Gå til innhold

Positiv graviditetstest, men gynekolog sier nei?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan ble det her? 

Anonymkode: ce5e4...1aa

Har ikke legetime før i slutten av mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Anna-prøven skrev (2 timer siden):

Har ikke legetime før i slutten av mnd.

Men hvorfor ikke ta blodprøve for å sjekke om det er stigning i hcg?

Anonymkode: 36683...d61

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fordi jeg ikke føler noe behov for det? 
Jeg får vite det på legetimen uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke føler noe behov for det? 
Jeg får vite det på legetimen uansett.

Det er jo 2 uker til.  Hadde det ikke vært kjekt å vite imorgen om du er gravid eller ikke 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (11 timer siden):

Det er jo 2 uker til.  Hadde det ikke vært kjekt å vite imorgen om du er gravid eller ikke 

Testene er fremdeles positive og Clearblue viser nå 3+. Går derfor ut i fra at jeg er gravid frem til jeg eventuelt får annen beskjed av lege. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Sofakona skrev (16 timer siden):

Trådstarter har ikke noen undersøkelses eller informeringsplikt overfor oss.

Anonymkode: 6cdfe...af6

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS: Vær obs på plutselige, kraftige eller stikkende smerter.

Graviditetstester som er svake over tid, utvikler seg sakte ( grunnet lav stigning av hcg), og vanskeligheter med å finne embryoet/fosteret i livmor på UL kan være symptomer på et svangerskap utenfor livmoren.

Anonymkode: 6cdfe...af6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, her ville jeg også vært bekymret. Krysser fingrene for deg!! 

Anonymkode: c3fa6...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ps: Jeg hadde BO. HCG steg helt opp til 10 000, før det snudde og SA skjedde. Det var snakk om å bruke cellegift hvis ikke kroppen ordnet opp selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til at jeg skal behøve å være mer bekymret enn andre som får en positiv graviditetstest. Jeg har ingen unormale symptomer eller smerter, testene har blitt gradvis sterkere og de digitale testene har telt fra 1-2, 2-3 og til 3+ ganske på slaget etter det har gått en uke. 

Spørsmålet mitt var om noen andre hadde vært på tidlig ultralyd uten å se noe. Grunnen til at jeg lurte på det er at gynekologen sa at man alltid vil kunne se noe, men det har jeg skjønt at man ikke kan hvis det er veldig tidlig. Som skrevet tidligere, undersøkte han for eventuelt svangerskap utenfor livmor uten å finne noen tegn til det, og jeg har heller ingen smerter overhodet. All mulig informasjon om alt som kan gå til helvete trenger jeg ikke, da jeg ikke anser det som mer aktuelt for meg enn for noen andre. 

Takk til de som har svart på det jeg faktisk lurte på ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ville jeg virkelig fått framskyndet timen! Svangerskap uten livmor kan være farlig. 

Anonymkode: 997c9...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ingen grunn til at jeg skal behøve å være mer bekymret enn andre som får en positiv graviditetstest. Jeg har ingen unormale symptomer eller smerter, testene har blitt gradvis sterkere og de digitale testene har telt fra 1-2, 2-3 og til 3+ ganske på slaget etter det har gått en uke. 

Spørsmålet mitt var om noen andre hadde vært på tidlig ultralyd uten å se noe. Grunnen til at jeg lurte på det er at gynekologen sa at man alltid vil kunne se noe, men det har jeg skjønt at man ikke kan hvis det er veldig tidlig. Som skrevet tidligere, undersøkte han for eventuelt svangerskap utenfor livmor uten å finne noen tegn til det, og jeg har heller ingen smerter overhodet. All mulig informasjon om alt som kan gå til helvete trenger jeg ikke, da jeg ikke anser det som mer aktuelt for meg enn for noen andre. 

Takk til de som har svart på det jeg faktisk lurte på ❤️

Man kan ha svangerskap utenfor livmor uten smerte, bare til info. Snakker av erfaring. Ingen smerter, ingen plager annet enn sakte stigende hcg frem til uke 7 hvor det gikk skikkelig galt. 

Men enig med deg ellers. Du kjenner din kropp best og har du ingen magefølelse på at noe ikke stemmer og vil vente til den legetimen i slutten av mnd så gjør du det. Jeg ville bedt om time tidligere, men vi er alle forskjellig. 

Anonymkode: 7f5a6...bdb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man kan ha svangerskap utenfor livmor uten smerte, bare til info. Snakker av erfaring. Ingen smerter, ingen plager annet enn sakte stigende hcg frem til uke 7 hvor det gikk skikkelig galt. 

Men enig med deg ellers. Du kjenner din kropp best og har du ingen magefølelse på at noe ikke stemmer og vil vente til den legetimen i slutten av mnd så gjør du det. Jeg ville bedt om time tidligere, men vi er alle forskjellig. 

Anonymkode: 7f5a6...bdb

Det har, som sagt, blitt undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De så ingenting hos meg heller.. Hadde ikke jeg vært en prøver, så hadde jeg ikke reagert på noe (annet enn forsinket mens). Jeg må ha vært på UL ca så tidlig som du var der.. Her steg som sagt hCG etter skjema, men det gikk jo ikke bra.. Jeg skal se om jeg finner tråden jeg opprettet om dette den gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De så ingenting hos meg heller.. Hadde ikke jeg vært en prøver, så hadde jeg ikke reagert på noe (annet enn forsinket mens). Jeg må ha vært på UL ca så tidlig som du var der.. Her steg som sagt hCG etter skjema, men det gikk jo ikke bra.. Jeg skal se om jeg finner tråden jeg opprettet om dette den gangen..

Det er ikke nødvendig. Jeg har legetime i slutten av juni, får jeg vondt noe plass i forkant av det så drar jeg til legen. Jeg jobber i helsevesenet selv og har forståelse for når man eventuelt bør oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde tom fostersekk. Ingen smerter. Ingen baby

Endret av Parasoll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Håper ikke du opplever det jeg måtte gjennom. Les gjerne tråden min

Prøver- dagbok

Solstrålen prøver å bli mamma.

Fra juni 2021. Dessverre har jeg enda ikke blitt det…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anna-prøven skrev (3 timer siden):

Det undersøkes ved å måle hcg stigning. Men du har ikke tatt blodprøver? 

Anonymkode: 06698...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det undersøkes ved å måle hcg stigning. Men du har ikke tatt blodprøver? 

Jeg er undersøkt av gynekolog og er smertefri, så har ingen grunn til å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anna-prøven skrev (Akkurat nå):

Jeg er undersøkt av gynekolog og er smertefri, så har ingen grunn til å tro det.

Smerter kommer senere, opp mot 9. svangerskapsuke. 

Gynekologen kunne jo ikke se noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...