AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Skrevet 8. juni 2023 Hei! Har spist dagens siste måltid, og planlegger vannfaste til i morgen kl. 17.30. Noen av dere som har gjort det før, og evt har noen tips? Vurderer å gjøre dette ukentlig Anonymkode: 8d818...a2f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #2 Skrevet 8. juni 2023 Jeg har hatt 42 timers vannfaste. Gikk helt fint, drakk en del vann. Ingenting annet. Vær litt nøye med hvordan du bryter fasten. Jeg kokte kraft fra kraftbein og drakk det. Anonymkode: c9f59...1cb
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 Har gjort det mange ganger. Ha vannflaske i kjøleskap og fryser, så det er enkelt å få noe iskaldt vann. Spesielt om du er der det er varmt nå. Ellers bare keep on going?, 😊 Anonymkode: d46d4...2b1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 Det gjør jeg ofte. Trenger ikke tenke på noe spesielt utenom å drikke vann 😊 Hvordan du bryter fasten har også lite å si når den er så kort. Først etter en 7-dagers(++) faste ville jeg brutt den med kraft kokt på bein, slik personen over her skriver. Anonymkode: 83838...154 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #5 Skrevet 8. juni 2023 Hvordan kan dette være sunt? Dømmer ikke altså men jeg merker jeg får lavt blodsukker og holder på å svime av hvis jeg ikke får i meg mat. Hvem som helst kan vel ikke drive med dette? Anonymkode: 276b3...90e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Skrevet 8. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan kan dette være sunt? Dømmer ikke altså men jeg merker jeg får lavt blodsukker og holder på å svime av hvis jeg ikke får i meg mat. Hvem som helst kan vel ikke drive med dette? Anonymkode: 276b3...90e Jeg tar en ukes vannfasting (ok, med et eple om dagen...) noen ganger i året uten problemer, men det rådes jo til å snakke med lege før man gjør det av en grunn. Anonymkode: 31ccd...c94
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #7 Skrevet 8. juni 2023 Som andre sier, ha en vannflaske eller boblevann med smak. Det beste tipset for å klare 24 timer er å si "senere" hver gang du får lyst på noe. Hjernen liker ikke å høre nei. Da vokser cravingen seg bare sterkere. Når man sier "jeg spiser senere" faller hjernen seg til ro med det. Dette enkle trikset hjalp meg med å slutte med både alkohol og usunn mat. Jeg fortsatte å si "senere" hver gang ønsket kom- til kroppen ikke lenger higet etter rus eller prosessert mat. Spis noe enkelt og lett når du bryter fasten (helst hele råvarer uten masse fett og sukker/prosessert mat). Det kan friste å kaste nedpå med alle favoritt/cheat måltidene for å feire at du klarte 24 timer med faste, men ha en regel om at det kan du spise etter at du har spist det enkle, sunne måltidet (trikset her er at når du har spist det, vil du ikke lenger føle behov for å spise et tungt, usunt måltid) Lykke til 😄 Anonymkode: 3e41d...b07 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #8 Skrevet 8. juni 2023 Jeg har tatt 3 døgn, men drakk da litt buljong for å vedlikeholde saltbalansen. Går helt fint. første dag er verst pga sulten, men den forsvinner på dag 2 Lykke til Anonymkode: e4b40...fe3
Christina82 Skrevet 8. juni 2023 #9 Skrevet 8. juni 2023 Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet. * Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke. * Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.
Anbefalte innlegg