Gå til innhold

Hvor kjøpe klær for jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_HellyBelly_*
Skrevet

Som småbarnsmor har jeg IKKE tid til å løpe rundt i Oslo og prøve klær. Jeg trenger konkret råd om hvor jeg kan spasere rett inn i en butikk, få noen til å fortelle meg hva jeg burde ha på meg og kjøpe det der og da. Koste hva det koste vil. Søker jobb innen it-bransjen, så trenger en dress og skjorter.

Alle forslag mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøv Lindex, Cubus, KappAhl eller H&M.

Alle disse har dresser eller jakker og skjørt/bukser som matcher. ¨

Alt du trenger finner du på en plass.

Jeg hadde sikkert bare funnet en dress jeg har i skapet eller tatt en pen bukse og skjorte til med en fin genser over.

Husk at klærne gir deg ikke jobben,

dem er bare med på å skape et inntrykk av deg. Så leng du ikke kler deg sjuskete tror jeg ikke du trenger ha panikk for å måtte kjøpe deg noe nytt.

De som skal intervjue det vet jo ikke om det skjorta du har på det er 1 dag eller 1 år gammelt.

Lykke til

Endret av Shea
Gjest Gjest_HellyBelly_*
Skrevet

Enig med deg i at klærne ikke direkte vil gi meg noen jobb. Men her går det stort sett i ammetopper, slitne innebukser eller jeans!

Er villig til å bruke litt penger på noe med god kvalitet for en gangs skyld.

Skrevet (endret)

dersom du ønsker hjelp i butikken, så ville jeg heller prøvd butikker som mango, pop-in, match, vic eller den type butikker.

de har pene klær og ekspeditører som er der for å hjelpe kunden.

og selv om ikke klærne gir deg jobben, så er det viktig å gi ett rett inntrykk, både av seriøsiteten ovenfor selve jobbintervjuet og yrket/jobben.

så å kle seg riktig er viktig både for førsteinntrykk og for egen følelse når man er der.

Endret av aline
Skrevet

Ja kjære trådstarter. Jeg er helt enig med deg. Om garderoben viser tydelig preg av vannskjøttelse så ville jeg også kjøpt meg nye klær.

Jeg kjøpte en tidløs tress med skjørt, bukse og jakke som matchet på H&M for 6 år siden. Kostet kr 699,- da. Bruker den ikke ofte men den er like fin. Så du kan finne det du trenger uten å legge for mye penger i det.

Håper du får jobben. :)

Gjest Fornøyd kunde
Skrevet

Hvis du ønsker at noen med ekspertise og erfaring ser din type og vet hva som passer til deg, ta deg en tur inn i Paleèt. Gå opp i 2. etasje til Karanja, Karla eller Match Woman: de har et godt utvalgt, voksne ansatte som kan voksne damer/karriere og klær og de er ikke overfladiske, men hjelpsomme og flinke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...