Gå til innhold

Aberdeen

G.A.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært i Aberdeen! Var der i fjor sommer i 2 dager (vi var på rundtur i Skottland). Aberdeen var fin den. En god del shoppingmuligheter. Vi var jo der bare 2 dager, og det ble kanskje litt lite.... Vi var der ikke, men noen vi møtte fortalte oss at det var kjempefint på stranden rett utafor Aberdeen (vet ikke når dere drar, men det er sikkert fint der på vinteren også).

Hotell: Vi lå på Travelodge. Veldig sentralt, og greie rom og priser, men pass på så du ikke får rom vendt ut mot gaten... Det er lydt!

Ellers er det jo mange koselige puber og restauranter bl.a en ombygd kirke (ja, det var flere om jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vaert i Aberdeen en gang, med jobben, og det er utrolig graatt der....bygningene er laget i graa granitt, nemlig. Men paa en solrik dag sies det aa vaere veldig vakkert! Byen er ogsaa kjent for sine mange blomsterbed (da paa sommer/vaartid!).

Har egentlig ikke saa mange tips, da jeg bare var der 1 dag, men god tur uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Var der i begynnelsen av desember. Fra fredags morgen til søndags formiddag.

Vi lå på Aberdeen Douglas Hotel MIDT i sentrum. Vi kunne omtrent rulle opp i handlegata. Servicen der var fantastisk, og frokosten var nam nam! :)

Dette hotellet ligger i Market Street, og innen fem minutters gange ligger ikke mindre enn tre nokså store kjøpesenter.

Restaurantene er fullbooket i helgene, så regn med å spise på en pub eller lignende om dere ikke bestiller bord i forveien.

Husk da at pubene stenger matserveringen veldig tidlig på kvelden.

Prisnivået ligger et stykke under Norge når det gjelder klær, men utvalget kan ikke sammenlignes. :) Jeg kunne glatt shoppet meg fattig om vi hadde vært der lenger. :)

Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lå på Aberdeen Douglas Hotel MIDT i sentrum.

Perfekt, det er akkurat det hotellet vi hadde fått tips om.

Grei pris også, tilsammen 1400,- for to netter på dobbeltrom.

Da bestiller vi rom der da.

Restaurantene er fullbooket i helgene, så regn med å spise på en pub eller lignende om dere ikke bestiller bord i forveien.

Vi har et lavt budsjett, så vi har ikke planer om å spise på noen fanzy restauranter. Mener du ALLE restauranter forresten? Slike som Pizza Hut og diverse pasta restauranter? Hvor lenge i forveien bør vi bestille bord da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk
Perfekt, det er akkurat det hotellet vi hadde fått tips om.

Grei pris også, tilsammen 1400,- for to netter på dobbeltrom.

Da bestiller vi rom der da.

Vi har et lavt budsjett, så vi har ikke planer om å spise på noen fanzy restauranter. Mener du ALLE restauranter forresten? Slike som Pizza Hut og diverse pasta restauranter? Hvor lenge i forveien bør vi bestille bord da?

På hotellet vil dere oppleve noe jeg aldri har opplevd før:

Ved frokosten kommer de og viser vei til bordet dere skal sitte, og spør om dere vil ha kaffe eller te og om dere vil ha toast.

Så kommer de med kaffe i egen kanne og te i egen kanne, og toast på et stativ. Deretter er dere "on your own" til å hente mat.

Vi satt der som noen brød og skjønte ingenting, før vi til slutt så noen som fikk samme behandling for så å hente mat....

Vi visste ikke om frokosten kom til å koste ekstra pga den flotte behandlingen, for det hadde jo vitterlig stått "inkludert frokost".

Det var gratis. :) Og betjeningen skulle ikke ha tips.

Og det var en eldre dame der som sjefet de andre rundt. Hun hadde et grepa tak på alt, og styrte skuta med stø hand, som det heter. :)

Kanskje dere er litt mer bereiste enn oss, men vi har ikke opplevd slikt i amsterdam, københavn eller i Italia. :) Følte oss en smule teite der vi satt og ventet. ;)

Når det gjelder mat, så bestilte ikke vi i forveien, og fikk dermed ikke sjansen til å prøve restaurantene. Vi *kremt* spiste noen ganger på Kentucky Fried Chicken (slurp), for den finnes jo ikke i Norge..

Print ut kart før dere drar, for det var kjekt å ha.

Og plott inn noen steder dere ønsker å se...

Rett rundt hjørnet for hotellet ligger Aberdeen Maritime Museum, og der er det gratis å komme inn. Vel verdt et besøk.

Det er tett i tett med butikker i nærheten av det hotellet, og også en kino og selvsagt en haug med pubber. Vi drakk ikke mens vi var der, så jeg vet ikke hva alkohol koster..

Heldige dere!!!

Endret av Leyla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hotellet vil dere oppleve noe jeg aldri har opplevd før:

Ved frokosten kommer de og viser vei til bordet dere skal sitte, og spør om dere vil ha kaffe eller te og om dere vil ha toast.

Så kommer de med kaffe i egen kanne og te i egen kanne, og toast på et stativ. Deretter er dere "on your own" til å hente mat.

Er ikke dette helt vanlig praksis i Storbritannia, da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk
Er ikke dette helt vanlig praksis i Storbritannia, da?  ;)

I såfall var ikke jeg klar over det, for jeg har ikke ligget på hotell i UK før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...