AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Skrevet 8. juni 2023 Hei er det noen som har erfaring med bruk av dockboots/støvel i neopren med ullsokker i steden for vinterstøvler om vinteren i Oslo rundt sentrum? Vet det er lenge til vinter men ble nysgjerrig på dette nå og spør mens jeg husker. Har en som elsker søle og vann og fort blir veldig varm på føttene, så lurer på om dette er et bedre alternativ? Anonymkode: 7674e...ada
ms. Perfect Skrevet 8. juni 2023 #2 Skrevet 8. juni 2023 Du trenger ikke tykke sokker i dockboots👍🏻 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 ms. Perfect skrev (8 minutter siden): Du trenger ikke tykke sokker i dockboots👍🏻 Ok:) men tror du de holder som vinterstøvler/vintersko? Bor i Oslo ved sentrum så det er begrenset hvor kaldt det blir her. Men de puster kanskje dårligere? Anonymkode: 7674e...ada
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 Ja, vår holder seg varm og tørr med DB. Har sånne halvtykke ullsokker😊
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #5 Skrevet 8. juni 2023 Kunne like gjerne droppa å kjøpe vintersko til yngste i vinter. Brukte bare dockboots. Vi var aldri lenge ute med henne når det var ordentlig kaldt, vet ikke hvordan det hadde vært, men ble aldri kald på føttene med tynne ullsokker oppi. Her er det ofte litt kaldere enn Oslo på vinteren. Med storebror var det motsatt i vinter. Kjøpte dockboots i mars, brukte bare vintersko resten av vinteren. Mannen har dockboots og veldig fornøyd, men på de kaldeste dagene tar han fram selskinnsskoene Anonymkode: 4616c...b05 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Skrevet 8. juni 2023 Jeg fikk kjeft av barnehageansatt da barnet mitt hadde dockboots som vintersko. Jeg sa at de skulle holde til -15, men det nektet den ansatte for at de gjorde. Jeg tror fremdeles at dockboots er gode nok sko her jeg bor, for det blir aldri veldig kaldt, men endte opp med å kjøpe noen andre vintersko, for det var ganske ubehagelig å få kjeft. Anonymkode: 7ff20...3dc
ms. Perfect Skrevet 8. juni 2023 #7 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ok:) men tror du de holder som vinterstøvler/vintersko? Bor i Oslo ved sentrum så det er begrenset hvor kaldt det blir her. Men de puster kanskje dårligere? Anonymkode: 7674e...ada Mja, puster kanskje litt dårligere, men det er sjelden de er ute i timevis når de er veldig små uansett. Jeg kunne godt ha tenkt at de holdt, men tenker at vintersko er greiere/penere om man skal noe annet enn i barnehagen og nærbutikken.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #8 Skrevet 8. juni 2023 Jeg pleier ha dockboots og ett par vintersko til barna. Dockbootsene blir ofte mest brukt da det som regel er ikke så veldig kaldt her jeg bor, og mye slaps og våt snø. Bruker som regel bare vinterskoene hvis det er flere minusgrader og tørr snø. Følger det ikke med en ullsåle også? Anonymkode: ee510...469
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #9 Skrevet 8. juni 2023 Min var varm nok barbeint i DockBoots ned i -14 den vinteren hun nektet å bruke sokker. Nå skal det sies at hun er av den langt over gjennomsnittet varmblodige typen, men jeg tror tjukkull i DockBoots vil være unødvendig for de langt fleste. Anonymkode: e27f2...22f
atropos Skrevet 8. juni 2023 #10 Skrevet 8. juni 2023 Jeg anbefaler viking Extreme. Jeg jobber i barnehage selv og synes DB kan være litt klam. Viking holder meg varm hele vinteren igjennom på innlandet. Jeg bruker ikke andre sko i barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #11 Skrevet 8. juni 2023 atropos skrev (19 minutter siden): Jeg anbefaler viking Extreme. Jeg jobber i barnehage selv og synes DB kan være litt klam. Viking holder meg varm hele vinteren igjennom på innlandet. Jeg bruker ikke andre sko i barnehagen. Nå er det som nevnt betydelig varmere her vi bor da. Og ungen er varm på føttene. Anonymkode: 7674e...ada
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #12 Skrevet 8. juni 2023 Ungen her trivdes veldig godt i Dock Boots i vinter. Det var både kalde dager og slapsete dager, uten noen kalde tær. Ullsokker ble bare brukt ved tvang, dvs sjeldent. Tydeligvis var de unødvendige. Ungen er varmblodig, og kan være fornøyd i våte joggesko der andre fryser med ullsokker i gummistøvler. Dock Boots kan være tunge å gå med, spesielt i de mindre størrelsene. Jeg ville derfor ikke hatt bare Dock Boots. Det er også greit å ha noe å skifte på, siden slapsevinter gir våte bein uansett hvor vanntette støvlene er. Anonymkode: 8b160...67e
atropos Skrevet 9. juni 2023 #13 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nå er det som nevnt betydelig varmere her vi bor da. Og ungen er varm på føttene. Anonymkode: 7674e...ada Klam kan man absolutt bli i tre minus også. Jeg jobbet 10 år i barnehage i Oslo før jeg flyttet ut og kjenner klimaet der godt. Neoprenen blir litt rå etter en tid ute så da kan man bli klam og kald. Hvis du går for Dock boots bør du velge den med mest gummi oppover skaftet og kjøpe de ekte Dock bootsene, ikke etterligningene. DB har god kvalitet, men billigere etterligninger er ikke like isolerende.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #14 Skrevet 9. juni 2023 Dockboots har en ekstra såle.. Vi har brukt sock boots med ekstra såle i hele vinteren i år, på Østlandet. Barna hadde andre vintersko men foretrakk dockboots fordi de er enkle å ta av og på. Anonymkode: 9e2c2...94f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå