Gå til innhold

Tinnitus grunnet stiv nakke,, er det noen som har blitt kvitt det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at nakken har blitt bedre? 

Anonymkode: 1dbb4...af2

AnonymBruker
Skrevet

Ja!

Jeg opplevde det i mars. Dro til en massør og fikk veldig god behandling for både nakke og skuldre. Tok ca. en dag, og så forsvant øresusen. Hadde slitt med det siden januar, så var helt fantastisk. Jeg fikk behandling hos en massør som hadde mye erfaring med "kontornakker". 

Anonymkode: c4150...5c3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kiropraktor skal også kunne hjelpe med dette. 

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 21.01):

Ja!

Jeg opplevde det i mars. Dro til en massør og fikk veldig god behandling for både nakke og skuldre. Tok ca. en dag, og så forsvant øresusen. Hadde slitt med det siden januar, så var helt fantastisk. Jeg fikk behandling hos en massør som hadde mye erfaring med "kontornakker". 

Tinnitus en kom ikke tilbake? 

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut kaffe og salt (trigger migrene, svimmelhet, blodtrykk m.m). Gjør nakkeøvelser (strikk med stavtak, facepull og tøyinger). Gå til kiropraktor hjelper, men du må jobbe selv også.

Anonymkode: fc8d8...489

AnonymBruker
Skrevet

Har du tinnitus i ett, eller begge ører? Har forstått det sånn at ved nakke plager er det kun vanlig å ha det i ett

Anonymkode: 116b7...ee1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk øresus, det tok litt tid før jeg skjønte at det sannsynligvis var pga nakken, da nakkeproblemene kom etter øresusen.

Etter et halvt år med vondt i nakken er jeg noe bedre, men øresusen er like ille.

Har vært hos kiropraktor og massør, hjelper lite, beste er å være i mye bevegelse.

Anonymkode: 325d2...f0f

AnonymBruker
Skrevet

Trodde tinnitus var bare noe man måtte leve med 😔

Anonymkode: 258fe...c79

• 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 21.01):

Ja!

Jeg har lavfrekvens tinnitus og er svært stiv i nakke og skuldre. Tenkte å prøve masssje i morgen. Håper det forble borte hos deg, og ikke kom tilbake

Anonymkode: d752d...d62

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 17.02):

Trodde tinnitus var bare noe man måtte leve med 😔

Anonymkode: 258fe...c79

Noen får det som en bivirkninging av forskjellige ting. 

Noen få må leve livet sitt med det. Og få av de igjen blir ufør pga følgeskader.

Anonymkode: b7334...00a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen får det som en bivirkninging av forskjellige ting. 

Noen få må leve livet sitt med det. Og få av de igjen blir ufør pga følgeskader.

Hvordan vet du det? 

Anonymkode: e189a...e95

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du det? 

Anonymkode: e189a...e95

Jeg bor med en ufør med tinnitus en som har gått igjennom alt av behandlinger gjennom flere år.  Jeg har dermed satt meg godt inn i tinnitus og hvordan den fungerer. 

Tinnitus kan forsvinne, hvis det er en bivirkning, en av de er som ts spør om, nakke og skulderplager. Men tinnitus kan også skape nakke og skuldersmerter pga man er anspent.

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har tatt noen massasjer, og det har hjulpet på tinnitus. Tror min tinnitus  skyldes stiv muskulatur, men har ikke vært   forsiktig med hørselen opp i gjennom. Nå er den i alle fall ikke så plagsom

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 19.11):

Etter at nakken har blitt bedre? 

Skaffet meg sånn oppblåsbar boblebad, det var supert for såre muskler. ☺️

Anonymkode: 2504a...efc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...