Gå til innhold

«Ingen» dusjar på skulen – elevar engasjerer seg for å få båsar

Buck

Anbefalte innlegg

1 hour ago, PURE/HONEY said:

Det er en vesentlig forskjell mellom å bli tvunget til å dusje naken foran alle sammen og å bli tvunget til å dusje i en bås. Har du vanskeligheter for å forstå dette?

Dessuten, så tror jeg egentlig ingen er opptatte av å ha begge deler. Jeg gjorde narr av hvor tåpelig det hadde vært, fordi folk flest ville selvfølgelig brukt båsene. De aller fleste foretrekker privatliv når det gjelder den nakne kroppen sin, og det skal være helt greit. 

I denne debatten så er folk flest opptatt av at det enten skal være båser eller ikke båser i det hele tatt. Jeg kritiserer de som ikke vil ha bås med god samvittighet, fordi de gjør akkurat det du nevnte sist: Vil tvinge folk til å være nakne foran andre mot sin vilje. 

Det kommer til et viss punkt hvor det å drive kjempe tooth and nail for at folk SKAL dusje nakne foran hverandre blir veldig latterlig og rart, og det punktet synes jeg du har nådd akkurat nå. Hvor viktig er dette virkelig for deg? Til og med når massevis av folk sier at de IKKE vil være nakne foran sine medelever, fremmede osv., så skal folk sånn som deg drive å steamrolle de med et slags rart ønske om at de MÅ det?

Hele ditt innlegg er et langt "Jeg vil ha respekt for mine ønsker, jeg vil ikke respektere andre, jeg vet hva andre egentlig mener og hva som er deres motiver selv om de sier noe annet".

Det er ikke vanskelig, slik kulturen er i dag, å forstå at mange vil ha egen bås. Det bør de få. Hva med de som ikke vil ha private båser? Hvordan skal man møte de? Da er dit svar å tvinge de inn inn i båser. Med andre ord er ikke du noe bedre enn de som vil tvinge de som ikke vil, inn i fellesdusjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, PURE/HONEY said:

Det trenger ikke ha noe med dårlig kroppsbilde å gjøre i det hele tatt. Man kan være helt fornøyd med kroppen sin, men samtidig ikke ønske at medelever eller andre fremmede skal se den. For mange er den nakne kroppen sin noe man vil holde privat, og det er et ønske jeg synes skal respekteres. 

Men du kan ikke tro på at noen foretrekker å være sammen med andre uten at det er et underliggende motiv om å vise seg frem eller å se på andre? Forteller ikke det mer om deg og dine tanker enn det gjør om andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutex skrev (1 time siden):

Men du kan ikke tro på at noen foretrekker å være sammen med andre uten at det er et underliggende motiv om å vise seg frem eller å se på andre? Forteller ikke det mer om deg og dine tanker enn det gjør om andre?

Snakk om å bedrive mental gymnastikk for å vri og vende på hva folk åpenbart impliserer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, PURE/HONEY said:

Snakk om å bedrive mental gymnastikk for å vri og vende på hva folk åpenbart impliserer.

Hva er det du impliserer? At folk som vil ha båser er normale mens de som vil ha fellesrom i tillegg til båser er avvikere? Du påstår rett ut at du ikke tror på de siste og påstår at de egentlig vil tvinge alle inn i fellesgarderobene?  Du insiniuerer også klart at de har noen suspekte baktanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bag skrev (1 time siden):

Hva er det du impliserer? At folk som vil ha båser er normale mens de som vil ha fellesrom i tillegg til båser er avvikere? Du påstår rett ut at du ikke tror på de siste og påstår at de egentlig vil tvinge alle inn i fellesgarderobene?  Du insiniuerer også klart at de har noen suspekte baktanker.

Jeg vil definitivt si at de som aktivt kjemper for at de virkelig ikke vil dusje i båser i fellesdusjer er "avvikere", i den forstand at de virkelig går mot strømmen i denne debatten.

Hva er årsaken til at noen skulle ville dusje naken foran andre i nærværet av båser? Etter min mening, så er det gjerne fordi...

- Fordi de vil bidra til å bekjempe kroppspress, men på en måte som er veldig liten og ubetydelig i det store bildet.

- Fordi de følger naturistiske prinsipper og er over gjennomsnittlig opptatt av at menneskekroppen skal naturliggjøres gjennom å eksponere den til hverandre.

- Fordi de liker å blottlegge seg foran andre av perverse grunner (og nei, dette er selvfølgelig ikke en projisering, det er en objektiv fakta at alle samfunn har perverse individer).

- Fordi de ikke gidder å vente i køen til båsene fordi plass i rommet som kunne blitt brukt til å bygge båser ble heller brukt som åpent rom til de som vil dusje åpent og eksponert.

Så synes jeg i tillegg at det er veldig spesielt av deg at du likestiller hvor ille det er å bli tvunget til å dusje naken foran andre versus å bli tvunget til å dusje i en bås. I det ene scenarioet så blir man tvunget til å eksponere noe som (i alle fall mange) opplever som privat og sårbart, altså den nakne kroppen sin. I det andre scenarioet så blir du tvunget til å stå bak en lukket dør å dusje  - du kan altså ikke se de andre sin nakne kropp og de andre kan ikke se din. Kanskje litt kjedelig om man skulle være en ivrig forkjemper mot kroppspress, en ivrig naturist eller hva enn det skulle være, men jeg kan ikke se for meg at det å bli tvunget til å dusje i bås er i nærheten like ukomfortabelt som å bli tvunget til å dusje naken. 

"Det kan virke som om de vil tvinge båser på alle" skrev du tidligere i dette innlegget. Du snakker om det som om at det skulle være traumatiserende. Da spør jeg deg, hvorfor hadde dette vært så ille? Jeg trenger et klart svar fra deg på hvorfor du er så utrolig opptatt av muligheten til å dusje utenfor en bås? Hva er din personlige grunn?

Endret av PURE/HONEY
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (På 8.6.2023 den 16.55):

Da jeg gikk på barne og ungdomsskolen på 80/90 tallet dusjet alle. Det var ingen som var så pinglete at de ikke dusjet. 

Det handler ikke om å være "pingle", men om rett til selvbestemmelse og privatliv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kruspersilletaco

Forstår godt at de ikke dusjer! Hvis jeg tenker tilbake, på de jeg dusjet med, og gir dem en mobiltelefon med kamera og internett, så hadde ikke jeg dusjet på skolen! Hadde heller skulket enn å ligge naken på internett mot min vilje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slutta å dusje husker jeg. Alle var litt stilltiende enige. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (21 timer siden):

Herre min hatt. Da jeg gikk på barneskolen for mange år siden så måtte vi alle sammen dusje nakne i fellesdusjen alle sammen, uansett. Det var ikke noe vi skulle ha sagt. Jeg synes barr gutter og jenter har bare godt av å dusje i en felles dusj så man kan faktisk se hvor forskjellige og fine alle kropper er. Når man ikke lenger kan dusje i fellesdusj så synes jeg at man er litt vel hårsår og fintfølende på det. 

Hvorfor tenker alle at barn og ungdom ikke vil dusje pga kroppskomplekser? Det finnes et hav av andre årsaker. Seksuelle overgrep, traumeutløst fobi, traumeutløst OCD eller spiseforstyrrelser, sosial angst, større intimgrenser, behov for privatliv, eller bare at folk ikke er komfortable i settingen. Det trenger ikke å handle om at de er misfornøyde med egen kropp. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (På 8.6.2023 den 14.36):

Jeg støtter elevene 100%. Jeg hater å dusje i plenum. Jeg har ikke noen anderledes kropp enn andre, men jeg liker ikke så stå naken sammen med andre. 

Dette var jeg helt imot på barneskolen og ungdomsskolen også. Flere nektet å dusje av både gutter og jenter. Da fikk vi streng beskjed om at det skulle vi og læreren ville komme innom for å se at vi var i dusjen. Vi hadde mannlig lærer og det var slett ikke gøy å se han i dusjen der vi sto nakne.

Seriøst? 

Høres ut som noe du kunne ha anmeldt, spør du meg. En mannlig lærer skal IKKE stå og se på at tenåringer dusje.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å tvinge barn til å være nakne foran andre barn, det de ikke har bestemt det selv er ufattelig ondskapsfullt. 

Fellesdusjer i skolen bør være et ikke-tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PURE/HONEY skrev (6 timer siden):

Det trenger ikke ha noe med dårlig kroppsbilde å gjøre i det hele tatt. Man kan være helt fornøyd med kroppen sin, men samtidig ikke ønske at medelever eller andre fremmede skal se den. For mange er den nakne kroppen sin noe man vil holde privat, og det er et ønske jeg synes skal respekteres. 

Hvorfor skal Norge legge til rette for konservative regler som hører hjemme i heller trasige religiøse miljøer i norsk skole?

Ungdommer driver med sport, går i svømmebasseng og på treningssenter. Hvordan skal de greie seg der? Kreve de får egen bås der og? Eller bare la være å oppsøke alle situasjoner som har garderobe og dusj for resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbudstøs skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal Norge legge til rette for konservative regler som hører hjemme i heller trasige religiøse miljøer i norsk skole?

Ungdommer driver med sport, går i svømmebasseng og på treningssenter. Hvordan skal de greie seg der? Kreve de får egen bås der og? Eller bare la være å oppsøke alle situasjoner som har garderobe og dusj for resten av livet?

Det siste. Det er tross alt deres valg i den situasjonen, i motsetning til i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (15 timer siden):

Jeg synes det er en trist utvikling når unge kvinner er så livredde for naturlig nakenhet, samtidig som så mange villig eksponerer seg på svært unaturlige måter ellers. Det er paradoksalt at unge kvinner er redde for å dusje sammen, samtidig som unge kvinner soler offentlig seg i bittesmå stringtruser og legger ut relativt lettkledde bilder i sosiale medier, og det er en form for sykeliggjøring av det naturlige kombinert med en normalisering av det avvikende som jeg synes er bekymringsverdig. 

Unge kvinner går ikke på skole. Barn gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (3 minutter siden):

Det siste. Det er tross alt deres valg i den situasjonen, i motsetning til i skolen.

Nettopp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutex skrev (4 timer siden):

Hele ditt innlegg er et langt "Jeg vil ha respekt for mine ønsker, jeg vil ikke respektere andre, jeg vet hva andre egentlig mener og hva som er deres motiver selv om de sier noe annet".

Det er ikke vanskelig, slik kulturen er i dag, å forstå at mange vil ha egen bås. Det bør de få. Hva med de som ikke vil ha private båser? Hvordan skal man møte de? Da er dit svar å tvinge de inn inn i båser. Med andre ord er ikke du noe bedre enn de som vil tvinge de som ikke vil, inn i fellesdusjen.

Man skal møte slike idioter med ignoranse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vinterjenta skrev (25 minutter siden):

Seriøst? 

Høres ut som noe du kunne ha anmeldt, spør du meg. En mannlig lærer skal IKKE stå og se på at tenåringer dusje.

Dette skjedde på 80 tallet, trur ikke vi tenkte over det engang. Han sto det og kommanderte »vask håret også», «såp deg godt inn» 

Jeg ble så glad da gymtimene ble flyttet til siste time, da stakk jeg hjem i treningstøy før han kom inn i garderoben. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (5 minutter siden):

Unge kvinner går ikke på skole. Barn gjør det. 

En regnes gjerne som kvinne når en er kjønnsmoden eller myndig, og i begge tilfeller er det normalt å gå på skole, så her bommer du. Det er uansett en avsporing fra sakskomplekset, som jeg håper også du forstår at ikke begrenser seg til skolesituasjoner. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbudstøs skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skulle det ikke være båser på treningssentre og i svømmehaller? 

Kanskje vi bare skal fjerne skilleveggene mellom alle toaletter også? Siden nakenhet er så naturlig, mener jeg. I gamledager hadde de tross alt utedass med to høl. Kanskje fler. I antikken satt de på rad og rekke. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert opprettet enda et nytt utvalg som skal "se på" dette. Også har de nok ingen forståelse over behovene. Du ser det på måten de bygget skolene på. Alle skulle passe inn i åpne klasserom. Dette er globalister på høyt plan som har ett mål, ødelegge menneskeheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...