AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #41 Del Skrevet 8. juni 2023 Mannens foreldre bor 7-8 timer unna. Vi pleier å være der halve påsken, annenhver jul, og 1-2 uker hver sommer. Trives godt hos svigers og syns det er kjempe hyggelig å møte alle mannens søsken når vi er der. Problemet er at været er helt forferdelig på vestlandet, derfor velger vi ikke å være der mer enn 1-2 uker om sommeren. Kunne vært lengre hvis vi var garantert fint vær. Anonymkode: 256c4...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #42 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ikke interessert i å være alene i ferien, det trenger jeg ikke. Jeg vil selvfølgelig feriere med barn og mann. TS Anonymkode: b5257...443 Men du vil ga det på din måte? Om du ikke vil bli med så må de dra uten deg da Anonymkode: 592ef...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #43 Del Skrevet 8. juni 2023 Hm…. Nå har dere jo ikke særlig romslig økonomi til å få en grei ferie annensteds såvidt jeg forstår. Så jeg hadde gjort det klart at når du er i jobb og dermed har beste inntekt, så blir feriene mer alene som familie innimellom. Det vanlige er vel å dele det i 3? En del til hver familie og en del kun kjernefamilie. Jeg skjønner du blir sliten, men jeg hadde tilbudt meg å ha en lita uke alene eller alene med ungene. Anonymkode: 0b22a...c47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #44 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å mange sv oss må dele opp og har 1-2 uker sammen , det går helt fint Anonymkode: 592ef...9c3 Og mange av oss må IKKE, og ønsker mer av ferien enn at "det går helt fint" På samme måte som at det går helt fint å ha utedo, men når man har mulighet til å ha innedo, gjør man heller det.. Anonymkode: a9b4b...29d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #45 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og mange av oss må IKKE, og ønsker mer av ferien enn at "det går helt fint" På samme måte som at det går helt fint å ha utedo, men når man har mulighet til å ha innedo, gjør man heller det.. Anonymkode: a9b4b...29d 🤦🏻♀️ herregud Anonymkode: 592ef...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #46 Del Skrevet 8. juni 2023 Vi er som regel 2 uker der, i tillegg til annenhver påske og jul, men været er mer stabilt enn hjemme og huset er romslig nok til at man kan trekke seg litt bort. Selv om vi har vært sammen i nærmere 20år så føler man seg fortsatt litt som en gjest/bor i koffert, og jeg er i grunn mett etter 1 uke. Men mannen får vært med sin side og ungene stortrivs, så da er det lettere å bite tenna sammen siste uken. Skal sies at vi er flinke på å legge flere dagsutflukter som kun kjernefamilie eller par, og da blir det ikke like kvelende. Ellers var det flere år da barna gikk på småskolen der jeg og mannen bare hadde 1-2 uker felles ferie for å få kabalen til å gå opp, og da la han sine andre uker til å reise ned med barna. Husker det som veldig deilige uker der jeg kunne møte venninner på tidlig middager etter jobb og fått ryddet og sortert skikkelig i skuffer og skap😊 (og gjensynsgleden var selvsagt veldig stor). Hadde ikke gjort meg noe å fått 1 uke mindre med mannen om han tok barna med seg ned i sommer også, for å kutte ned på min egen tid der -men nå er feriekabalen allerede lagt. Men denne tråden gav meg en idè til neste år😉 Anonymkode: f27a2...a97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 8. juni 2023 #47 Del Skrevet 8. juni 2023 Selv om man er en familie, trenger man ikke være sammen 365 dager i året. Man har ikke vondt av å være borte fra hverandre en uke i året, så det er jo ingen ting i veien for at han kan besøke familien sin alene, med eller uten barn, og at fruen blir hjemme. Det er den mest åpenbare løsningen på forskjellige feriebehov. Og jeg ser hun er student. Da har hun langt mer enn 5 ukers ferie i løpet av et år, vel ? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #48 Del Skrevet 8. juni 2023 Yodas skrev (2 minutter siden): Selv om man er en familie, trenger man ikke være sammen 365 dager i året. Man har ikke vondt av å være borte fra hverandre en uke i året, så det er jo ingen ting i veien for at han kan besøke familien sin alene, med eller uten barn, og at fruen blir hjemme. Det er den mest åpenbare løsningen på forskjellige feriebehov. Og jeg ser hun er student. Da har hun langt mer enn 5 ukers ferie i løpet av et år, vel ? Ikke om hun jobber i skoleferien, som de aller fleste studenter gjør. Anonymkode: a9b4b...29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #49 Del Skrevet 8. juni 2023 Yodas skrev (2 minutter siden): Selv om man er en familie, trenger man ikke være sammen 365 dager i året. Man har ikke vondt av å være borte fra hverandre en uke i året, så det er jo ingen ting i veien for at han kan besøke familien sin alene, med eller uten barn, og at fruen blir hjemme. Det er den mest åpenbare løsningen på forskjellige feriebehov. Og jeg ser hun er student. Da har hun langt mer enn 5 ukers ferie i løpet av et år, vel ? 👆enig Anonymkode: 592ef...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 8. juni 2023 #50 Del Skrevet 8. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke om hun jobber i skoleferien, som de aller fleste studenter gjør. Anonymkode: a9b4b...29d De fleste studenter med barn gjør kanskje ikke det, men det må hun jo svare på selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #51 Del Skrevet 8. juni 2023 Yodas skrev (1 minutt siden): De fleste studenter med barn gjør kanskje ikke det, men det må hun jo svare på selv. Ja, om hun har 8-9 uker med reell ferie, så bør det jo gå an å dele seg opp litt (jeg hadde ikke orket så lang ferie med mann og barn, da hadde jeg bare vært sjeleglad om de var hos svigers og jeg fikk fred...) Anonymkode: a9b4b...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #52 Del Skrevet 8. juni 2023 Jeg synes ideen om å reise utenlands sammen var en kjempegod idé! Bo i hver deres leilighet og gå ut å spis sammen. Ønsker dere å lage mat leier dere stort hus i Spania. Ettersom at ungene er store kan du og mannen din ta etterlengtet måltid alene i løpet av ferien også ettersom at besteforeldrene kan passe på ungene 🌞 Anonymkode: 573b7...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 8. juni 2023 #53 Del Skrevet 8. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, om hun har 8-9 uker med reell ferie, så bør det jo gå an å dele seg opp litt (jeg hadde ikke orket så lang ferie med mann og barn, da hadde jeg bare vært sjeleglad om de var hos svigers og jeg fikk fred...) Anonymkode: a9b4b...29d Det er det jeg også tenker. Det er også mulig å splitte opp søskenflokken. Han kan reise med ett av barna f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #54 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes ideen om å reise utenlands sammen var en kjempegod idé! Bo i hver deres leilighet og gå ut å spis sammen. Ønsker dere å lage mat leier dere stort hus i Spania. Ettersom at ungene er store kan du og mannen din ta etterlengtet måltid alene i løpet av ferien også ettersom at besteforeldrene kan passe på ungene 🌞 Anonymkode: 573b7...5ce Jeg også. Jeg ville mye heller hatt en uke i Danmark i nabo-feriehus med svigers, enn å bo oppi gokk hvor de bor i en uke.. Men det krever jo at svigers er villig, og at man blir enig om sted hvor alle vil dra, og litt sånt. Anonymkode: a9b4b...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #55 Del Skrevet 8. juni 2023 Alle har ulike behov. Så vår løsning er ikke nødvendigvis en god løsning for alle andre. Men dette er slik vi gjør det: Vi deler oss litt opp i sommerferien. Forelder A starter ferien sammen med barna og forelder A sin slekt, mens forelder B er hjemme alene og jobber i en uke. Deretter har vi to uker ferie sammen (kanskje litt med den enes slekt og litt med den andres slekt), så drar forelder A hjem og jobber en uke, før forelder B og barna kommer hjem fra forelder B sin slekt. Vi voksne har 3 uker ferie med barna, 2 uker sammen med hverandre. Barna har 4 uker ferie, og de har så godt av å ha en periode uten begge foreldrene. Dette funker for oss, da vi begge voksne har et visst behov for egentid. Vi føler at vi får gjort mye fornuftig hjemme den uka vi er alene hjemme, og jobber. Jeg opplever også at jeg er på mitt beste på jobb den uka. Så jeg gleder meg til den uka. Nå har svigerforeldrene mine flyttet etter oss, så de bor under 10 minutters gange fra der vi bor. Allikevel drar vi til svigerfamiliens hjemsted på ferie. Da kan vi ta dagsturer bare som familie, eller besteforeldrene kan ta med barnebarna på oplevelser. Det at besteforeldrene tar seg av barna er jo gull verdt for oss foreldrene. Vi kan dra på tur sammen eller dra og spise lunsj sammen. En grunn til at jeg tror dette funker godt for oss er at vi begge er vokst opp med at i ferier så dro vi som regel hjem til besteforeldrene våre. Så da er det naturlig for oss begge å gjøre det med egne barn. Men hvis bare én av dere er vant til den tradisjonen, så er det nok mer krevende. Men kanskje du kan dra hjem litt før resten av familien? Anonymkode: f033b...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 8. juni 2023 #56 Del Skrevet 8. juni 2023 Marikken skrev (1 time siden): Hvorfor må du være med? Kan ikke mannen ta med seg barna og bli der? Så kan han planlegge 2-3 uker der og du komme etter og være der den siste uken eller så? IDGAF skrev (1 time siden): Så hun skal få null ferie alene med barna sine? Og bare en uke ferie som en familie, da med hele svigers på slep? Hun kan jo jobbe mens mann og barn er på ferie? Det er perfekt, så får ungene også lenger ferie. Jeg sender mine av gårde i vinterferien og tre uker hver sommer hvert eneste år, ungene synes det er superfint å få være hos farmor og farfar hele sommeren, masse søskenbarn de kan leke med, basseng og sommeridyll, mens jeg får ha «ferie» (er på jobb, men føles som ferie) hjemme alene 😅 Vanligvis har vi en uke sammen på sommeren og den siste uka i jula, men ofte har mannen mye avspasering så vi kan ta to-tre uker felles på sommeren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet 8. juni 2023 #57 Del Skrevet 8. juni 2023 solsolsol skrev (13 minutter siden): Hun kan jo jobbe mens mann og barn er på ferie? Det er perfekt, så får ungene også lenger ferie. Jeg sender mine av gårde i vinterferien og tre uker hver sommer hvert eneste år, ungene synes det er superfint å få være hos farmor og farfar hele sommeren, masse søskenbarn de kan leke med, basseng og sommeridyll, mens jeg får ha «ferie» (er på jobb, men føles som ferie) hjemme alene 😅 Vanligvis har vi en uke sammen på sommeren og den siste uka i jula, men ofte har mannen mye avspasering så vi kan ta to-tre uker felles på sommeren. Joda, hvis man får velge ferie selv er det mulig å gjøre det slik. Men det kan dessverre ikke alle, her stenges bedriften i fellesferien så både jeg og mannen min (jobber samme sted) må ta ut sommerferien i fellesferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 8. juni 2023 #58 Del Skrevet 8. juni 2023 Hvis mannen din absolutt vil besøke foreldrene sine hver ferie, så la ham ta med ungene alene en tur. Skjønner godt han vil se familien sin og skjønner og godt du ikke ønsker å reise dit hele tiden. Dere må kunne dra på andre ferier også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #59 Del Skrevet 8. juni 2023 Min manns foreldre bor 8 timer i bil unna oss. Om sommeren er han og barna der i to uker, mens jeg kommer etter, en uke senere. Det er min beste uke, være helt alene hjemme, jobbe overtid og få gjort unna mye som jeg har utsatt, komme hjem til hus som er like ryddig som da jeg dro. Spise brødskive til middag mens jeg ser dårlige tv-serier. Sitte på verandaen og smugrøyke og ta en drink helt alene. Få ryddet og ordnet litt i huset, småtteri som jeg ikke har hatt tid til i hverdagskaoset. Mens mannen og barna har det fint hos svigermor. Og jeg slipper å bo med svigermor i 2 uker i strekk. Vinn-vinn! Anonymkode: e3129...75a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #60 Del Skrevet 8. juni 2023 Har det sånn vi også men heldigvis er vi enige i at 5 dager er mer enn nok. Føler vi kaster bort ferie på å sitte der og glo, men samtidig har vi de ikke for alltid, så vi gjør det nå uansett per nå. Anonymkode: 3d0f4...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå