AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Skrevet 8. juni 2023 Er dette normalt? Ekstremt avhenging, kaster bort pengene hun har på snus og går blakk på den måten. Anonymkode: 277eb...a36
Gjest takinova Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dette normalt? Ekstremt avhenging, kaster bort pengene hun har på snus og går blakk på den måten. Anonymkode: 277eb...a36 Snusing og røyking er en av ytterst få ting jeg ikke kunne akseptert fra min partner.
Majer Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 Hun er rusavhengig. Har hun noen gang sagt at hun skal slutte, men latt være er det et like stort svik som utroskap.
Andro Skrevet 8. juni 2023 #5 Skrevet 8. juni 2023 Takler ikke at folk er avhengige av noe som helst egentlig. Det er rett og slett støy, unødig, og reduserer respekten min for vedkommende. Det overtar alle prioriteringer av penger, rutiner, tid osv. og mye fornektelse, mye stress med å skaffe neste dose. Det er ikke stort skille mellom tobakk og heroin som folk liker å forestille seg... Jeg har selv en diagnose som gjør meg særlig sårbar for hekt og avhengighet, og holder meg helt unna både uvaner og stoffer som jeg merker er farlige for meg på den måten. Når noe er for godt, så skal ikke jeg ha det. Enten det er matvaner, aktiviteter eller andre ting så må jeg være veldig bevisst. Derfor fant jeg også kjapt ut at jeg ikke kan være en selskaps-snuser. Det handler mye om helsa mi, men faktisk også om selvrespekten. 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Skrevet 8. juni 2023 Problemet er at det går utover oss begge. Hun bruker så mye at hun er blakk før halve månden er borte, og da må jeg sørge oss for mat resten av månden. Vi er samboeren, men kjenner at dette begynner å bli slitsomt. Anonymkode: 277eb...a36
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #7 Skrevet 8. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Problemet er at det går utover oss begge. Hun bruker så mye at hun er blakk før halve månden er borte, og da må jeg sørge oss for mat resten av månden. Vi er samboeren, men kjenner at dette begynner å bli slitsomt. Anonymkode: 277eb...a36 Hun snuser. Du må bestemme deg for om dette er ok for deg eller ikke. Jeg er selv sammen med en mann som snuser. Han kommer nok ikke til å slutte. Anonymkode: 6cdc9...c35 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #8 Skrevet 8. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Problemet er at det går utover oss begge. Hun bruker så mye at hun er blakk før halve månden er borte, og da må jeg sørge oss for mat resten av månden. Vi er samboeren, men kjenner at dette begynner å bli slitsomt. Anonymkode: 277eb...a36 Ser hun dette selv? Ser hun at snusen er en faktor hun sliter med? Om hun ikke ser dette selv, så trå varsomt. Men jeg ville absolutt tatt det opp med henne. Er hun klar over forbruket? Er hun klar over at hun velger snus over mat og andre fasiliteter? Om hun ikke ser dette selv, så ville jeg begynt å si at da får vi kutte i andre luksus ting (streaming, takeaway, dyre matvaner, shopping etc), også får man ta det litt derifra. Anonymkode: bd8c8...223
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #9 Skrevet 8. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ser hun dette selv? Ser hun at snusen er en faktor hun sliter med? Om hun ikke ser dette selv, så trå varsomt. Men jeg ville absolutt tatt det opp med henne. Er hun klar over forbruket? Er hun klar over at hun velger snus over mat og andre fasiliteter? Om hun ikke ser dette selv, så ville jeg begynt å si at da får vi kutte i andre luksus ting (streaming, takeaway, dyre matvaner, shopping etc), også får man ta det litt derifra. Anonymkode: bd8c8...223 hun er klar over det. Hun bestilte til og med snus som sku vare en måned og det lovet hun, noe som hun ikke gjor for hun har en boks igjen nå til den 19. Anonymkode: 277eb...a36
Biloba Skrevet 8. juni 2023 #10 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet er at det går utover oss begge. Hun bruker så mye at hun er blakk før halve månden er borte, og da må jeg sørge oss for mat resten av månden. Vi er samboeren, men kjenner at dette begynner å bli slitsomt. Anonymkode: 277eb...a36 Hvis du overtar hennes del av felles utgifter, er det du som betaler for snusingen hennes. Det trenger du ikke å finne deg i! Sett dere ned med kontoutskriften, sett opp budsjett som inkluderer mat, se på om dere vil gjøre noen valg rimeligere, og krev at hun betaler sin del. Ellers får hun gå til f.eks foreldrene. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #11 Skrevet 8. juni 2023 Å sove med snus er mer normalt enn man skulle tro, men veldig ekkelt og unødvendig i mine øyne. Dette kommer fra en snuser. Kan det aksepteres om hun reduserer forbruket? Jeg ser flere her ikke har forståelse for at når man først er avhengig av nikotinen så kan det være ufattelig vanskelig å slutte helt. Jeg hadde en samboer en gang som ga meg et ultimatum. Det var enten henne eller snusen. Jeg valgte henne der og da, men jeg skulle valgt snusen. Anonymkode: 910c1...721 3
Svigermor Skrevet 8. juni 2023 #12 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser hun dette selv? Ser hun at snusen er en faktor hun sliter med? Om hun ikke ser dette selv, så trå varsomt. Men jeg ville absolutt tatt det opp med henne. Er hun klar over forbruket? Er hun klar over at hun velger snus over mat og andre fasiliteter? Om hun ikke ser dette selv, så ville jeg begynt å si at da får vi kutte i andre luksus ting (streaming, takeaway, dyre matvaner, shopping etc), også får man ta det litt derifra. Anonymkode: bd8c8...223 Ja, han må virkelig ta på seg ti par med silkehansker når dama snuser opp alle pengene sine. Han skal ikke behøve å kutte i noe som helst, det er hun som må kutte ut snusen! 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #13 Skrevet 8. juni 2023 Hmm.. jeg sover med snusboksene på nattbordet. Snuser er del på stressende dager, men på ferie i land med strenge lavere snuskvoter hvor jeg ikke får kjøpt snus snuser jeg og mindre . hvor vanlig det er.. vel nesten alle jeg kjenner og alle jeg jobber med snuser, men har ikke spurt hvor de oppbevarer snusen på natten. Tror ikke jeg hadde giddet og slutte og snuse for en mann « bare fordi «, men at hun går blakk hver måned er jo et problem for deg i deres samboerskap. Altså, tror det er relativt vanlig og ha snus tilgjenglig , om ikke akkurat i hånden, på natten, men og gå blakk hver måned er ikke vanlig. Det er vel mer enn snusen som er problemet her egentlig? Hun må jo sette opp et realistisk budsjett og forholde seg til det. Spiser dere dyrt? Shopper hun? Har hun andre uvaner som take away kaffe eller brus? Godteri? Anonymkode: 630d3...657 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #14 Skrevet 8. juni 2023 Min samboer snuser også, mye. Satte ned foten på enkelte ting som feks hvis han skal sove i senga, skal snusen være igjen på badet/stua/kjøkkenet. Ellers anbefaler jeg konto hvor dere setter inn fast sum til mat/felles, så ser hun hvor mye hun har på å «kaste bort». Anonymkode: 74fff...1a2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #15 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): hun er klar over det. Hun bestilte til og med snus som sku vare en måned og det lovet hun, noe som hun ikke gjor for hun har en boks igjen nå til den 19. Anonymkode: 277eb...a36 Hvor mye snus skulle vare en måned? Anonymkode: 630d3...657
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #16 Skrevet 8. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor mye snus skulle vare en måned? Anonymkode: 630d3...657 15 bokser. Fordi hun har ikke råd til mere. Hun har en leilighet hun enda leier, som jeg ikke sier opp fordi at det er så mye som skjer i forholdet som gjør ting usikkert for tiden, spesielt med snus. En snus varer i 10 min, så tar hun ny. Jeg har laget et budsjett til oss som funker om hun hjelper til, foreløpig betaler jeg for maten og alt den siste halve månden nå, og hun har 2 kr på konto av 8000(etter alt av regnigner hun betaler i sin egen bolig) Jeg klarte meg helt fint før hun kom i livet mitt, hadde penger på spare konto og alt. Etter hun kom inn, så er jeg blakk, fordi hu maser på meg og foreldrene mine. Får hun ikke av meg eller dem, så maser hun på venner og blir skyldig penger. Anonymkode: 277eb...a36 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #17 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 15 bokser. Fordi hun har ikke råd til mere. Hun har en leilighet hun enda leier, som jeg ikke sier opp fordi at det er så mye som skjer i forholdet som gjør ting usikkert for tiden, spesielt med snus. En snus varer i 10 min, så tar hun ny. Jeg har laget et budsjett til oss som funker om hun hjelper til, foreløpig betaler jeg for maten og alt den siste halve månden nå, og hun har 2 kr på konto av 8000(etter alt av regnigner hun betaler i sin egen bolig) Jeg klarte meg helt fint før hun kom i livet mitt, hadde penger på spare konto og alt. Etter hun kom inn, så er jeg blakk, fordi hu maser på meg og foreldrene mine. Får hun ikke av meg eller dem, så maser hun på venner og blir skyldig penger. Anonymkode: 277eb...a36 15 bokser burde lett vare i minst en måned. Har du prøvd å foreslå å legge snusboksen en sted som krever litt tiltak for å nå? For eksempel i bilen, kjøleskapet? Jeg snuste også ufattelig mye når jeg alltid hadde boksen på meg. Da gikk det nemlig automatikk i det. Jeg byttet på snus uten at jeg var klar over det selv. Nå ligger den enten i jakken eller i kjøleskapet. Det fører til at jeg tenker meg godt om før jeg henter en ny, Anonymkode: 910c1...721 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #18 Skrevet 8. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: 15 bokser burde lett vare i minst en måned. Har du prøvd å foreslå å legge snusboksen en sted som krever litt tiltak for å nå? For eksempel i bilen, kjøleskapet? Jeg snuste også ufattelig mye når jeg alltid hadde boksen på meg. Da gikk det nemlig automatikk i det. Jeg byttet på snus uten at jeg var klar over det selv. Nå ligger den enten i jakken eller i kjøleskapet. Det fører til at jeg tenker meg godt om før jeg henter en ny, Anonymkode: 910c1...721 Jeg har sagt ifra til henne at den ikke skal være i senga, fordi mister hun den så går den til meg og så ligger jeg plutselig på den om natta, og får vondt i ryggen dagen etterpå. tidligere i forholdet så lå det snus på gulvet, i senga, under senga, klistra på kommoden (Heldigvis har hun stoppet med dette da jeg ga henne et ultimatum). Problemet er at foreldrene mine sier til meg "La hun snuse, det e bare et par tusen kroner":. Vell, når hun går blakk før halve månden er gått, så er det et stort problem for meg da jeg må forsørge, og føler at alle sammen tar hennes side å ikke mitt parti her hjemme. Det er mye mere, hun lyger og er slørven med det meste. Hun har mange gode sider, men inntil nå så har det bare vært negative.. Det går utover meg, fordi jeg er irritert vær dag fordi hun ikke skjerper seg. Forventer jo mere av en 34 åring. Anonymkode: 277eb...a36 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #19 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 15 bokser. Fordi hun har ikke råd til mere. Hun har en leilighet hun enda leier, som jeg ikke sier opp fordi at det er så mye som skjer i forholdet som gjør ting usikkert for tiden, spesielt med snus. En snus varer i 10 min, så tar hun ny. Jeg har laget et budsjett til oss som funker om hun hjelper til, foreløpig betaler jeg for maten og alt den siste halve månden nå, og hun har 2 kr på konto av 8000(etter alt av regnigner hun betaler i sin egen bolig) Jeg klarte meg helt fint før hun kom i livet mitt, hadde penger på spare konto og alt. Etter hun kom inn, så er jeg blakk, fordi hu maser på meg og foreldrene mine. Får hun ikke av meg eller dem, så maser hun på venner og blir skyldig penger. Anonymkode: 277eb...a36 Så hun har veldig dårlig råd og betaler leie for en leilighet hun ikke bor i? Nei, 15 bokser på en måned var jo ikke spesielt mye. Hva i alle dager bruker hun 8000 på? Etter at alle regninger er betalt? Og du betaler for maten? Altså dere bør ikke flytte sammen, men hun har brukt over 7000 kr på andre ting enn snus og mat, så du bør grave litt dypere om det er økonomien du er bekymret for, om snus i seg selv er problem burde dere jo aldri vært sammen. Anonymkode: 630d3...657
Svigermor Skrevet 8. juni 2023 #20 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har sagt ifra til henne at den ikke skal være i senga, fordi mister hun den så går den til meg og så ligger jeg plutselig på den om natta, og får vondt i ryggen dagen etterpå. tidligere i forholdet så lå det snus på gulvet, i senga, under senga, klistra på kommoden (Heldigvis har hun stoppet med dette da jeg ga henne et ultimatum). Problemet er at foreldrene mine sier til meg "La hun snuse, det e bare et par tusen kroner":. Vell, når hun går blakk før halve månden er gått, så er det et stort problem for meg da jeg må forsørge, og føler at alle sammen tar hennes side å ikke mitt parti her hjemme. Det er mye mere, hun lyger og er slørven med det meste. Hun har mange gode sider, men inntil nå så har det bare vært negative.. Det går utover meg, fordi jeg er irritert vær dag fordi hun ikke skjerper seg. Forventer jo mere av en 34 åring. Anonymkode: 277eb...a36 Utrolig respektløst av alle sammen. Jeg synes du skal sette ned foten umiddelbart mtp penger. Hun ødelegger jo økonomien din. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå