høydepunkt1234 Skrevet 8. juni 2023 #1 Skrevet 8. juni 2023 Mannen min reiser bort med jobben i 5 uker og jeg blir alene med baby på 5 mnd og barn 4 år. noen tips og triks til hvordan jeg skal få alt til å gå rundt? Gruer meg spesielt til levering og henting i bhg. Og aktivisering av barnet på 4, når baby på 5 mnd er sliten og trenger mye nærhet på ettermiddag/kveld. Dere som er alene med flere barn, hva er mest utfordrende i løpet av dagen?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #2 Skrevet 8. juni 2023 Ingenting. Det mest utfordrende var å ha mann. Stå opp i god tid og legg deg tidlig😄 Anonymkode: 08486...476
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 Det er forskjell på å være alene med barna fast, og å være det innimellom. Barn reagerer på når noe er annerledes enn normalt, og da ved å bli urolige, klengete, utagerende, osv osv. Så det er som regel mye tøffere å være alene med ungene tre uker, mot å være det hele tiden. Henting og levering: hva er det du føler er utfordrende? Er det timing med soving/spising på babyen? Det å ha babyen med seg inn i bhg mens du skal hente og samle sammen klær som ligger slengt alle veier? Bæresele kan være gull, eller å ha babyen i bagdelen og bære den med seg inn. Evt ha i bilstolen som du kan klikke løs, om du kjører/har adapter til det på vognen. Når det gjelder aktivisering var det også her slitsomt med en baby som var PÅ meg hele kvelden og ettermiddagen.. Så kanskje gjøre klart noen aktiviteter til eldstemann før du henter? Legge frem puslespill, plastilina, ting som du kan være med på mens babyen er i bæresele/på fanget? Om 4-åringen trenger å være mer fysisk, kanskje legge opp til gulvet er lava, sette opp hoppestrikk med noen stoler i støvo, e.l.? Anonymkode: c73e3...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 Min mann jobber i offshoreturnus, så jeg er hjemme med vårt barn i to uker. Her er mine tips: - Ukeshandle via nett og få varene levert. Vi har matkasse i tillegg. Kjøp inn alt av tørrvarer og annet (bleier, servietter, grøt) du trenger. - Lag middag når barna er lagt, så dere kan spise sammen når dere kommer hjem fra barnehagen. - Kjøp noen timer barnepass i helgene så du får unna husarbeid. Anonymkode: 48267...3c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå