Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen dager siden tokk jeg en graviditets test med morgen urin og den var positiv. Nå har jeg lyst og ta en ny test bare for og dobbelt sjekke men er ikke med morgen urin. Jeg venter også mensen om 3 dager og var bare helt random att jeg tokk den første testen da jeg bare hadde en magefølelse, kan ikke være lengre enn 2 uker på vei. Er super nervøs for at den andre testen blir negativ da det er veldig tidlig. Burde jeg bare ta sjansen?

Anonymkode: e37a4...a60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skader jo ikke å ta en test hvis det roer nervene dine🥰

Anonymkode: e15fe...2ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skader jo ikke å ta en test hvis det roer nervene dine🥰

Anonymkode: e15fe...2ae

Er bare redd den blir negative vist jeg ikke bruker morgen urin når det er såpass tidlig?🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er bare redd den blir negative vist jeg ikke bruker morgen urin når det er såpass tidlig?🥰

Neida det gikk fint for meg. Mine streker ble sterkere på kvelden. 

Anonymkode: 881b9...3a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For noen dager siden tokk jeg en graviditets test med morgen urin og den var positiv. Nå har jeg lyst og ta en ny test bare for og dobbelt sjekke men er ikke med morgen urin. Jeg venter også mensen om 3 dager og var bare helt random att jeg tokk den første testen da jeg bare hadde en magefølelse, kan ikke være lengre enn 2 uker på vei. Er super nervøs for at den andre testen blir negativ da det er veldig tidlig. Burde jeg bare ta sjansen?

Hvis du venter mensen om 3 dager er du jo omtrent i uke 3+4. Altså ville man sagt at du er over 3 uker på vei, særlig hvis du har regelmessige 28 dagers sykluser. Men embryoet er 14 dager yngre enn dette, så du er da omtrent 11 dager etter eggløsning (11 dpo).

Avhengig av når du hadde eggløsning, og om testene er tidligtester eller ikke, så vil mange tester slå ut rundt nå. Jeg hadde svaak strek på kvelden med tidligtest 9 dpo, og like svak test med vanlig rfsu billig strimmeltest 11 dpo. Merket ikke stor forskjell på testene fra kveld til morgen selv, men lurt at det er endel timer siden sist du tisset.

Anonymkode: 20440...e12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du venter mensen om 3 dager er du jo omtrent i uke 3+4. Altså ville man sagt at du er over 3 uker på vei, særlig hvis du har regelmessige 28 dagers sykluser. Men embryoet er 14 dager yngre enn dette, så du er da omtrent 11 dager etter eggløsning (11 dpo).

Avhengig av når du hadde eggløsning, og om testene er tidligtester eller ikke, så vil mange tester slå ut rundt nå. Jeg hadde svaak strek på kvelden med tidligtest 9 dpo, og like svak test med vanlig rfsu billig strimmeltest 11 dpo. Merket ikke stor forskjell på testene fra kveld til morgen selv, men lurt at det er endel timer siden sist du tisset.

Tusen takk for all info😊 ja jeg tokk 1 test for ca 2 dager siden på morgenen som var litt sterkere enn den jeg tokk idag men den jeg tokk på dagen idag, hadde jeg allerede drukket mye vann og vært på toalettet flere ganger.  Jeg regner med at testen ikke hadde vært positiv vist jeg ikke er gravid så😅  håper den blir mørkere etter hvert

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den var positiv med morgenurin for noen dager siden vil den nok være positiv med kveldsurinen nå også :) er jo bare å ta den testen, virker som at du vil være mer nervøs av å ikke gjøre det 😛 oppdater oss da!

Anonymkode: d9e4c...05e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå har jeg tatt min test nr 2 og den var også positiv, jeg er litt nervøs siden testen ikke er så mørk enda. Er dette normalt?

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis den var positiv med morgenurin for noen dager siden vil den nok være positiv med kveldsurinen nå også :) er jo bare å ta den testen, virker som at du vil være mer nervøs av å ikke gjøre det 😛 oppdater oss da!

morgenurin for noen dager siden vil den nok være positiv med kveldsurinen nå også :) er jo bare å ta den testen, virker som at du vil være mer nervøs av å ikke gjøre det 😛 oppdater oss da!

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tusen takk for all info😊 ja jeg tokk 1 test for ca 2 dager siden på morgenen som var litt sterkere enn den jeg tokk idag men den jeg tokk på dagen idag, hadde jeg allerede drukket mye vann og vært på toalettet flere ganger.  Jeg regner med at testen ikke hadde vært positiv vist jeg ikke er gravid så😅  håper den blir mørkere etter hvert

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg tatt testen nr 2 og den var også positiv. Men er litt nervøs siden den ikke var så sterk, er dette normalt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå har jeg tatt testen nr 2 og den var også positiv. Men er litt nervøs siden den ikke var så sterk, er dette normalt?

Jeg vet at dette er verdens kjedeligste svar for en som er nysgjerrig på om hun er gravid, men her må du desverre bare ta tiden til hjelp! Vent et par dager og test igjen! Lykke til🌸

Anonymkode: aa983...a08

AnonymBruker
Skrevet

Siden du ikke venter mens enda er det naturlig at testene ikke er så sterke enda. Gratulerer!

Anonymkode: 92562...e0d

AnonymBruker
Skrevet

Er jo nåå det skummle begynner, 12 uker med usikkerhet! Welcome to the darkside! 😅Mvh 9 + 1 uker 

Anonymkode: f763f...522

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...