Gå til innhold

Det jeg gruer meg mest til ved fødselen er...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det jeg gruer meg mest til ved fødselen er å miste kontrollen over blæra og lukkemuskelen :oops: Tenk om jeg tisser og/eller driter foran hele forsamlingen! Jeg vet at man får tilbud om klyster, men en fødsel varer jo gjerne i flere timer, så det fyller seg jo opp igjen...

Har noen noen berloigende ord eller noen historier om problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at når baby er på vei ut er andre åpninger relativt gjenklemte, så ikke mye kan komme ut.

Litt beroligende?

:)

Skrevet

Ved begge mine fødsler, så gav de meg klyster uten å spørre. Dessuten skal jeg love deg at de bekymringene har du ikke når fødselen er igang :blunke:

Skrevet

Når fødselen er i gang tenker du ikke på det i det hele tatt. Jeg ble litt overraska over hvor utrolig usjenert jeg ble under fødselen. Om jordmora gikk ut og inn og døra til gangen sto åpen, pyttsann, det gjorde ingenting. Var bare konsentrert om å få ut ungen, jeg.

Selv var jeg helt bestemt på at jeg ønsket klyster under fødselen. Men når det hele var i gang glemte jeg det bort. Var på do før det "tok av" da, for behovet var der, for å si det sånn. Likevel er det klart det kom noe mot slutten, enda min fødsel gikk kjapt unna (5 1/2 time). Brydde meg ikke det døyt om det! Og det kan jeg love deg at ingen av de andre der inne gjør heller. Jordmødre og leger, de er vant til det.

Nei, ikke bruk krefter på å bekymr deg for dette. Si fra til jordmor at du ønsker klyster, så får du i alle fall tømt deg én gang før fødselen. Og skulle det nå likevel komme noe, er det bare å - tja, drite i det :wink:

Lykke lykke til. En fødsel er en STOR opplevelse. Jeg var i alle fall helt fascinert over det jeg hadde fått til i etterkant. Ville gjerne snakke om fødselen til alt og alle, men tok meg i det for jeg vet at kanskje ikke alle er like interesserte i min fødsel. Håper du vil oppleve det likedan!

Klem,

Nala :)

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg for! Hvis det kommer noe så driter alle fødselshjelpere i det :blunke: jordmor vil sannsynligvis bare tørke det vekk uten å si et ord om det - dette har hun opplevd mange ganger!

Jeg tror jordmora tørket vekk noe da jeg fødte min datter, men vet ikke helt sikkert, for der og da betydde det ingenting, og jeg turte ikke å spørre i etterkant...

Skrevet

hej du :D ikke vær genert, under fødslen kan man selv om man har fået klyster, komme lidt avføring, men det er helt naturligt...

urin åbningen er lukket så der er der ingen fare...

jeg har fået klyster med alle mine 3 fødsler jeg fik ikke vælge om jeg ville eller ikke det var standart, klyster og babering og et brusebad og så var jeg klar til fødsel og nu har jeg født båede i danmark og på Island, ved så ikke hvad standarten er her i norge men må sige det ser sølle ud synes jeg godt nok men det er jo en helt anden historie....

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...