Gå til innhold

Sjokkert over handlekurven til barnefamilie! Er dette normalt i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tror aldri jeg har lagt meg borti andres handlevogn. Tror knapt jeg har sett eller brydd meg over hva folk handler. Har det blitt en greie om dagen? 

Pass på deg selv. 

Anonymkode: 62b7a...5de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 15.30):

Selvfølgelig er det det, men ikke alle bruker tid og kalorier på å la seg sjokkere og irritere over hva fremmede mennesker gjør i eller med sine egne liv.

Anonymkode: ca386...9c6

Ikke jeg heller. Egentlig. Men når det er barn inne i bildet så er det ikke «bare» hva mennesker gjør med sitt eget liv. Stadig flere i befolkningen er overvektig (70%). Barnefedmen i Norge øker raskere enn i USA. Overvekt går i arv, og de som er overvektige som barn har flere ganger høyere sannsynlighet for å også være overvektig i voksen alder. Personers egne valg når det kommer til kosthold går også utover barnas helse og voksne liv. Derfor synes jeg det er naturlig å reagere når man ser en handlerunde/matrunde som forsterker dette. Som feks når jeg ser småbarnsfamilier med barn under 5 år som spiser på maccern.

AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 15.31):

Usunn mat er billigere enn sunn. Og brus er billigere enn melk. Folk pøser daglig på med brus og kroppen blir deretter. Slapp, tung og energiløs. Barn tar etter dessverre. Her burde noen inn og veiledet hvordan sunn kosthold er bedre, men da må myndighetene på banen. Nå er maten så dyr at folk ikke har råd til annet enn crap mat.

Anonymkode: 6207c...0e0

Nei, usunn mat er ikke billigere enn sunn. Det finnes tusen tråder om det her inne, og desto flere prisundersøkelser som beviser det. «Folk pøser daglig på med brus» - ja vel, vann er billigere enn brus.

AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 15.56):

Uff a meg. Tenk å få et så stort sjokk på en helt vanlig handletur, på en helt vanlig torsdag! Stakkars menneske, håper du får hjelp til å komme over sjokket. Vi vil jo ikke at du skal bli syk av denne forferdelige hendelsen du opplevde.

Anonymkode: e2ac8...264

Mener du her at det var en helt vanlig handletur for TS, eller for familien hun kommenterte innkjøpet til?

AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 21.19):

Er det bare jeg som reagerer på HVORFOR DU SER SÅ MYE OG GODT PÅ ANDRE SIN HANDLEKURV! Gi deg for faen!!!!! 

Anonymkode: e5098...9d1

Nei, det er svært mange innlegg før deg som reagerte nøyaktig på det samme. 

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 10.01):

Hvorfor er det relevant? Kan ikke overvektige handle inn til bursdagsfest, konfirmasjon, grillfest eller handle for andre uten å bli dømt opp ned? Man kjenner ikke konteksten her. 

Anonymkode: 729c4...07a

Jo, det kan de. Men sannsynligheten for at det var til dem selv øker selvsagt dersom de hadde kropper som bar preg av at dette var en del av deres eget kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...