Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg leste at apple tilbyr 30 dager gratis medlemskap, og at når du sier opp abbonementet, så mister du alle filene du har lastet ned/kjøpt, men hvis jeg laster ned alle sangene til min pc i en mappe, før jeg sier opp abbonementet, så mister jeg ikke dem? de kan jeg lytte på?, for apple har jo ikke oversikt over min private pc, de har jo kontroll kun på sin nettside og system, fy søren as jeg savner den tiden, hvor man kunne laste ned musikk via torrents, feks bearshare så brenne det på cd når jeg var 16, så låste jeg meg inn i bilen til pappa, skrudde på bilen første hakket så cd spilleren var aktiv, lå i baksetet med hetta over hodet og hørte på hip hop/rap, mens jeg chillet med en kald øl :P , pappa var faktisk mer irritert for at jeg "sløste" bort strøm, fra batteriet på den "drittmusikken" enn at jeg drakk øl :P 

Endret av volvo1991
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fortsatt laste ned musikk via torrents. Det er masse torrent sider oppe og går enda.

Akkurat dette med itunes så er selve programmet gratis å ha. Antar at du tenker på Apple Music. 
Og dette fungerer på lik linje som Spotify. Om du gjør spillelisten din tilgjengelig offline, må enheten likevel være tilkoblet internett med jevne mellomrom så den får verifisert at du har ett abonnement. 

Alternativt kan du kjøpe sanger/album via itunes. 

Anonymkode: 402b5...7ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan fortsatt laste ned musikk via torrents. Det er masse torrent sider oppe og går enda.

Akkurat dette med itunes så er selve programmet gratis å ha. Antar at du tenker på Apple Music. 
Og dette fungerer på lik linje som Spotify. Om du gjør spillelisten din tilgjengelig offline, må enheten likevel være tilkoblet internett med jevne mellomrom så den får verifisert at du har ett abonnement. 

Alternativt kan du kjøpe sanger/album via itunes. 

Anonymkode: 402b5...7ab

s*** serr? har du noen tips til torrent sider?.

Skrevet
volvo1991 skrev (1 minutt siden):

s*** serr? har du noen tips til torrent sider?.

Kan du ikke bare invitere alle bandene til å komme og spille gratis for deg hjemme i stua di? 
Samme prinsipp.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke bare invitere alle bandene til å komme og spille gratis for deg hjemme i stua di? 
Samme prinsipp.

:P de tjener godt nok alikevell dette har blitt gjort i hvertfall 15 år altså laste ned musikk 

Skrevet
volvo1991 skrev (2 minutter siden):

:P de tjener godt nok alikevell dette har blitt gjort i hvertfall 15 år altså laste ned musikk 

Artistenes inntekter fra salg av reproduksjoner gikk rett i dass etter at torrent sider. Med Spotify økte innteltene kanskje opp til 20% av hva det pleide å være på CDer for noen artister.

Men altså: Siden du mener artistene skal spille gratis for deg, kan du vel like godt be dem om å gjøre det i stua di? Eller vil du ikke se dem i øynene mens du stjeler deres intellektuelle eiendom?

Stjeler du mat på REMA også fordi du mener Reiten-familien tjener nok?

Eller mener du bare generelt at det er ikke lovbrudd før du eventuelt blir straffet for det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...