Gå til innhold

Dere som totalrenoverte boligen (innvendig) selv, hva lærte dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn sett bort fra ting som elektrisk, osv. 

Har dere noen tips og triks, eller andre ting dere kanskje lærte på den harde måten?

Anonymkode: f8205...68b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst at ting tar tre ganger så lang tid som man tror. 

Anonymkode: 2590d...e15

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å gjøre klart for det nye er det som tar lengst tid. Altså å rive, fjerne og klargjøre vegger, tak, gulv osv for det nye tar lengst tid.

Greit å bli kvitt avfallet fortløpende og ikke la det hope seg opp. Hold avfall helt adskilt fra ikke-avfall. Ting er aldri som en forventer under det gamle. Hastverk er lastverk.

Sov på problemstillingen. Søk etter informasjon, og ta mål, dobbelt og trippelsjekk. Visualiser hele prosessen for å 'se' svakheter, ting en mangler osv.

Anonymkode: 0693c...766

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi lærte at neste gang leier vi inn folk til alt. Og det blir dyrere enn man tror uansett. Gamle hus er fulle av overraskelser, og de fleste er ikke positive…

Anonymkode: f045f...be2

• Liker 1
Skrevet

Første gang jeg pusset opp et hus lærte jeg at det meste er mye enklere enn jeg trodde det skulle være, og mye mer givende og gøy enn jeg trodde det skulle være også. Så jeg pusset like godt opp to hus til. 

Planleggingen er særdeles viktig. Har man ikke alle planene klare blir det fort hastverksavgjørelser på ting, og det jeg ikke er absolutt fornøyd med i etterkant er avgjørelser jeg tok midt i prosessen, når det kokte i hodet. Det ble bra, men irriterende at det kunne blitt mye bedre. Dessverre er flisene på et bad en slik hastverksavgjørelse, og det er det ikke bare bare å fikse på senere, så dess dyrere rom dess bedre planer bør det være på plass, i alle detaljer. 

Jeg synes det er fantastisk gøy, alt fra å tegne planløsninger til utførelse. Det er få områder i livet hvor litt innsats gir så utrolige endringer og resultater som angående oppussing. Alt man ikke har lov til å gjøre selv er imidlertid veldig dyrt, og det er lurt å innhente flere tilbud, og helst gå for fastpris. Ellers blir det fort kjipe overraskelser. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At vi ikke skal gjøre det igjen 😅

Anonymkode: 9c704...061

AnonymBruker
Skrevet

At alt i gamle hus er skjevt - men det blir bra til slutt!

Anonymkode: 23449...b37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At det meste er enklere enn man tror, selv om det gjerne tar dobbelt så lang tid som man tror 😅

Anonymkode: 39fb7...f27

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...