AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #1 Skrevet 8. juni 2023 Jeg vet ikke om dette er et normalt spørsmål, eller om andre sliter med dette. Jeg vet ikke hvordan jeg ser noen i øynene. Jeg ser typisk i deres høyre eller venstre øye når jeg snakker med noen, men synes det er litt ubehagelig. Hva gjør man egentlig? Ser man på neseroten? Hele fjeset på en gang? Det får ikke jeg til. Hva gjør dere? Anonymkode: a5750...153
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #2 Skrevet 8. juni 2023 Det kommer litt an på personen og situasjonen. Er jeg ukomfortabel ser jeg gjerne på pannen eller munnen til personen, ikke rett inn i øynene. Anonymkode: 74515...93e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #3 Skrevet 8. juni 2023 Jeg leste et tips om å fokusere midt på nesa deres, da ser det ut som du ser dem i øynene, men det er litt off for deg slik at det likevel ikke er rett på Anonymkode: 74666...eb7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 Som en autist sliter jeg ofte med det. Jeg pleier å la det være om det føles feil. Anonymkode: 80dd8...f7f
Numii Skrevet 8. juni 2023 #6 Skrevet 8. juni 2023 Jeg leste en gang at man ser mest på personens høyre øye, men skifter med korte og jevne mellomrom til det venstre. Dette stemmer ganske bra er min erfaring. Jeg har mye veiledning og en-til-en samtaler og tenker fint lite på dette. Samtidig så er jeg mer opptatt av å lese den andre personen for å tolke hvordan mitt budskap blir mottatt fordi det påvirker samtalen og hvordan jeg ordlegger meg videre. Om man synes det blir for intenst så kan man ta med seg papirer, bruke skjerm eller lignende for å ha et felles fokus. Er redd for at dersom en fokuserer på nesa så kan det fort se ut som man skjeler litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå