AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Hvordan fordeler dere husarbeidet hjemme? Jeg synes det er så utrolig mye som faller på meg selv om vi prøver å fordele det likt. Kommer hele tiden opp nye ting som ikke er avtalt og som føles bare faller på meg... Hvordan gjør dere det hos dere?🙏❤️ Anonymkode: c402f...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan fordeler dere husarbeidet hjemme? Jeg synes det er så utrolig mye som faller på meg selv om vi prøver å fordele det likt. Kommer hele tiden opp nye ting som ikke er avtalt og som føles bare faller på meg... Hvordan gjør dere det hos dere?🙏❤️ Anonymkode: c402f...5d9 Hva slags ting dukker opp, som faller på deg? Vi har delt alt, og har en tanke begge to at vi prøver å bidra mer ved overskudd eller hvis man føler at den andre har gjort mer en periode. Men vi har alltid hatt det slik, for vi har snakket sammen om forventningene til husarbeid og hverandre. Når det er sagt, er det også perioder hvor vi bortprioriterer husarbeid og tar skippertak, og det er greit også. Anonymkode: 8491c...95e 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan fordeler dere husarbeidet hjemme? Jeg synes det er så utrolig mye som faller på meg selv om vi prøver å fordele det likt. Kommer hele tiden opp nye ting som ikke er avtalt og som føles bare faller på meg... Hvordan gjør dere det hos dere?🙏❤️ Anonymkode: c402f...5d9 Vi fordeler det slik: Lager han mat (som han gjør nesten hele tiden), da rydder jeg. Begge setter på vaskemaskin når det trengs. Begge setter i gang støvsuging nåt det trengs (han oftere enn meg...) Er så heldig at jeg fikk meg en ferdig oppdratt mann som finner ut av ting helt av seg selv. Selv om han ikke er norsk. Anonymkode: 3573a...028 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #4 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva slags ting dukker opp, som faller på deg? Vi har delt alt, og har en tanke begge to at vi prøver å bidra mer ved overskudd eller hvis man føler at den andre har gjort mer en periode. Men vi har alltid hatt det slik, for vi har snakket sammen om forventningene til husarbeid og hverandre. Når det er sagt, er det også perioder hvor vi bortprioriterer husarbeid og tar skippertak, og det er greit også. Anonymkode: 8491c...95e Hele tiden småting som ofte er enkeltståend, ikke som mer "vanlige" oppgaver. Som feks i kveld så så jeg at gutten min trengte nye boksere, og så satt jeg meg ned og bestiller boksere. Jeg tror aldri samboer har bestilt noe som helt til oss noen gang. Bare et eksempel... Men slike ting hoper seg opp da... Og så begynner jeg å bli lei, men hva kan liksom gjøres for å dele på sånne ting liksom Anonymkode: c402f...5d9 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #5 Skrevet 7. juni 2023 Kjenner meg igjen. Jeg går her som vaskehjelp etter både gubben og ungen. Ungen er riktignok 9 mnd, så det er helt i orden, men jeg finner oppvask, tomme snusbokser, godtepapir og sure strømper over hele huset etter gubben. Jeg handler, lager middag, jeg tar oppvask, jeg setter på støvsugeren, jeg setter på og henger opp klesvask. Den sjeldne gangen gulvet blir vasket er det jeg som står for det også. Klager jeg får jeg tilbake A. At han ikke visste det måtte gjøresog B. At han slår gress om sommeren og måker snø om vinteren. Anonymkode: a1fcf...943
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #6 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner meg igjen. Jeg går her som vaskehjelp etter både gubben og ungen. Ungen er riktignok 9 mnd, så det er helt i orden, men jeg finner oppvask, tomme snusbokser, godtepapir og sure strømper over hele huset etter gubben. Jeg handler, lager middag, jeg tar oppvask, jeg setter på støvsugeren, jeg setter på og henger opp klesvask. Den sjeldne gangen gulvet blir vasket er det jeg som står for det også. Klager jeg får jeg tilbake A. At han ikke visste det måtte gjøresog B. At han slår gress om sommeren og måker snø om vinteren. Anonymkode: a1fcf...943 Det er nettopp dette!!! De ser det jo ikke!! Hvordan dele på arbeidet når de ikke ser hva som må gjøres liksom! Anonymkode: c402f...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #7 Skrevet 7. juni 2023 Jeg er også drittlei av å måtte gjøre alt av husarbeid. Men jeg er alenemor da 🙄 Anonymkode: c5ac2...eb3 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #8 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hele tiden småting som ofte er enkeltståend, ikke som mer "vanlige" oppgaver. Som feks i kveld så så jeg at gutten min trengte nye boksere, og så satt jeg meg ned og bestiller boksere. Jeg tror aldri samboer har bestilt noe som helt til oss noen gang. Bare et eksempel... Men slike ting hoper seg opp da... Og så begynner jeg å bli lei, men hva kan liksom gjøres for å dele på sånne ting liksom Anonymkode: c402f...5d9 Har du tenkt over hvorfor du oppdager han er tom? Er ikke samboer innom klesskapet? Kunne du bedt han om å bestille når du oppdaget det? Prøver bare nøste opp i hvordan det er mellom dere - jeg kjenner på at det er ofte lett å bare tenke «det er enklere at jeg gjør det», men så må jeg ta et steg tilbake og ta meg selv i det. Anonymkode: 8491c...95e 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #9 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er også drittlei av å måtte gjøre alt av husarbeid. Men jeg er alenemor da 🙄 Anonymkode: c5ac2...eb3 Jeg må heldigvis ikke gjøre alt alene, men kjennes fremdeles ikke riktig ut at alt som ikke er opplest og vedtatt faller på meg😅 Anonymkode: c402f...5d9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #10 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjenner meg igjen. Jeg går her som vaskehjelp etter både gubben og ungen. Ungen er riktignok 9 mnd, så det er helt i orden, men jeg finner oppvask, tomme snusbokser, godtepapir og sure strømper over hele huset etter gubben. Jeg handler, lager middag, jeg tar oppvask, jeg setter på støvsugeren, jeg setter på og henger opp klesvask. Den sjeldne gangen gulvet blir vasket er det jeg som står for det også. Klager jeg får jeg tilbake A. At han ikke visste det måtte gjøresog B. At han slår gress om sommeren og måker snø om vinteren. Anonymkode: a1fcf...943 Har dere ikke en avtalt fordeling av husarbeidet?? Anonymkode: 11e6c...016 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #11 Skrevet 7. juni 2023 Spør @Trolltunge. Hu pleier å ha svaret på dette her 😊 Anonymkode: 816c4...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #12 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du tenkt over hvorfor du oppdager han er tom? Er ikke samboer innom klesskapet? Kunne du bedt han om å bestille når du oppdaget det? Prøver bare nøste opp i hvordan det er mellom dere - jeg kjenner på at det er ofte lett å bare tenke «det er enklere at jeg gjør det», men så må jeg ta et steg tilbake og ta meg selv i det. Anonymkode: 8491c...95e Jeg vet at han ser mye av det, men det er som om han ikke tenker at det er hans ansvar å gjøre noe med det. At tanken ikke streifer han liksom. Litt som at han kan gå forbi markisa som har for mye grønske, og vi kan snakke om at den har for mye grønske, men det blir ikke gjort noe med det. Før jeg gjør noe med det. Anonymkode: c402f...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #13 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er også drittlei av å måtte gjøre alt av husarbeid. Men jeg er alenemor da 🙄 Anonymkode: c5ac2...eb3 Jeg har nå vært alene med baby 7 uker i 5 dager. Har aldri hatt så stor respekt for alenemødre som jeg har nå! Jeg er dausliten og gråt mens jeg gjorde vanlig husarbeid/spiste/gikk på do da baby endelig sovnet i 20 min. Du er dritgod og har en kapasitet som det står stor respekt av ♥️ Anonymkode: 02a85...82d 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #14 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har nå vært alene med baby 7 uker i 5 dager. Har aldri hatt så stor respekt for alenemødre som jeg har nå! Jeg er dausliten og gråt mens jeg gjorde vanlig husarbeid/spiste/gikk på do da baby endelig sovnet i 20 min. Du er dritgod og har en kapasitet som det står stor respekt av ♥️ Anonymkode: 02a85...82d Hold ut, du kommer snart inn i en rutine med babyen din 🙂 jeg synes baby-tiden var skikkelig fin, hadde alltid med matpakke, vogn og stellebag og var så fri. Verre med nr 2 som kom i et forhold som skjærte seg totalt. Nå er det vanskelig å møte behovene til begge to, og juni er helt grusom med alle avslutninger og sommertreff. Sliter med å få unna husarbeid, prioriterer såklart det som angår barna, og lever fint med en litt for høy topp på skittentøyskurven. En av de fine tingene med babytiden er at det begrenset hvor mye de roter 😃 Anonymkode: c5ac2...eb3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #15 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hele tiden småting som ofte er enkeltståend, ikke som mer "vanlige" oppgaver. Som feks i kveld så så jeg at gutten min trengte nye boksere, og så satt jeg meg ned og bestiller boksere. Jeg tror aldri samboer har bestilt noe som helt til oss noen gang. Bare et eksempel... Men slike ting hoper seg opp da... Og så begynner jeg å bli lei, men hva kan liksom gjøres for å dele på sånne ting liksom Anonymkode: c402f...5d9 Man velger seg en oppegående partner. Det kan gjøres. Så forsøk det i neste forhold, ts. Legg lista høyere. Her og nå? Som man reder så ligger man. Du er voksen - dette er konsekvensene av ditt frie livsvalg. Anonymkode: ec489...ce6 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #16 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man velger seg en oppegående partner. Det kan gjøres. Så forsøk det i neste forhold, ts. Legg lista høyere. Her og nå? Som man reder så ligger man. Du er voksen - dette er konsekvensene av ditt frie livsvalg. Anonymkode: ec489...ce6 Vi har barn, så ingen vei å gå😂 Ikke at jeg vil det heller. Mannen vil jo at vi skal dele på det likt, men jeg aner ikke hvordan når han ikke ser det samme som meg Anonymkode: c402f...5d9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #17 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har barn, så ingen vei å gå😂 Ikke at jeg vil det heller. Mannen vil jo at vi skal dele på det likt, men jeg aner ikke hvordan når han ikke ser det samme som meg Anonymkode: c402f...5d9 SNAKK med han om det, da vel 😅 Anonymkode: 11e6c...016 1 1
Trolltunge Skrevet 7. juni 2023 #18 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spør @Trolltunge. Hu pleier å ha svaret på dette her 😊 Anonymkode: 816c4...fa6 Hehehehe, det som ikke ble avtalt da vi gikk gjennom fordeling falt på meg også. 😄 Vi har gode avtaler på det vi hadde satt opp på listen, gruppert etter omtrentlig tidsbruk, og så valgte vi annenhver gang. Problemet er vel litt det ts skriver, at man glemmer mange oppgaver når man fordeler ansvar, så selv et slikt forsøk på å gjøre alt rettferdig blir gjerne ikke 100% det. Nå skal jeg ikke klage på min mann lenger likevel, for han er bare blitt en helt annen mann enn da vi strevde. Ok, mange oppgaver som ikke var avtalt ble mine, men han tar også så mye initiativ nå til å fikse og ordne diverse utover sine oppgaver at jeg har falt ut av klubben for frustrerte fruer. Nå tar han nok omtrent like mye som ikke ble avtalt som meg, og jeg er veldig fornøyd frue. 😊 Han veldig fornøyd mann også. Det er mye hyggeligere samliv for begge to nå. ❤️ Det er jo mulig å skrive opp slikt etterhvert som det dukker opp også, og så ta en ny runde med fordeling. Vi gjorde ikke det, for da ting dukket opp var han ikke helt inne i få kontroll på alle sine oppgaver, og da han fikk det helt under kontroll begynte han bare selv å ta ansvar utover det. Det ble ikke nødvendig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #19 Skrevet 7. juni 2023 Da må du lære han å se. Og så må du tåle rot, oppvask, mangel på rene klær etc mens han lærer seg å se. Anonymkode: 4eb7c...a85
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #20 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har barn, så ingen vei å gå😂 Ikke at jeg vil det heller. Mannen vil jo at vi skal dele på det likt, men jeg aner ikke hvordan når han ikke ser det samme som meg Anonymkode: c402f...5d9 Du kan jo begynne med å gjøre så lite som han, så ting hoper seg opp og ungen går med slitte eller for små boksere. Da kanskje han ser. Og så må dere snakke sammen, og han må forstå at han må gjøre mer. Og så må du tåle at han ikke gjør alt du synes er nødvendig. Kan han leve med litt rot og skitt, men ikke du, så må dere møtes på halvveien. Anonymkode: 192d4...e77 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå