AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Hei. Jeg å barnefar valgte å gå fra hverandre for noen mnd siden. han skal flytte ut nå snart. Men har ikke vist noe interesse for barnet noen gang. Gjør ingenting med barnet. Aldri kjøpt noe utstyr, mat, bleier osv. og er aldri hjemme i helger, så jeg er jo med barnet 24/7. og han vil etter hvert kreve 50/50 sa han til familievern kontoret. Jeg kjenner at dette blir en vanskelig situasjon da jeg merker barnet ikke er trygg på han. er det noen man kan snakke med angående dette her? Trenger sårt hjelp. Prøvde å ringe familievernkontoret men de sa jeg måtte ha han med inn hvis jeg ville snakke med de… Barnet er 2 år hvis det har noe å si. Anonymkode: a4029...127
Lorieen Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 50-50 er ikke aktuelt for et så lite barn. Du får se det an. Om han etter hvert krever 50-50 så må du bare forlange at han først sørger for at ungen kjenner ham og er trygg på ham som omsorgsperson. Det kan hende han finner det lettere å bonde med barnet når det blir eldre. Endel menn forstår seg overhodet ikke på småbarn. Snakk eventuelt med helsesykepleier. Det er også mulig å få individuelle samtaler på familievernkontoret. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 Ja det er derfor noen ofrer seg for barna og blir til de er voksne for å beskytte de. Ganske kjipt men man ofrer ikke oppveksten til barna. Anonymkode: 1bada...e18 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #4 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): så jeg er jo med barnet 24/7. og han vil etter hvert kreve 50/50 sa han til familievern kontoret. Jeg kjenner at dette blir en vanskelig situasjon da jeg merker barnet ikke er trygg på han. Hvis han aldri er sammen med barnet, og "etter hvert" skal kreve 50/50, så må han jo først øke det fra 5 % til 20 %. Det er jo ikke sikkert at han greier det. Han må jo faktisk være der, kjøpe bleier, skifte osv. Hvis far greier å bonde med barnet så mye at han kan ha det 50 %, så får du ta det når det kommer. Det høres ut som det er et godt stykke unna enda. Har far vært en helg alene med barnet? La han ta den helga først, så ser du om han vil ha en hel uke etterpå. Jeg tviler sterkt. Jeg har en eks som ville ha 50 %, og han var lik. Det viste seg at å være helgepappa passet han bedre. Jeg skulle gjerne ønske at han var mer involvert, spesielt når de ble eldre. Det skulle barna også. Ikke stress deg opp nå... Anonymkode: 7af54...33e 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #5 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis han aldri er sammen med barnet, og "etter hvert" skal kreve 50/50, så må han jo først øke det fra 5 % til 20 %. Det er jo ikke sikkert at han greier det. Han må jo faktisk være der, kjøpe bleier, skifte osv. Hvis far greier å bonde med barnet så mye at han kan ha det 50 %, så får du ta det når det kommer. Det høres ut som det er et godt stykke unna enda. Har far vært en helg alene med barnet? La han ta den helga først, så ser du om han vil ha en hel uke etterpå. Jeg tviler sterkt. Jeg har en eks som ville ha 50 %, og han var lik. Det viste seg at å være helgepappa passet han bedre. Jeg skulle gjerne ønske at han var mer involvert, spesielt når de ble eldre. Det skulle barna også. Ikke stress deg opp nå... Anonymkode: 7af54...33e Takk for et godt svar. Har sagt han får ha barnet annen hver helg først. Og det var han enig i heldigvis. nei han har aldri vært alene med barnet en helg. Han var alene med barnet noen timer en gang pg jeg måtte hente noe. Og da bare maste han på at jeg måtte komme hjem. Sa barnet gråter etter mamma. Spørr hvor mamma er osv.. Anonymkode: a4029...127 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for et godt svar. Har sagt han får ha barnet annen hver helg først. Og det var han enig i heldigvis. nei han har aldri vært alene med barnet en helg. Han var alene med barnet noen timer en gang pg jeg måtte hente noe. Og da bare maste han på at jeg måtte komme hjem. Sa barnet gråter etter mamma. Spørr hvor mamma er osv.. Anonymkode: a4029...127 Stakkars unge. Her får dere gå varsomt frem. Sett av noen timer hver helg (eller når det passer dere, men det bør være en kontinuitet i det) der far er sammen med barnet, men du er tilstede som trygghet. Så tar dere det derfra, gradvis. Hvis ikke kan det ha negative konsekvenser for barnet. Anonymkode: 5896e...896 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #7 Skrevet 7. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for et godt svar. Har sagt han får ha barnet annen hver helg først. Og det var han enig i heldigvis. nei han har aldri vært alene med barnet en helg. Han var alene med barnet noen timer en gang pg jeg måtte hente noe. Og da bare maste han på at jeg måtte komme hjem. Sa barnet gråter etter mamma. Spørr hvor mamma er osv.. Anonymkode: a4029...127 En 2 åring bør sove fast et sted, han kan besøke på dagtid det første året. Alt for tidlig til å bytte hjem annenhver helg. Anonymkode: 8d30a...a45 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #8 Skrevet 8. juni 2023 Han kan jo kreve så mye han vil, hvis han ikke har tatt ansvar før og du ikke er enig får han ikke noe 50/50. Anonymkode: 763df...0e5 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #9 Skrevet 8. juni 2023 En far som ikke tar ansvar nå, da kan du jo bare være supermedgjørlig på fremtidige planer. "Ja selvfølgelig skal du ha 50/50 EN DAG I FREMTIDEN, vi starter opptrappingen langsomt nå, dette vil ta noen år!" Bare sørg for at det er det reelle samværet som står på søknaden om barnebidrag. For sånne menn vil stort sett ha 50/50 av en av 3 grunner: mindre barnebidrag, imponere ny kjæreste, eller straffe deg. Han finner tidsnok ut at det ikke er "verdt bryet" å ha barnet halve tiden for å straffe deg, og at det er dyrere å ha barn enn å betale barnebidrag. Men har du skrevet under på 50/50 så må du til rettssak for å få høyere prosent på papiret selvom du ender opp med å ha barnet 90% av tiden. Anonymkode: d4b2a...a6e 2
Gjest takinova Skrevet 8. juni 2023 #10 Skrevet 8. juni 2023 Han "vil ha 50/50". Det er jo bare noe han slenger ut av seg for å tøffe seg, noe han har hørt kompiser si, noen han sier for å slippe bidrag osv. Høres ut som en som aldri kommer til å ha mer enn ei helg her og der.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #11 Skrevet 8. juni 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg å barnefar valgte å gå fra hverandre for noen mnd siden. han skal flytte ut nå snart. Men har ikke vist noe interesse for barnet noen gang. Gjør ingenting med barnet. Aldri kjøpt noe utstyr, mat, bleier osv. og er aldri hjemme i helger, så jeg er jo med barnet 24/7. og han vil etter hvert kreve 50/50 sa han til familievern kontoret. Jeg kjenner at dette blir en vanskelig situasjon da jeg merker barnet ikke er trygg på han. er det noen man kan snakke med angående dette her? Trenger sårt hjelp. Prøvde å ringe familievernkontoret men de sa jeg måtte ha han med inn hvis jeg ville snakke med de… Barnet er 2 år hvis det har noe å si. Anonymkode: a4029...127 Du kan seriøst ikke høre på de andre kommentarene her ass. 50/50 er en selvfølge. og du skal gå inn for å samarbeide så mye som overhode mulig for å få til dette. du skal strekke deg langt for ungen din Den dagen far driter på leggen så har du alle kortene på din side og kan nesten få det akkurat som du vil. to tips Ha en kalender. der skriver du opp alle dagene ungen er hos deg, alle dagene ungen er hos far og alle gangene dere bytter. når far ikke klarer å ha 50/50 eller vil at du skal ha ungen her og der. Så har du det skriftelig. alt annen kommunikasjon skal gå skriftelig eller bekreftes skriftelig etterpå snakk aldri dritt om far, vis ikke at du er oppgitt over far eller lignende. dette tjener du massivt på i lengden. en siste ting. det kan hende han blir den beste faren du noen gang har sett. mange menn får opp øynene den dagen de står i ny bolig med en liten unge. og får alt på stell der og da Anonymkode: 01f04...2ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå