AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Skrevet 8. juni 2023 Jeg er skikkelig rakafant nå fordi jeg ikke får lønn på mandag pga. full trekk for ferie, og venter på utbetaling fra forrige jobb som kommer i slutten av juni (Nei, jeg fikk ikke dette utbetalt da jeg sluttet). Jeg er virkelig helt skrapa, eneste jeg har på konto er akkurat nok penger til at bilforsikringen min blir trukket den 15. Jeg har et kredittkort på 20 000 kr som jeg nå har tømt... Fristen for innbetaling er ikke gått ut enda, så det er ikke i påløpt renter. Ja vet dette er dumt, men skulle gjerne ha hatt et kredittkort til med en ramme på 10 000 kr for å ha litt ekstra cash frem til pengene kommer. Det er ikke noe problem for meg å betale tilbake når feriepengene kommer og jeg skal ha penger igjen. Men er det i det hele tatt vits å søke nytt kredittkort nå når det står i gjeldsregisteret at jeg skylder 20 000 kr (men der rentene ikke er løpt?). Blir jeg regnet som risikokunder, eller vil det avhenge av lønnen min? Noen som i såfall har tips til hvem som vil godkjenne kjapt? Anonymkode: bfcab...506
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #2 Skrevet 8. juni 2023 Burde være null problem. Kommer mer an på inntekten din når du kun har ett fra før. Jeg har selv 4 kredittkort. Anonymkode: e1ca1...838
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Burde være null problem. Kommer mer an på inntekten din når du kun har ett fra før. Jeg har selv 4 kredittkort. Anonymkode: e1ca1...838 Har du forslag til hvem jeg bør søke på som har kredittramme ned til 10 000 kr? Jeg husker jeg søkte kredittkort hos DNB som student, men fikk avslag. Men da var jeg riktignok student, så har kanskje mer med det å gjøre. Kan jo evt. prøve å søke etter det kortet igjen, da jeg ville ha sånn rabatt på Power eller hva det var (vet ikke om de har det lenger). Anonymkode: bfcab...506
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 Prøv Lendo.no. Fikk avslag selv overalt, men en av Lendos samarbeidspartnere sa ja Anonymkode: 6d2ac...30a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #5 Skrevet 8. juni 2023 Kan du prøve å få økt rammen på det kortet du har? Anonymkode: b7d06...530 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har du forslag til hvem jeg bør søke på som har kredittramme ned til 10 000 kr? Jeg husker jeg søkte kredittkort hos DNB som student, men fikk avslag. Men da var jeg riktignok student, så har kanskje mer med det å gjøre. Kan jo evt. prøve å søke etter det kortet igjen, da jeg ville ha sånn rabatt på Power eller hva det var (vet ikke om de har det lenger). Anonymkode: bfcab...506 Har du prøvd å søke om trumf eller coop kredittkort? Jeg har remember, santander, choicehotels/sebkort (nå strawberry) og dnb. Anonymkode: e1ca1...838
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #7 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan du prøve å få økt rammen på det kortet du har? Anonymkode: b7d06...530 Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men får man virkelig det innvilget når man har brukt opp nåværende kredittramme og innbetaling mangler (selv om betalingsfristen ikke har gått ut enda?) Anonymkode: bfcab...506
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #8 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du prøvd å søke om trumf eller coop kredittkort? Jeg har remember, santander, choicehotels/sebkort (nå strawberry) og dnb. Anonymkode: e1ca1...838 Det er Coop Kredittkort jeg har Vurderer å søke på Trumf nå ja, siden jeg er medlem der også. Ser at man kan velge så lavt som 5000 kr i kredittramme. Men det ser ikke ut som man har tilgang til å overføre penger der til ordinær bankkonto med kredittkortet. Det vil jo jo fort gå minst en uke før jeg har fått kortet. Skulle gjerne hatt en løsning der man kan overføre penger til bankkonto slik at man har tilgang på penger rimelig kjapt. Anonymkode: bfcab...506
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #9 Skrevet 8. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men får man virkelig det innvilget når man har brukt opp nåværende kredittramme og innbetaling mangler (selv om betalingsfristen ikke har gått ut enda?) Anonymkode: bfcab...506 Dette får du lettest svar på om du søker, heller enn å spørre her inne. Anonymkode: f6135...438 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #10 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette får du lettest svar på om du søker, heller enn å spørre her inne. Anonymkode: f6135...438 Takk, må le litt av meg selv for at jeg ikke en gang tenkte på at dette var en mulighet. Nå var jeg inne i nettbanken og det var ganske lett å søke. Tok det minste mulige rammen å øke med, på 5000 kr. Måtte fylle inn litt mer informasjon no om inntekt og samlet lån og gi samtykke til at de kan inntekte opplysninger fra skatteetaten. Mulig jeg får avslag da jeg måtte svare på hva jeg har utbetalt hva jeg har hver måned, og det er såvidt over det den nye kredittrammen vil bli. Vi får se. Anonymkode: bfcab...506 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #11 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er Coop Kredittkort jeg har Vurderer å søke på Trumf nå ja, siden jeg er medlem der også. Ser at man kan velge så lavt som 5000 kr i kredittramme. Men det ser ikke ut som man har tilgang til å overføre penger der til ordinær bankkonto med kredittkortet. Det vil jo jo fort gå minst en uke før jeg har fått kortet. Skulle gjerne hatt en løsning der man kan overføre penger til bankkonto slik at man har tilgang på penger rimelig kjapt. Anonymkode: bfcab...506 Det var rart, det forrige coop kredittkortet hadde denne muligheten. (Det er det som er remember nå, så jeg har det gamle coop kredittkortet, ikke det nye). Santander har den løsningen, med overføring til konto. Anonymkode: e1ca1...838
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #12 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var rart, det forrige coop kredittkortet hadde denne muligheten. (Det er det som er remember nå, så jeg har det gamle coop kredittkortet, ikke det nye). Santander har den løsningen, med overføring til konto. Anonymkode: e1ca1...838 Nei, jeg mener at kortet jeg har lyst å søke om, Trumf Visa, ikke har denne muligheten, tror jeg. Coop Mastercard er som sagt kortet jeg har, og det har nettbank! Takker for tips! Anonymkode: bfcab...506
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #13 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er Coop Kredittkort jeg har Vurderer å søke på Trumf nå ja, siden jeg er medlem der også. Ser at man kan velge så lavt som 5000 kr i kredittramme. Men det ser ikke ut som man har tilgang til å overføre penger der til ordinær bankkonto med kredittkortet. Det vil jo jo fort gå minst en uke før jeg har fått kortet. Skulle gjerne hatt en løsning der man kan overføre penger til bankkonto slik at man har tilgang på penger rimelig kjapt. Anonymkode: bfcab...506 Hvorfor i alle dager skal du overføre penger fra kredittkort til konto? Da begynner jo rentene å løpe med det samme. Betal heller ting med kredittkortet direkte. Anonymkode: 26014...2c0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #14 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal du overføre penger fra kredittkort til konto? Da begynner jo rentene å løpe med det samme. Betal heller ting med kredittkortet direkte. Anonymkode: 26014...2c0 Nei, rentene har ikke begynt å løpe så lenge jeg betaler innen fristen. Men jeg betaler et gebyr for overføring, så at det koster ekstra gjør det jo. Grunnen er rett og slett at jeg synest det er enklere å bruke det vanlige kortet, og har mer enn nok med å huske koden til kortet jeg bruker til vanlig. Anonymkode: bfcab...506
Million Skrevet 8. juni 2023 #15 Skrevet 8. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, rentene har ikke begynt å løpe så lenge jeg betaler innen fristen. Men jeg betaler et gebyr for overføring, så at det koster ekstra gjør det jo. Grunnen er rett og slett at jeg synest det er enklere å bruke det vanlige kortet, og har mer enn nok med å huske koden til kortet jeg bruker til vanlig. Anonymkode: bfcab...506 Alle kredittkort jeg har hørt om og hatt har som som regel at om man fører over penger fra kortet til bankkonto er det slik at da begynner rentene å løpe fra overføringsdatoen. Har ikke noe å si om det ikke er forfalt eller fakturert ennå. Rentene løper fra dagen man fører over på bankkonto. Kontantoverføring er renter fra første dag. Er det annerledes med ditt kort? Derfor lønner det seg å bruke kredittkortet til å betale for varer og tjenester i stedet. Da løper ikke rentene før etter forfall av fakturaen. Så betal f.eks. matvarer med kredittkortet i stedet. Endret 8. juni 2023 av Million 3 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #16 Skrevet 8. juni 2023 Million skrev (4 minutter siden): Alle kredittkort som man fører over penger fra kortet til bankkonto har som regel det slik at da begynner rentene å løpe fra overføringsdatoen. Har ikke noe å si om det ikke er forfalt eller fakturert ennå. Rentene løper fra dagen man fører over på bankkonto. Kontantoverføring er renter fra første dag. Derfor lønner det seg å bruke kredittkortet til å betale for varer og tjenester i stedet. Da løper ikke rentene før etter forfall av fakturaen. Så betal f.eks. matvarer med kredittkortet i stedet. Ja min erfaring også. Samme om en tar ut i minibank. Anonymkode: 22753...978
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #17 Skrevet 8. juni 2023 Million skrev (11 minutter siden): Alle kredittkort jeg har hørt om og hatt har som som regel at om man fører over penger fra kortet til bankkonto er det slik at da begynner rentene å løpe fra overføringsdatoen. Har ikke noe å si om det ikke er forfalt eller fakturert ennå. Rentene løper fra dagen man fører over på bankkonto. Kontantoverføring er renter fra første dag. Er det annerledes med ditt kort? Derfor lønner det seg å bruke kredittkortet til å betale for varer og tjenester i stedet. Da løper ikke rentene før etter forfall av fakturaen. Så betal f.eks. matvarer med kredittkortet i stedet. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja min erfaring også. Samme om en tar ut i minibank. Anonymkode: 22753...978 Det står under Coop kredittkort: "45 dagers rentefri kreditt". Ganske sikker på at rentene ikke har begynt å løpe, på Gjeldsregisteret står det bare et beløp jeg skylder under "ikke rentebærende saldo" Når begynner rentene å løpe? Med Coop Mastercard har du inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse. Det vil si at vi ikke beregner noen renter før etter at et kjøp har blitt fakturert og forfallsdato på den aktuelle fakturaen er passert. Har du for eksempel valgt forfallsdato den 15. så vil du motta en faktura på alt du har brukt på kortet ca. 14 dager før forfall. Eventuelle renter vil først beregnes etter forfallsdato og da kun på det beløpet du velger å utsette betalingen for. Og under overføring til bankkonto: Kan jeg overføre penger fra Coop Mastercard til min egen konto? Ja, det kan du. Tjenesten koster kr 35 + 1 % av beløpet og du kan overføre inntil disponibelt beløp på kortet. Dette gjøres enkelt i Coop Nettbank. Anonymkode: bfcab...506
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #18 Skrevet 9. juni 2023 TS her. Da har jeg fått godkjent økt kredittgrense og kredittgrensa har økt med 5000 kr. Det var tydeligvis ikke noe problem. Så nå da løste det seg veldig greit for meg. Tusen takk for dette tipset som jeg ikke en gang tenkte var mulig...! Anonymkode: bfcab...506
Million Skrevet 9. juni 2023 #19 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): TS her. Da har jeg fått godkjent økt kredittgrense og kredittgrensa har økt med 5000 kr. Det var tydeligvis ikke noe problem. Så nå da løste det seg veldig greit for meg. Tusen takk for dette tipset som jeg ikke en gang tenkte var mulig...! Anonymkode: bfcab...506 Spurte du samtidig om det er renter ved kontantoverføring fra kredittkort til bankkonto? Hvis ikke, ring dem og spør. Det er standard på alle kredittkort jeg har vært borti at renter begynner å løpe samme dag man overfører penger fra kredittkortet til bankkontoen sin. Eller gjør som jeg og andre tipset deg om; ikke overfør kontanter, men bruk heller kredittkortet til å betale varer og tjenester. Da løper det ingen renter før etter forfall av fakturaen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #20 Skrevet 9. juni 2023 Million skrev (1 time siden): Spurte du samtidig om det er renter ved kontantoverføring fra kredittkort til bankkonto? Hvis ikke, ring dem og spør. Det er standard på alle kredittkort jeg har vært borti at renter begynner å løpe samme dag man overfører penger fra kredittkortet til bankkontoen sin. Eller gjør som jeg og andre tipset deg om; ikke overfør kontanter, men bruk heller kredittkortet til å betale varer og tjenester. Da løper det ingen renter før etter forfall av fakturaen. Det er vel sånn med coop sitt at når man betaler 1 % av uttaksbeløpet i tillegg til gebyr så er dette i stedet for rentene. Anonymkode: e1ca1...838
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå