Gå til innhold

Jeg lagde nye hull til kjøkkenskap. Men nå begynner nesten alle skapene å løsne fra skruehullene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva har jeg gjort feil? 

Anonymkode: 5d2d7...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan får man kjøkkenskapene til å sitte over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og du hat brukt rett festemiddel? Riktige skruer til materialet veggen er laget av?

Anonymkode: f28a2...b60

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trolig har du ikke brukt riktige skruer for den type materiale veggen er laget av.

Anonymkode: 681b9...4aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva har jeg gjort feil? 

Helt umulig å vite med den informasjonen du gir her. Sannsynligvis har du valgt feil feste til skapene og at det du har skrudd ikke tåler kjøkkenskap.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må skru så du fester i treverk og ikke i gips eller andre plater. Og så må en bruke riktige skruer. 

Anonymkode: 42e5b...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket materiale var veggen bygget opp av?

Brukte du plugger? I nesten alle materialer må du bruke plugger til skruene for at tunge ting skal sitte ordentlig. Og lange nok skruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Blåttvann said:

Hvilket materiale var veggen bygget opp av?

Brukte du plugger? I nesten alle materialer må du bruke plugger til skruene for at tunge ting skal sitte ordentlig. Og lange nok skruer.

Det er vel bare i betong man skal bruke plugger. Gips er for svakt, så da må man ha spikerslag bak. I treverk brukes treskruer. 

Vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

Det er vel bare i betong man skal bruke plugger. Gips er for svakt, så da må man ha spikerslag bak. I treverk brukes treskruer. 

Vil jeg tro. 

Det er ikke nødvendigvis så enkelt. Derfor lurt å høre på byggevareforretning. Ta bilde, eller helst ta med en prøve av veggen hvis man har revet den et sted og spør. F.eks. da jeg pusset opp første leilighet var veggen betong, trodde jeg. Men det viste seg å være siporex, en veldig billig og porøs betong nesten uten festeevne. Hadde jeg ikke brukt skikkelige plugger for porøst materiale hadde vi kunnet få kjøkkenet i hodet etter kort tid.

https://www.byggmakker.no/rad-og-guider/verktoy-redskap-og-maskiner/innforing-i-skruer-spiker-og-festeplugger

TS skriver at hen opplever at kjøkkenet løsner, da tviler jeg på at kjøkkenet er festet i treverk for da skal det mye til før det løsner slik. Hvertfall hvis man har brukt riktige skruer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er skrudd i gips, så må du bruke gipsplugger. Men aller helst finne stenderne, gipsplatene er skrudd fast i stendere av tre, vanligvis med 60 cm mellomrom. Så det er ikke alltid man kan treffe dem når man henger opp noe, man kan skru fast skinner av stål i stenderne og feste skap på dem evt.

Men med riktige plugger så skal det gå. Om det er betong/mur, så ha murplugger, vanlige treskruer vil ikke holde.

Anonymkode: 85ac8...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...