Gå til innhold

Dere introverte i alderen 30+ som flyttet (alene) til et helt nytt sted der du ikke kjente noen - hvordan gikk det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker da på det sosiale 🙂

Anonymkode: 43850...58d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet nylig til Vestfold alene helt fra Nord-Norge. Kjente ingen her nede, forutenom tanten min som bor litt utenfor hovedstaden, da. Jeg var egentlig ganske nervøs for det sosiale, fordi jeg er introvert og alt for sjenert :fnise: Men jeg dro mye ut i starten, for eksempel har jeg hund så jeg dro en del i hundeparken med han, og ble da kjent med andre mennesker på samme alder sakte men sikkert..

Måtte presse meg selv en del utfor komfortsonen og ta initiativ selv, men så snart jeg kom over den kneika fikk jeg starten på et nettverk, for etter x antall kaffekopper og turer osv sammen med disse nye menneskene, inviterte de meg gjerne på andre ting hvor det igjen var nye folk, igjen - dritskummelt og veeeeldig utenfor min komfortsone men det har gått kjempe bra likevel. Jeg deltok også på arrangementer via jobben min og viste interesse for kollegaene mine osv, mye mer enn jeg noensinne har gjort før

Den dag i dag har jeg flere venner og bekjentskaper i min nye by, og stor trives. Anbefaler deg virkelig å hoppe i det, by på deg selv og ta initiativ så kommer det tii å gå bra. Jeg har vel og merke dager hvor jeg er skikkelig innadvent og helst bare vil være alene og da trekker jeg meg gjerne tilbake  

Anonymkode: 3eb71...aca

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har på følelsen at jeg ikke er i målgruppen din, selv om jeg er introvert og har flyttet alene til nytt sted....

Jeg trives i eget selskap, og det er ikke noe problem for meg om jeg får kontakt med folk eller ikke. Kommer fra gamle Buskerud, men flyttet alene til Moss og bodde der i 4 år, og flyttet i januar videre til Tromsø. Har mange kollegaer som jeg snakker daglig med, og som jeg helt sikkert kunne opprettet mer privat kontakt med, men er ikke så veldig interessert selv i å jobbe for det. 

Tror det viktigste er å ha en god grunn for å flytte, som i jobb, en by du liker, eller noe lignende.

Anonymkode: b32c2...c43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...