AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Del Skrevet 8. juni 2023 på = upp-å / opp-å ti= ut-i tu = ut-ur / ut-or tå / ta = ut-åv / ut-av pund / punde / punder =opp-under / upp-under Alle disse er vanlige i Trøndelag (kanskje ikke alle variantene), men den øverste er nok vanlig i hele landet vil jeg tro! Hvilke andre sammensatte og forkortede preposisjoner finnes det? Anonymkode: d2a60...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #2 Del Skrevet 8. juni 2023 At/åt = burtåt Tur = ut ur Jeg er fra Innlandet og bruker varianter av de fleste i hovedinnlegget, med unntak av pund/punni Anonymkode: 236d6...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): At/åt = burtåt Tur = ut ur Jeg er fra Innlandet og bruker varianter av de fleste i hovedinnlegget, med unntak av pund/punni Anonymkode: 236d6...2d1 Ja, pundi glemte jeg å skrive! Jeg visste ikke at at/åt kunne være forkortet fra burtåt. Åt/at er jo en preposisjon i seg selv. Anonymkode: d2a60...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, pundi glemte jeg å skrive! Jeg visste ikke at at/åt kunne være forkortet fra burtåt. Åt/at er jo en preposisjon i seg selv. Anonymkode: d2a60...33f Eller poinni som noen faktisk skriver det! Huff Anonymkode: d2a60...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #5 Del Skrevet 28. juni 2023 pi=upp-i er det vel en del som bruker? Anonymkode: d2a60...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå