fremstilt i pride måneden ? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/APWJMr/mann-skal-ha-faatt-kontakt-med-ukjent-stoff-undersoeker-leilighet Endret 8. juni 2023 av Smos1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 8. juni 2023 #2 Del Skrevet 8. juni 2023 Ricin eller novichok er vel en teori. Lett å tenke at det er i forbindelse med pride ja. Men, kan det også være slik at fentanyl bølgen har kommet hit og at det er en smartass som tenker at hen skal tjene noen spenn? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GigaBrain Skrevet 8. juni 2023 #3 Del Skrevet 8. juni 2023 PST er kjent med saken, bekrefter de til VG. Det var jammen bra, da er vi alle trygge... 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 8. juni 2023 #4 Del Skrevet 8. juni 2023 malifika skrev (10 minutter siden): Ricin eller novichok er vel en teori. Lett å tenke at det er i forbindelse med pride ja. Men, kan det også være slik at fentanyl bølgen har kommet hit og at det er en smartass som tenker at hen skal tjene noen spenn? Da hadde vedkommende vært dau. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrysmoothie Skrevet 8. juni 2023 #5 Del Skrevet 8. juni 2023 Det er i alles interesse at hvilket type stoff det er ikke offentliggjøres, for det fins alltid noen syke sjeler, eksperimentelle kids, drapspersoner eller suicidale som da vil ønske å få tak i det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 8. juni 2023 Blueberrysmoothie skrev (5 minutter siden): Det er i alles interesse at hvilket type stoff det er ikke offentliggjøres, for det fins alltid noen syke sjeler, eksperimentelle kids, drapspersoner eller suicidale som da vil ønske å få tak i det. Det kommer helt sikkert fram før eller siden. Dette er nok ikke drugs for eksperimentelle kids, men et farlig stoff med stort skadepotensiale uten å være direkte i kontakt med stoffet ref. Naboene som nå blir evakuert i ukesvis 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 8. juni 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) malifika skrev (22 minutter siden): Ricin eller novichok er vel en teori. Lett å tenke at det er i forbindelse med pride ja. Men, kan det også være slik at fentanyl bølgen har kommet hit og at det er en smartass som tenker at hen skal tjene noen spenn? Må innrømme at jeg ikke har hørt om de to stoffene tidligere, men det kan absolutt være det. Kanskje spesielt det første som tydeligvis kan fremstilles selv. Jeg vet ikke hvor skadelig det er mtp blåbærpai som mener han hadde vært død ? ville naboer, som ikke har vært i kontakt med stoffet, blitt evakuert i ukesvis for fetanyl? Endret 8. juni 2023 av Smos1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 8. juni 2023 #8 Del Skrevet 8. juni 2023 malifika skrev (1 time siden): Ricin eller novichok er vel en teori. Lett å tenke at det er i forbindelse med pride ja. Men, kan det også være slik at fentanyl bølgen har kommet hit og at det er en smartass som tenker at hen skal tjene noen spenn? Trolig ricin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 8. juni 2023 #9 Del Skrevet 8. juni 2023 Sannsynligvis forberedelser til terrorangrep. Er det ricin så er det kjempeskummelt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. juni 2023 #10 Del Skrevet 8. juni 2023 blåbærpai skrev (1 time siden): Da hadde vedkommende vært dau. Eh, nei... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 8. juni 2023 #11 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) anonym 4545 skrev (29 minutter siden): Trolig ricin. Tror du det? Jeg tviler. Definitivt ikke noe av det andre som er nevnt her, iaf. eidth... Ja, jo... "Trolig" er vel egentlig rett, men samtidig så har jeg på følelsen at det er noko anna... Endret 8. juni 2023 av AnonymBruker 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 8. juni 2023 #12 Del Skrevet 8. juni 2023 Smos1 skrev (3 timer siden): Må innrømme at jeg ikke har hørt om de to stoffene tidligere, men det kan absolutt være det. Kanskje spesielt det første som tydeligvis kan fremstilles selv. Jeg vet ikke hvor skadelig det er mtp blåbærpai som mener han hadde vært død ? ville naboer, som ikke har vært i kontakt med stoffet, blitt evakuert i ukesvis for fetanyl? Har ikke peiling. Men, jeg har sett på tv når de holder på med den fentanylen på ulovlige laboratorier, så bruker de sånne drakter som legene brukte under pandemien. I tillegg til gassmasker og lange svære hansker. Etter som jeg har skjønt så er fentanyl egentlig elefant bedøvelse så at det skal ekstremt lite til for å ta livet av et menneske kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 8. juni 2023 #13 Del Skrevet 8. juni 2023 Det er kun den ene leiligheten som er plombert nå, resten av beboerne kan bevege seg som normalt. Leiligheten saneres utover natta. Jeg tviler ikke på at det er et farlig stoff, men her jobber de nok ut fra et worst case scenario, i tillegg til å måtte finne ut om de hadde noen skumle planer utover å produsere stoffet, hva det nå enn er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. juni 2023 #14 Del Skrevet 9. juni 2023 anonym 4545 skrev (23 timer siden): Trolig ricin. Du hadde rett. Synes det var rart det var sånn oppstyr mtp. verneutstyr og annet, men... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plengionika Skrevet 9. juni 2023 #15 Del Skrevet 9. juni 2023 Ifølge VGs opplysninger er det snakk om ricin, uten at noen har bekreftet dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 9. juni 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker 42 skrev (7 minutter siden): Du hadde rett. Synes det var rart det var sånn oppstyr mtp. verneutstyr og annet, men... jeg hadde null kjennskap til ricin før denne saken dukket opp, men har nå lest om stoffet. Derfor lurer jeg på hvorfor du syns det var rart med oppstyr og verneutstyr ved ricin? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. juni 2023 #17 Del Skrevet 9. juni 2023 Smos1 skrev (Akkurat nå): jeg hadde null kjennskap til ricin før denne saken dukket opp, men har nå lest om stoffet. Derfor lurer jeg på hvorfor du syns det var rart med oppstyr og verneutstyr ved ricin? Jeg har ikke noe "greie" på dette heller, og selv om ricin er farlig - så er det ikke såååå farlig (tror jeg). Synes reaksjonen virket VOLDSOM (ikke nødvendigvis bare verneutstyret), men hele greia, dekning sperring, osv.. Det var jo snakk om at området kunne bli sperret av i en uke eller noe sånt... Men igjen, jeg er jo ikke noen spesialist åpenbart - noe de som håndterte denne situasjonen selvsagt er... Blir litt interessant å se om det var noen med veldig tvilsomme åsikter och åtgærder som stod for dette, eller om det var noen som prøvde bare fordi de kunne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 9. juni 2023 Forfatter #18 Del Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker 42 skrev (24 minutter siden): Jeg har ikke noe "greie" på dette heller, og selv om ricin er farlig - så er det ikke såååå farlig (tror jeg). Synes reaksjonen virket VOLDSOM (ikke nødvendigvis bare verneutstyret), men hele greia, dekning sperring, osv.. Det var jo snakk om at området kunne bli sperret av i en uke eller noe sånt... Men igjen, jeg er jo ikke noen spesialist åpenbart - noe de som håndterte denne situasjonen selvsagt er... Blir litt interessant å se om det var noen med veldig tvilsomme åsikter och åtgærder som stod for dette, eller om det var noen som prøvde bare fordi de kunne. Jeg tror faktisk det er sååå farlig.. hvertfall i følge denne (lange) lista: Specific effects of ricin poisoning depend on whether ricin was inhaled, swallowed, touched or injected. Inhalation: Within a few hours of inhaling significant amounts of ricin, the likely symptoms would be respiratory distress (difficulty breathing), fever, cough, nausea, and tightness in the chest. Heavy sweating may follow, as well as fluid building up in the lungs (pulmonary edema). This would make breathing even more difficult, and the skin might turn blue. Finally, low blood pressure and respiratory failure may occur, leading to death. Ingestion: If someone swallows a significant amount of ricin, he or she would develop vomiting and diarrhea that may become bloody. Severe dehydration may result, followed by low blood pressure. Other signs or symptoms may include hallucinations, seizures, and blood in the urine. Within several days, the person's liver, spleen, and kidneys might stop working, and the person could die. Skin and Eye Contact: Ricin in powdered or mist form can cause redness and pain of the skin and of the eyes. Injection: Injection of a lethal amount of ricin first causes the muscles and lymph nodes near the injection site to fail. Eventually, the liver, kidneys and spleen stop working and there is massive bleeding from the stomach and intestines, resulting in death from multiple organ failure. Death from ricin poisoning could take place within 36 to 72 hours of exposure. Det blir spennende å se ja, er redd det var meningen å fremstille dette, men ser advokaten hans prøver å fremstille det som en «personlig tragedie». Hvis det hadde vært tilfelle og han ville skade seg selv er det rart å ringe etter hjelp så fort han er i kontakt med stoffet, spør du meg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. juni 2023 #19 Del Skrevet 9. juni 2023 Smos1 skrev (2 minutter siden): Jeg tror faktisk det er sååå farlig.. hvertfall i følge denne (lange) lista: Den listen der kunne omtrentlig omhandlet brennmaneter også 😅 Ricin er giftige greier, men er ikke så farlig som du tror om man ikke får det injisert... Jøss! Det var da virkelig en av de teoriene "INGEN" kommer til å tro på iaf... Spenstig forsvarsstrategi. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 9. juni 2023 #20 Del Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker 42 skrev (1 time siden): Den listen der kunne omtrentlig omhandlet brennmaneter også 😅 Ricin er giftige greier, men er ikke så farlig som du tror om man ikke får det injisert... Jøss! Det var da virkelig en av de teoriene "INGEN" kommer til å tro på iaf... Spenstig forsvarsstrategi. 🤣 Hvis du sammenligner dette stoffet med brennmaneter så har du virkelig ikke skjønt hva dette er. Det er et stoff som fører til død pga organsvikt. Er du klar over hva som ville ha skjedd hvis denne lille shitkidden f.eks hadde brukt dette stoffet over pride-toget i Oslo? Eller kastet det inn på fulsatte t-bane vogner? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå