Gå til innhold

Lærer anestesiteam tegn mellom seg om pasientens situasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg vurderer å søke utdanning anestesi. Jobbe på sykehus og anestesi. Har igjen et år på ungdomsskolen. Å vet det blir mange år skolegang. Før jeg kommer dit at jeg kan kalle meg Anestesisykepleier.

Men hvordan jobber de som team? Har de tegn man gir hverandre for å ikke urolig pasienten? Før man kobler pasienten til forskjellige overvåkings maskiner? Før narkose på operasjon. 

Er det et bra arbeidsmiljø?

Godt betalt?

Hvordan håndtere en nervøs pasient?  avslappende medisiner? 

Er også nysgjerrig på metodene man opptrer på ved pasienten. Vil tro de fleste har smerter og er syke. Mens noen kanskje skal opereres for å fjerne noe før det blir trøbbel. 

Gleder meg til å ta fatt på studier å lære. Se om jeg egner meg til yrket også. Plutselig havner jeg som sekretær på legekontoret i stedet.

Anonymkode: 3d707...afd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er leenge til du kan søke på anestesi, så du trenger ikke å gruble så veldig nye over dette akkurat nå

Anonymkode: 60e99...88f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du har kommet så langt at du har blitt anestesisykepleier vil du ha såpass mye kunnskap at du selv vil lese situasjonen, og har ikke behov for uttalte «tegn» som man gir hverandre for ikke å urolige pasienten. Du må først komme deg gjennom bachelor i sykepleie, også jobbe noen år som sykepleier før du kan søke videreutdanning. Da vil du (forhåpentligvis) opparbeide deg kunnskap om hvordan man opptrer ovenfor urolige og nervøse pasienter :) 

Anbefaler deg å få gode karakterer da, det er pr nå vanskelig å komme inn på videreutdanning som anestesisykepleier. 

Lønna for sykepleier med videreutdanning er pr oktober 2023 på 650.000,- (grunnlønn) så kommer ubekvemstillegg oppå der. 

Anonymkode: 2bd27...11f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er leenge til du kan søke på anestesi, så du trenger ikke å gruble så veldig nye over dette akkurat nå

Anonymkode: 60e99...88f

For en innstilling. Hva med å heller oppmuntre?

Anonymkode: a11ac...017

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...