AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Del Skrevet 8. juni 2023 I dag hadde jeg en opplevelse på butikken jeg sent vil glemme. Jeg ble vitne til en mor med to barn handle ekstreme mengder usunne varer - spesielt brus. Jeg tror hun må ha handlet 4-5 sekspakninger med store cola sammen med barna sine. Dette er jo helt vanvittige mengder brus, og dette er jo så absolutt ikke bra for disse små barna! I tillegg til dette fikk barna hver sin store pose med smågodt, og det er jo ikke en gang helg. Matvarene var heller ikke mye å skryte av, nemlig pølser, hamburgere og grandiosa (flere ulike varianter). Må innrømme at jeg reagerte med vantro. Barna i dette tilfelle kan ikke ha vært eldre enn tidlig barneskolealder. Er det flere enn meg her som synes slikt som dette er helt hårreisende? Anonymkode: 6e170...344 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 Populært innlegg #2 Del Skrevet 8. juni 2023 Kan det ha vært til en feiring? Anonymkode: 0c96d...1ff 85 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I dag hadde jeg en opplevelse på butikken jeg sent vil glemme. Jeg ble vitne til en mor med to barn handle ekstreme mengder usunne varer - spesielt brus. Jeg tror hun må ha handlet 4-5 sekspakninger med store cola sammen med barna sine. Dette er jo helt vanvittige mengder brus, og dette er jo så absolutt ikke bra for disse små barna! I tillegg til dette fikk barna hver sin store pose med smågodt, og det er jo ikke en gang helg. Matvarene var heller ikke mye å skryte av, nemlig pølser, hamburgere og grandiosa (flere ulike varianter). Må innrømme at jeg reagerte med vantro. Barna i dette tilfelle kan ikke ha vært eldre enn tidlig barneskolealder. Er det flere enn meg her som synes slikt som dette er helt hårreisende? Anonymkode: 6e170...344 Jeg synes det er hårreisende - men kan ikke si det er noe jeg pleier å se, og jeg er (dessverre) i matbutikken mange ganger hver uke. Hun kan jo også ha handlet inn til en avslutning på skole/fritidsaktivitet e.l. Anonymkode: 2df06...117 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I dag hadde jeg en opplevelse på butikken jeg sent vil glemme. Jeg ble vitne til en mor med to barn handle ekstreme mengder usunne varer - spesielt brus. Jeg tror hun må ha handlet 4-5 sekspakninger med store cola sammen med barna sine. Dette er jo helt vanvittige mengder brus, og dette er jo så absolutt ikke bra for disse små barna! I tillegg til dette fikk barna hver sin store pose med smågodt, og det er jo ikke en gang helg. Matvarene var heller ikke mye å skryte av, nemlig pølser, hamburgere og grandiosa (flere ulike varianter). Må innrømme at jeg reagerte med vantro. Barna i dette tilfelle kan ikke ha vært eldre enn tidlig barneskolealder. Er det flere enn meg her som synes slikt som dette er helt hårreisende? Anonymkode: 6e170...344 Helt vanlig blant de lavere klasser i samfunnet. Om noen år vil det være USA-tendenser her også. Nemlig at feit = underklassen. Anonymkode: 0d23c...66e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #5 Del Skrevet 8. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er det flere enn meg her som synes slikt som dette er helt hårreisende? Anonymkode: 6e170...344 Selvfølgelig er det det, men ikke alle bruker tid og kalorier på å la seg sjokkere og irritere over hva fremmede mennesker gjør i eller med sine egne liv. Anonymkode: ca386...9c6 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Del Skrevet 8. juni 2023 Usunn mat er billigere enn sunn. Og brus er billigere enn melk. Folk pøser daglig på med brus og kroppen blir deretter. Slapp, tung og energiløs. Barn tar etter dessverre. Her burde noen inn og veiledet hvordan sunn kosthold er bedre, men da må myndighetene på banen. Nå er maten så dyr at folk ikke har råd til annet enn crap mat. Anonymkode: 6207c...0e0 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hedda-78 Skrevet 8. juni 2023 Populært innlegg #7 Del Skrevet 8. juni 2023 Hvorfor tror du at dette kun var til barna? Kanskje det var til mor? Kanskje de skulle ha bursdagsfeiring. Kanskje de skal ha storfamilien på besøk i sommer og kjøper inn til det når de finner gode tilbud. Kanskje brusen skal rekke helt til jul, eller kanskje det var til hele klassen, eller sommerfest på jobben. Du var litt kjapp med å konkludere med at all brusen bar til de to barna, og bare til denne uken. 70 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 Populært innlegg #8 Del Skrevet 8. juni 2023 Du er så synsk at du så at det var barna som skulle ha alt dette? Imponerende. Min samboer hadde med seg datteren vår på butikken når han skulle handle inn til sommerfesten på jobb her om dagen, det var en handlekurv med ganske mye øl, snacks, brus osv. At vi ikke tenke på at folk kunne tro at vi skulle stappe alt det i datteren vår da, barnevernet neste. Anonymkode: 42f79...04f 69 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #9 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I dag hadde jeg en opplevelse på butikken jeg sent vil glemme. Jeg ble vitne til en mor med to barn handle ekstreme mengder usunne varer - spesielt brus. Jeg tror hun må ha handlet 4-5 sekspakninger med store cola sammen med barna sine. Dette er jo helt vanvittige mengder brus, og dette er jo så absolutt ikke bra for disse små barna! I tillegg til dette fikk barna hver sin store pose med smågodt, og det er jo ikke en gang helg. Matvarene var heller ikke mye å skryte av, nemlig pølser, hamburgere og grandiosa (flere ulike varianter). Må innrømme at jeg reagerte med vantro. Barna i dette tilfelle kan ikke ha vært eldre enn tidlig barneskolealder. Er det flere enn meg her som synes slikt som dette er helt hårreisende? Anonymkode: 6e170...344 Bortsett fra godteposen til barna kunne det fint vært meg på handletur. Forskjellen er at den brusen og kosematen gir jeg IKKE til barnet mitt. Brus drikker jeg mye av, men flasken blir tatt frem på kvelden etter ungen er i seng. Pizza eller annen kosemat midt i uken er også forbeholdt kveldstid når jeg og far spiser sammen etter kveldsvakt… Anonymkode: d384b...a0e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #10 Del Skrevet 8. juni 2023 Du aner jo ikke hvilken kontekst dette var i. Helt enig i prinsippene, men jeg kunne godt ha handlet 8 flasker brus og hamburgere på tilbud sammen med ungene fordi jeg fyller opp lagrene. Vi har god plass og jeg storhandler fjerne en eller to varer i tillegg til det jeg behøver når jeg er i butikken. Men det kan like fjerne være hakke tomater, gjær, linser eller bønner som brus. Men ja, er det tilbud el rimelig kan jeg fort handle 40 pakker av noe. Kanskje hun handlet til en fest av noe seg? Hvem vet. Jeg syns innlegget sier mest Im det igrunnen…. Anonymkode: 1116b...208 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #11 Del Skrevet 8. juni 2023 Jeg handler ofte brus sammen med ungene. Jeg drikker brus hver dag, det er en av mine dårlige uvaner, ungene får ikke det, kun i helgene. Anonymkode: dc4f3...acb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #12 Del Skrevet 8. juni 2023 Om det nå er en familie som har dette kostholdet så er det ikke vanlig så vidt jeg har sett selv. De fleste har en og annen frossenpizza og brus i kurva, men sjelden jeg ser hovedsakelig den type mat. Anonymkode: 860fc...747 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #13 Del Skrevet 8. juni 2023 Slutt å bry deg så mye om andre. Anonymkode: d29f4...f33 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 8. juni 2023 #14 Del Skrevet 8. juni 2023 Sjokk og vantro. Du går ikke så mye ut, sånn til vanlig, eller? 24 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #15 Del Skrevet 8. juni 2023 Jeg skulle ønske folk (ja, du, ts!) kunne slutte å dømme andre folk så jævlig hele tiden. Du vet ikke hvorfor andre velger som de gjør. Kanskje det var meg du så. Jeg kjøper masse drittmat, mest til meg selv, men barna får også. Jeg har sjelden overskudd til å lage noe voldsomt middag, det blir ofte pølser, Grandiosa og halvfabrikat. Jeg gjør mitt beste. Jeg er sliten absolutt hele tiden og bekymrer meg konstant for økonomi, syke foreldre og en alt for krevende jobb. Som aleneforsørger kan jeg ikke bare legge meg ned. Det blir som det blir. Anonymkode: c3c2a...ae5 10 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #16 Del Skrevet 8. juni 2023 Herregud, er det blitt sånn at folk bryr seg - virkelig bryr seg - med hva andre har i handlekurven? Du vet da ingenting om hva det vedkommende kjøpte var til. Tenk om hun handlet for naboen, søsteren, onkelen? Du vet da virkelig ikke noe om hvor disse varene skulle? Jeg handler ofte en del ferdigmiddager til en nabo, da er det nok noen som tenker at jeg er lat og ikke gidder lage sunn mat fra bunnen! Åh gi dere nå, folkens. La andre være i fred og slutt å bry dere om andres handlekurv. Anonymkode: 9b618...d0a 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBrukar0 Skrevet 8. juni 2023 #17 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) Er det du som følger med på hva naboene gjør også? Endret 8. juni 2023 av AnonymBrukar0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #18 Del Skrevet 8. juni 2023 Da hadde du gått i bakken om du hadde sett meg, en venninne og datteren handle for noen dager siden! Vi handlet bla.a tjue halvannen litere med brus, ti poser potetgull, et tonn med snop, masse pizza, flere pakker med burgere og alt som trengs for å spise burgere, et lass med pølser og pølsebrød og sikkert enda mer jeg har glemt! Årsaken? De, altså venninnen min med familie, skal arrangere barnebursdag og familiebursdag samt at det er grilling som skoleavslutning for tre av tre barn i huset. Anonymkode: de495...dac 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpiken_ Skrevet 8. juni 2023 #19 Del Skrevet 8. juni 2023 Jeg blir mer sjokkert over at du legger deg borti hva andre har i handlekurven sin. Og utifra hva du lister opp her, så er dette høyst sannsynlig til en samling med flere mennesker. Sikkert en bursdag, skoleavslutning eller sommerfest rett rundt hjørnet 👍🏼 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #20 Del Skrevet 8. juni 2023 Jeg tror faktisk ikke jeg hadde reagert. Og jeg forventer heller ikke at folk reagerer når jeg for eksempel handler inn til barnebursdag og kjøper mange flasker brus og en haug med pølser. Anonymkode: 8f370...83b 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå