Gjest M2Y Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Var forlovet med en fyr i 5 år, vi ble sammen i begynnelsen av tyveårene og vokste vel på mange måter fra hverandre. Men det var han som gikk, og jeg håpet vel lenge at det skulle ordne seg. Så har hann levd livet og pult mye rundt mens jeg har fått ny kjæreste og samboer. Har hatt et ok forhold til exen, vi er ikke uvenner og har endel felles venner så vi omgås av og til. Han har nå fått ny dame, som han er seriøs med. Og det er så vondt. Har på en måte alltid følt at jeg var "hans livs kjærlighet" (akkuratt som han er min). Men han er så sinnsykt forelsket i denne jenta, har aldri hatt det sånn med noen før osv. Han har forandret seg og roet sag mye ned, som han sier selv "alle blir voksene en gang"... Vet ikke hva jeg mener med dette innlegget jeg. Vet bare at jeg hater henne og at jeg har en stor klump inne i meg.
Gjest 2324 Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Hva er din samboer da, hvis eksen din er ditt livs kjærlighet?
Gjest M2Y Skrevet 10. januar 2006 #3 Skrevet 10. januar 2006 Min samboer er en mann som gjlr meg meget lykkelig, og som jeg elsker høyt og har det generelt sett bra sammen med. Exen er den enes som sitter innerst i hjertet mitt, og som jeg aldri kommer til å glemme helt. Men vårt forhold var ikke så stabilt og rolig som jeg har det nå. Det var jo mye fordi han var ganske "vill" når vi var sammen, og ikke prioriterte meg slik han prioriterer den nye kjæresten sin...
Gjest 2324 Skrevet 10. januar 2006 #4 Skrevet 10. januar 2006 Det vil ofte føles merkelig når en man har delt mye sammen med, plutselig finner en ny.. Men for å være helt ærlig virker det som om du ikke er ferdig med eksen din.. Kan nesten virke som om du fremdeles hadde en drøm om at det skulle bli dere..
Gjest M2Y Skrevet 10. januar 2006 #5 Skrevet 10. januar 2006 Vel, har følt lenge at jeg har vært ferdig med han, særlig fordi han bare har festet og lekt med damer siden det ble slutt. For da å se han seriøs og rolig sammen med en dame gjør vondt. Hun får han liksom slik jeg ville ha han... Og hvorfor kunne han aldri forandre seg for min skyld?
Gjest 2324 Skrevet 10. januar 2006 #6 Skrevet 10. januar 2006 Det er vel ikke så mye snakk om at han har forandret seg så mye for henne.. Slik jeg har forstått deg er det en stund siden dere var sammen, og det er jo en naturlig utvikling at folk blir roligere, og ønsker å etablere seg..
Gjest Embla s Skrevet 10. januar 2006 #7 Skrevet 10. januar 2006 Tror ikke den følelsen er så uvanlig. Sårt at noen andre skal ta ens plass, og rart å vite at den man har hatt noe spesielt sammen med skal oppleve det samme med noen andre. Men hvis du virkelig bryr deg om han og er glad i han, så bør du fokusere på at han endelig har gått videre i livet sitt og glede deg over at han har funnet noen han kan ha det bra sammen med. Du vil sikkert alltid ha en plass i hjertet hans, hun skyver deg nok ikke ut fra den plassen, men det du og han har hatt er noe annet enn det de to har. Ingen relasjoner er like. Enten du liker det eller ikke, så er dere historie. På tross av at du har ny kjæreste/samboer, kan det virke som om du hele tiden har levd i håpet om at han en dag skal "vokse opp" og innse at det er deg han vil ha. Dermed blir vel denne nye kjæresten hans ekstra tung for deg å svelge - hun legger på en måte dagdrømmen din i grus. Så i tillegg til den kjærlighetssorgen du kanskje hadde da han gikk første gangen, er det mulig at du føler deg forlatt en gang til nå, og at du får en slags kjærlighetssorg over den tapte dagdrømmen om dere to. Men du bør kanskje tenke over at dagdrømmer er nettopp det; dagdrøm. Hvis du vil han vel, bør du prøve å glede deg på hans vegne. Den nye kjæresten er sikkert en flott person, siden han har valgt henne og hun gjør han lykkelig, og det beste du kan gjøre for ham, er å ikke legge henne for hat. Det fortjener vel ingen av dere. Hvis du bestemmer deg for å like henne og være positiv til henne, har du et godt utgangspunkt! (hvis det nå er slik at dere omgås og har felles venner). Også får du tillate deg selv å ha det litt vondt nå, føler du sorg så føler du sorg. Uansett hvor legitimt og rasjonelt det er/ikke er.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #8 Skrevet 10. januar 2006 Vel, har følt lenge at jeg har vært ferdig med han, særlig fordi han bare har festet og lekt med damer siden det ble slutt. For da å se han seriøs og rolig sammen med en dame gjør vondt. Hun får han liksom slik jeg ville ha han... Og hvorfor kunne han aldri forandre seg for min skyld? ← Skjønner deg godt. Du har lov til å være såret. Ellers er det ikke så mye å gjøre med enn å la tiden lege...
Annie Skrevet 10. januar 2006 #10 Skrevet 10. januar 2006 Min samboer er en mann som gjlr meg meget lykkelig, og som jeg elsker høyt og har det generelt sett bra sammen med. Exen er den enes som sitter innerst i hjertet mitt, og som jeg aldri kommer til å glemme helt. Men vårt forhold var ikke så stabilt og rolig som jeg har det nå. Det var jo mye fordi han var ganske "vill" når vi var sammen, og ikke prioriterte meg slik han prioriterer den nye kjæresten sin... ← Hvordan kan du si at du elsker samboeren din og du har en annen innert i hjertet ditt? At du er glad i han ja, men at du elsker han tviler jeg på.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. januar 2006 #11 Skrevet 11. januar 2006 Hvordan kan du si at du elsker samboeren din og du har en annen innert i hjertet ditt? At du er glad i han ja, men at du elsker han tviler jeg på. ← Det samme tenker jeg. Hvis du har fått deg ny samboer må vel det bety at du har gått videre i livet? Det høres ikke ut som om du har gjort det, for da ville du ikke hatet dame til eksen.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #12 Skrevet 11. januar 2006 Hvordan kan du si at du elsker samboeren din og du har en annen innert i hjertet ditt? At du er glad i han ja, men at du elsker han tviler jeg på. ← Det samme tenker jeg. Hvis du har fått deg ny samboer må vel det bety at du har gått videre i livet? Det høres ikke ut som om du har gjort det, for da ville du ikke hatet dame til eksen. ← Ja, da har vi to forståelsesfulle psykologer inne i tråden her... Til trådstarter. Vanskelig situasjon. Men det høres litt ut som om problemet her er "jeg er lykkelig, men jeg kunne ha vært ENDA lykkeligere" Spm er: om dette ikke er litt sånn gresset-er-alltid-grønnere-på-andre-siden-av-gjerdet- problematikk.. Kanskje du inbiller deg at eksen din er mer slik du ville ha ham, selv om du kanskje ikke har helt oversikt over hvordan han VIRKELIG har forandret seg. Og dersom dette er en ny problemstilling, så har han ikke vært forelsket så lenge, og forelskeser flest går over etter et år. Så kos deg med mannen din, og dersom du fremdeles tenker på typen din om et år, så kan du prøve deg da, kanskje er sjansene dine bedre. I mellomtiden kan du kaste darts på bildet av den nye dama, men i hemmelighet, for sjansene er at du kan lære noe om eksen din ved å studere henne.
Gjest Pecado Skrevet 11. januar 2006 #13 Skrevet 11. januar 2006 Det er vel eiebehovet i oss kvinner som slår til. Vi vil gjerne ha det vi ikke kan få, mens vi kan få det er det ikke bra nok. Sjalusi er aldri spesielt sjarmerende. Spesielt ikke når du sier at eksen din er ditt livs kjærlighet. Elsker du han så høyt unner du han hele verden. Også å elske en dame som faktisk vil ha han for den han er.
LilleBille Skrevet 11. januar 2006 #14 Skrevet 11. januar 2006 Tror ikke det er så uvanlig jeg - at selv om vi er ferdig med eksen - og har gått videre - er det litt av det at han egentlig er/var "min" - som slår til. Noen har tatt "leken min" - ikke at jeg vil ha den - men jeg vil helst ikke at noen andre skal leke med den for det.
Gjest M2Y Skrevet 11. januar 2006 #15 Skrevet 11. januar 2006 Hmmm, ser iallefall noen forstår meg... Jeg vil ikke bytte ut samboeren min for allt i verden, men av en eller annen rar grunn så er det kiipt å se at han behandler henne slik jag alltid drømte om at han skulle behandle meg. Kanskje jeg innerst inne har håpet at han en dag skulle komme å si unnskyld for hvordan han behandlet meg osv.. Så hadde jeg på en måte fått "siste stikk." Barnslig, tja. Det er feil å si at jeg hater den nye dama hans, var bare litt mye i går. Men klarer ikke å være overhappy heller da. Takk for klemmer og alt. Ting er ikke så ille i dag da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå