Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når stagnerte vekten seg, evt gikk opp igjen? 7 uker siden fødsel, føler jeg forsvinner. Spiser og spiser men går fortsatt ned i vekt. 

Anonymkode: 79d90...bfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter første fødsel raste jeg ned i vekt og veide plutselig mindre enn startvekt etter ca 1,5 mnd. Dette var ikke ønskelig, da jeg var på grensa til undervektig før graviditet. Det stoppet heldigvis, men jeg måtte gå skikkelig inn for å spise. Etter barn nr 2 prøvde jeg alt jeg kunne å gå saktest mulig ned i vekt (ønsket egentlig å beholde noen kilo). Er nå tilbake til startvekt 6 mnd etter fødsel, og jobber for å holde meg her. Spis alt du klarer! Mitt råd er å ikke skippe måltider, men tvinge seg til å spise minst 4 hovedmåltider + flere mellommåltider om mulig. For meg har det ikke vært lett, men jeg ønsker virkelig ikke å gå mer ned i vekt, Så jeg spiser alt jeg klarer 🙈Lykke til! 

Anonymkode: 4438d...37e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er 1,5 år og jeg begynner å gå opp i vekt. Veier 7 kg mindre enn før jeg ble gravid. Er slank

Anonymkode: 0762c...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Et tips er matpakke på trilletur og på nattbordet. Prøv å få i deg kaloririk drikke som helmelk, biola, smoothie, osv i tillegg. Jeg gikk innom alle bensinstasjonene i nærområdet for å spise pølse og bolle. Raste fortsatt ned i vekt. 

Anonymkode: 0762c...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 20 kg siden fødsel, la på meg 9 i graviditeten. Babyen er seks måneder nå og vekten begynner å stabilisere seg. Hadde bmi på 25 da jeg ble gravid.

Anonymkode: 269a3...98c

AnonymBruker
Skrevet

Amming er utrolig effektivt på å bli kvitt miljøgifter i kroppen. Miljøgiftene lagres i fett. Når man da slanker seg og samtidig ammer, går giftene rett over i melken, og videre til baby.

Anonymkode: 81d8d...a7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Amming er utrolig effektivt på å bli kvitt miljøgifter i kroppen. Miljøgiftene lagres i fett. Når man da slanker seg og samtidig ammer, går giftene rett over i melken, og videre til baby.

Altså, det er ikke akkurat slik at disse slanker seg med vilje… Snarere tvert imot. 

Anonymkode: 3b964...54f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Etter de første 6 mnd. holdt vekten seg stabil. Da fullammet jeg heller ikke lenger. Jeg raste ikke ned i vekt, men har bmi rundt 18.5 i utgangspunktet, og ble undervektig i ammeperiodene selv om jeg forsøkte å unngå det. 

Jeg gikk opp igjen gradvis etter at jeg sluttet å amme, og har i hvert fall samme vekt som tidligere nå 1 år etter at jeg var ferdig med å amme det yngste barnet mitt. 

Cashewnøtter og knekkebrød med peanøttsmør hjalp meg å bremse/stoppe vektnedgangen. 

Anonymkode: 4d4b8...f99

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 7 mnd, da jeg begynte jobbe igjen og ikke fikk ammet like mye. Så nå begynner kiloene komme på igjen. 

Anonymkode: 19a4e...c6d

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

«Slanker seg»? Du har misforstått. Folk gjør ikke dette med vilje, ser du. 

Anonymkode: 269a3...98c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Altså, det er ikke akkurat slik at disse slanker seg med vilje… Snarere tvert imot. 

Har ikke noe å si hvilken grunn man har for å gå ned i vekt akkurat. Giftstoffer fra fett går over i melken uansett hvor uskylding grunnen til vektnedgangen er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har ikke noe å si hvilken grunn man har for å gå ned i vekt akkurat. Giftstoffer fra fett går over i melken uansett hvor uskylding grunnen til vektnedgangen er.

Jeg tror disse er fullt klar over det. De skriver jo om hva de gjorde (pølse og bolle på bensinstasjon, nøtter osv) for å unngå vekttap. Det eneste kommentaren din oppnår er å gi folk dårlig samvittighet. Det er mer enn nok å ha dårlig samvittighet for som mamma, man trenger ikke folk rundt seg som minner en om flere ting. Foreldrerollen (og livet generelt) blir bedre hvis vi er hyggelige med hverandre i stedet😊

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Raste ned med første, men med andre gikk jeg saktere og sunnere ned. Har spist 2 never nøtter hver dag, mye dadler og har laget en stor frokost hver dag denne gang. Typ 1 eple, 1 gulrot, 1 egg, 2-3 brødskiver, 1 kiwi, bær og en chiapudding. 

Anonymkode: 94995...f01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...