AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Jeg har en helgepartner/elsker/fwb/vet ikke hva forholdet vårt skal kalles. Men vi er hvertfall ikke kjærester, og vi har snakket mye om dette. Vi "holder på" så lenge vi har det fint. Og vi vet begge at det en dag tar slutt når en av oss finner en partner eller går lei det vi har. så vi legger ingen fremtidsplaner eller blander hverdagslivene vårs. Jeg er veldig glad og trygg i det vi har. For jeg ønsker ikke en ny mann inn i mitt hverdagsliv med barn og hele pakken. Jeg trives som alenemamma. Har som oppfatning at han deler dette. Nå har vi hatt det slik i snart 2 år. Og kontakten mellom treffene har gradvis gått fra å være ingen kontakt til daglige telefonsamtaler på kveldstid. Han ringer nesten hver eneste kveld og vi kan prate opp til 2 timer av gangen mens vi gjør huslig arbeid. Noen ganger også lengre. Vi er blitt skikkelig gode venner. Selv om jeg liker veldig godt å ha denne kontakten. Så får jeg kalde føtter. For jeg føler at når kontakten er daglig, så viskes på en måte grensene for separate hverdagsliv litt ut, og at jeg på denne måten blir snikintrodusert inn i et kjæresteforhold. Og dette skremmer meg (jeg har vært gift i 10 år, og skilt i 3, og trives veldig godt alene) Er vi på vei inn i et kjæresteforhold eller er det vanlig at også fwb/elskere holder såpass mye kontakt? Hvor mye kontakt har/hadde du med din seksuelt-vennskapelige partner? Anonymkode: 192dd...0f6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 Avtalen dere har gjort og adferden deres stemmer ikke over ens med å ikke ha et forhold. Man kan være kjærester uten å ha mål om å flytte sammen eller legge bånd på hverandre. Man kan også si at det blir for mye kontakt til å opprettholde det skillet du ønsker å ha, dersom du ikke vil ha et kjæresteforhold. Vi ringes et par ganger i uka, meldes nesten daglig, og møter hverandre kanskje 3-4 ganger i måneden. Vi er oppriktig glad i hverandre, har en trygg relasjon, som er ment å vare. Men vi har hvert vårt liv, skal ikke bo sammen, og har ingen krav eller forventninger til hverandre om hvordan livet skal leves mellom møtene. Jeg ville blitt sprø om han holdt meg fast i telefonen i slike lange samtaler. Anonymkode: 0f117...297
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 Det er ihvertfall ganske forskjellig fra folk til folk. Noen fwb møtes bare tilfeldig på byen og vet at de møtes pga de henger på samme utested og blir med hverandre hjem og snakkes ikke i mellomtiden, andre snakker mye sammen og er mye sammen som et kjærestepar. Jeg har hatt fwb av begge typer. Sånn det har utviklet seg nå så har han vel oppdaget at det er godt å åpne seg til en kvinne og ha mer innholdsrike og emosjonelt givende samtaler og støtte enn med en kompis. Det trenger ikke ligge noe mere i det enn det, men hvis du blir usikker av det og syns det krever for mye av deg så faser du det bare ut. Du trenger ikke ta telefonen hver gang eller svare på hver melding, det er lov å skrive dagen etter han har prøve å ringe at du var opptatt i går og har mye å gjøre i dag men at dere ses på søndag. Hvis kontakten får deg til å få følelser bør du snakke med han om det og kreve en statusoppdatering på hvor dere er på vei, det er desverre mange menn som får alle kjærestefordeler fra kvinner med følelser men ikke gir kjæresteforpliktelse tilbake til kvinnen i slike fwb forhold. Derfor har jeg sluttet å ha det selv også. Anonymkode: 52972...a10 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #4 Skrevet 7. juni 2023 Enig med hun over. Vi har nok et kjæresteforhold selv om det ikke er definert sånn sett. Men hadde han ringt å ville snakke to timer pr kveld da hadde han mista meg rett å slett uansett definering. Vi snakker på tlf, jeg er ikke så glad i å ringe men svarer om han ringer. Det går da oftest i beskjeder som må taes kjappere enn snap/mld siden jeg kan være litt treig til å sjekke snap feks om jeg driver med noe- da ringer han heller(helt ok) Snap/mld hver dag. Ringes ved behov. Sees minst en gang i uka, helst 2-3. Vi har en aktivitet vi bedriver sammen også. Vi er mer enn FWB men foreløbig udefinert. Anonymkode: 78ed9...424
Blåjojo Skrevet 7. juni 2023 #5 Skrevet 7. juni 2023 Vi hadde daglig kontakt på meldinger, snakket i telefon 1-2 ganger i uka og møttes når vi hadde anledning. Definerte oss som fwb, men gjorde andre ting som treffe venner, dra på turer, gå på kino osv.
Miss91 Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 Ser hverandre daglig i hektiske perioder på jobb, ringes så og si daglig ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå