AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Skrevet 8. juni 2023 Jeg ønsker å redusere stillingen min fra 100 til 80 %. Datteren vår slutter tidligere på fredagene men trives ikke på sfo og blir utrolig sliten av lange dager på skole og sfo hele uken. Kan jeg velge hvilken dag jeg ønsker å fjerne fra turnus? Ønsker da å fjerne fredagene slik at datteren vår slipper sfo minst èn dag,( denne fredagen blir jo den lengste dagen på sfo). Hun får da en lengre helg hjemme sammen med oss, noe hun har veldig behov for. Anonymkode: f5b2b...3aa
Sofakona Skrevet 8. juni 2023 #2 Skrevet 8. juni 2023 Det må du nok ikke spørre kg om...men jobben din 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Det må du nok ikke spørre kg om...men jobben din Føler det er lettere å spørre og ikke minst formulere meg til arbeidsgiver om jeg på forhånd vet hva jeg «har krav på». Anonymkode: f5b2b...3aa
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 Hvis du skal ha 20% permisjon fra stillingen, vil jeg anta at lederen din har styringsrett mtp hvilken dag som passer best for driften. Anonymkode: db9bc...5bc 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #5 Skrevet 8. juni 2023 Jobben din bestemmer turnusen din, men jeg har inntrykk av at de fleste arbeidsgivere strekker seg langt for imøtekomme ønsker dette må du høre med sjefen din om Anonymkode: 733a4...32a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Skrevet 8. juni 2023 Du har ikke krav på å velge dag, men de fleste arbeidsgivere prøver å etterkomme ønskene. Jeg har opplevd å både få ønsket dag og å ikke få den dagen jeg helst ville ha. Noen ganger får man det bare ikke til. Anonymkode: 33d9a...4bb
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #7 Skrevet 8. juni 2023 Arbeidsgiver skal tilrettelegge såfremt det ikke gir betydelig ulempe for dem når man har barn under 12 og går ned i stilling. Og da kan de ikke late som ulempe, det må være stort. Sjekk arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 023c3...845
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #8 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Arbeidsgiver skal tilrettelegge såfremt det ikke gir betydelig ulempe for dem når man har barn under 12 og går ned i stilling. Og da kan de ikke late som ulempe, det må være stort. Sjekk arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 023c3...845 Det er for å få innvilget permisjon, men det er da virkelig forståelig at man ikke nødvendigvis kan bestemme akkurat hvilken dag man skal ha som fridag. Hvordan skal det da gå hvis det er mange på en arbeidsplass som vil redusere stillingen for en periode og alle «krever» å ha hver fredag fri? Anonymkode: db9bc...5bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå