AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #1 Skrevet 7. juni 2023 Hvordan gikk det med dere? Savnet dere noe? Noe som var bedre eller værre enn hva dere antar det ville vært i en vanlig familie? Anonymkode: abab5...8e1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2 Skrevet 7. juni 2023 Vi var en vanlig famile. Anonymkode: d58dc...9a1 14 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #3 Skrevet 7. juni 2023 Det gikk med meg som statistikken tilsier. To av samme kjønn kan ikke gjøre samme jobb som far og mor. Lignende statistikk ser man med alenemødre (og sikkert alenefedre, men det har jeg ikke sett forskning på). Anonymkode: f0a2e...3b1 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #4 Skrevet 8. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det gikk med meg som statistikken tilsier. To av samme kjønn kan ikke gjøre samme jobb som far og mor. Lignende statistikk ser man med alenemødre (og sikkert alenefedre, men det har jeg ikke sett forskning på). Anonymkode: f0a2e...3b1 Forskning sier at barn av to mammaer klarer seg bedre enn selv barn av heterofile foreldre. Forskning på barn av to pappaer er ikke like oppløftende. Anonymkode: b78e3...cd4 6 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #5 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det gikk med meg som statistikken tilsier. To av samme kjønn kan ikke gjøre samme jobb som far og mor. Lignende statistikk ser man med alenemødre (og sikkert alenefedre, men det har jeg ikke sett forskning på). Anonymkode: f0a2e...3b1 Særlig at du faktisk tilhører denne kategorien. Anonymkode: 88b5e...9de 13 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #6 Skrevet 8. juni 2023 https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/science/2023/mar/06/children-of-same-sex-couples-fare-at-least-as-well-as-in-other-families-study Anonymkode: 00fe0...06d 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #7 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forskning sier at barn av to mammaer klarer seg bedre enn selv barn av heterofile foreldre. Forskning på barn av to pappaer er ikke like oppløftende. Anonymkode: b78e3...cd4 Jeg synes oppriktig synd på barn med to ferde...tenk å bli fratatt mor,den nære trygghet ved amming og den tette symbiosen og den sterke kjærlighet som bare en mor kan gi deg og som har bært på deg i 9 månder...ingen matrielle goder kan erstatte mor. Anonymkode: c99b8...fe1 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #8 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes oppriktig synd på barn med to ferde...tenk å bli fratatt mor,den nære trygghet ved amming og den tette symbiosen og den sterke kjærlighet som bare en mor kan gi deg og som har bært på deg i 9 månder...ingen matrielle goder kan erstatte mor. Anonymkode: c99b8...fe1 Hva hvis moren dør 1 år etter fødselen? Er livet "over" for det barnet da? Anonymkode: 1a5aa...637 14 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #9 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det gikk med meg som statistikken tilsier. To av samme kjønn kan ikke gjøre samme jobb som far og mor. Lignende statistikk ser man med alenemødre (og sikkert alenefedre, men det har jeg ikke sett forskning på). Anonymkode: f0a2e...3b1 Det var vondt å høyre. Hadde du to fedre eller mødre? Eg har ikke lese slik statistikk. Anonymkode: c7421...cbf
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #10 Skrevet 8. juni 2023 Jeg vokste opp på 90-tallet, og homofili var like akseptert da som nå. Jeg gikk på barneskolen, og ble ertet for min mors legning. Legningen hennes var vel ikke det verste, men det at hun ikke var ressurssterk nok til å forstå hvordan det hele opplevdes for meg og at hun ikke tok tak i mobbingen på skolen. Husker at jeg alltid gledet meg til å bli 18 år, for da kunne jeg flytte ut, være min egen person og ikke bli forbundet med hennes legning. Det stemte litt, jeg fikk det bedre som voksen og har selvfølgelig ikke noe problem med det nå. Anonymkode: e911a...57e 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #11 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes oppriktig synd på barn med to ferde...tenk å bli fratatt mor,den nære trygghet ved amming og den tette symbiosen og den sterke kjærlighet som bare en mor kan gi deg og som har bært på deg i 9 månder...ingen matrielle goder kan erstatte mor. Anonymkode: c99b8...fe1 Ganske mange, spesielt unge mødre velger bort ammingen og gir flaske fra fødselen. Anonymkode: 40add...d18 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #12 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes oppriktig synd på barn med to ferde...tenk å bli fratatt mor,den nære trygghet ved amming og den tette symbiosen og den sterke kjærlighet som bare en mor kan gi deg og som har bært på deg i 9 månder...ingen matrielle goder kan erstatte mor. Anonymkode: c99b8...fe1 Det er synd på barn som mister mor. Det er synd på barn som mister far. Det er synd på barn som ikke har noen foreldre. Det er synd på barn som er syke. Det er synd på barn som har et handicap. Det er synd på barn som er fattige. Det er veldig veldig mange som det er synd på. Betyr det at de ikke klarer seg bra? Betyr det at de ikke har et godt liv? Betyr det at livet deres ikke er verdt å leve? Jeg skulle likt å se hvor mange vi var igjen hvis bare de som lever 100% perfekte liv (hva nå enn det er) fikk lov å få barn. Ut fra din åpenbare mangel på empati og evne til å se utenfor sin egen nesetipp ville ikke du vært en av dem for å si det sånn, men du er jo tydeligvis så opptatt av å finne feil hos andre at du ikke ser dine egne. Anonymkode: 33858...036 7 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #13 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vokste opp på 90-tallet, og homofili var like akseptert da som nå. Jeg gikk på barneskolen, og ble ertet for min mors legning. Legningen hennes var vel ikke det verste, men det at hun ikke var ressurssterk nok til å forstå hvordan det hele opplevdes for meg og at hun ikke tok tak i mobbingen på skolen. Husker at jeg alltid gledet meg til å bli 18 år, for da kunne jeg flytte ut, være min egen person og ikke bli forbundet med hennes legning. Det stemte litt, jeg fikk det bedre som voksen og har selvfølgelig ikke noe problem med det nå. Anonymkode: e911a...57e Det høres tøft ut og jeg er glad du har det bedre nå! 🧡 Jeg er også veldig glad for at samfunnet har endret seg så det er lettere for barna som vokser opp nå. Anonymkode: 00fe0...06d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #14 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 0.39): Det gikk med meg som statistikken tilsier. To av samme kjønn kan ikke gjøre samme jobb som far og mor. Lignende statistikk ser man med alenemødre (og sikkert alenefedre, men det har jeg ikke sett forskning på). Anonymkode: f0a2e...3b1 Jeg og mine tre søsken vokste opp med en alenemor (hun ble enke da jeg var 8). Det har gått fint med alle oss fire søsken. Vi har alle egne familier, jobber, har bolig, utdanning. Ja, hun gjorde en god jobb selv om hun var alene. Hun døde dessverre av kreft for tre år siden, men hun var en fantastisk mor og bestemor. Anonymkode: c6306...0bf 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #15 Skrevet 9. juni 2023 Syns det er trist at barn fratas muligheten til en en ordinær familie, i pk kulturens navn. Anonymkode: c35d3...e69 2 1
Batteri Skrevet 9. juni 2023 #16 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 0.39): Det gikk med meg som statistikken tilsier. To av samme kjønn kan ikke gjøre samme jobb som far og mor. Lignende statistikk ser man med alenemødre (og sikkert alenefedre, men det har jeg ikke sett forskning på). Anonymkode: f0a2e...3b1 Hva er det statistikken tilsier? 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #17 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg vokste opp på 90-tallet, og homofili var like akseptert da som nå. Jeg gikk på barneskolen, og ble ertet for min mors legning. Legningen hennes var vel ikke det verste, men det at hun ikke var ressurssterk nok til å forstå hvordan det hele opplevdes for meg og at hun ikke tok tak i mobbingen på skolen. Husker at jeg alltid gledet meg til å bli 18 år, for da kunne jeg flytte ut, være min egen person og ikke bli forbundet med hennes legning. Det stemte litt, jeg fikk det bedre som voksen og har selvfølgelig ikke noe problem med det nå. Anonymkode: e911a...57e Hva mener du med like akseptert da, som nå? Det er vel overhodet ikke sant? Homofili da, var sjeldnere, særlig som foreldere til barn. Kanskje aksepten for å være homofil var til stede, men å være homofile - og foreldre - var noe annet. Særlig for barn, for man så det sjeldent, og foreldre snakket ikke om det noe særlig hjemme, og i hvertfall ikke på skolen eller i barnehage. I dag lærer man barn at noen har to mammaer eller to pappaer og at det er like fint som en mamma og en pappa, de blir fortalt det i barnehage, på skole og i alle oppegående hjem; av foreldrene sine. Ved at voksne snakker om det slik de snakker om andre familier forstår barn at dette er normalt, eller heller at det ikke er noe å tenke to ganger over, og reagerer deretter. Det er selvsagt lenge til det er en generell aksept i samfunnet, og barn av like kjønn vil aldri komme helt unna reaksjoner, desverre. Men om man de første årene i livet, gjennom barnehage og barneskole opplever aksept og forståelse og følelsen av "jeg er lik alle andre" så kommer man langt når motgangen kommer. Selvsagt bør man rustes, etterhvert som man blir eldre, til at det er ikke alle som er like oppegående og forståelsesfulle, og at man vil møte reaksjoner, og bli rådet om hvordan svare og reagere på slikt. Man bør ikke stikke hodet i sanden og ignorere det når det kommer. Din mor hadde det nok ikke veldig godt med seg selv på den tiden, og visste kanskje ikke selv hvordan hun skulle stå i det, og derfor ikke hvordan hun skulle støtte deg heller. Nettopp fordi aksepten ikke var der den burde vært, eller er i dag. I dag har man støtte rundt seg nesten hvor enn man snur seg, selv om man også har de enklere menneskene som finner problemer med hvordan andre velger å leve sine liv. Anonymkode: 35986...11c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #18 Skrevet 9. juni 2023 Mine to blir 14 og 16 år nå i år. Jeg snakket faktisk om dette med de for noen dager siden, om de noen gang hadde fått kommentar på at de hadde to mammaer, eller på at de ikke hadde noen far. De så på meg som om jeg stilte verdens dummeste spørsmål. Det har aldri vært en greie. Frem til de var 7 og 5 år var vi to mammaer, så var jeg alene med de i 7-8 år, nå har de verdens beste bonuspappa. Jeg husker ETT spørsmål, da var det en gutt i barnehagen som lurte på om "pappaen til A og B hadde daua" men når han fikk svaret "Nei, de har ingen pappa, men to mammaer" så var den saken ute av verden. Anonymkode: b0a42...89c 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #19 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns det er trist at barn fratas muligheten til en en ordinær familie, i pk kulturens navn. Anonymkode: c35d3...e69 Syns det er trist for alle de barna som har skilte foreldre. En uke med mamma og hennes familie og en uke med pappa og hans familie. Ville heller hatt to pappaer eller to mammaer, enn å leve i koffort uten en trygg base. Anonymkode: da0ff...484 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #20 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns det er trist for alle de barna som har skilte foreldre. En uke med mamma og hennes familie og en uke med pappa og hans familie. Ville heller hatt to pappaer eller to mammaer, enn å leve i koffort uten en trygg base. Anonymkode: da0ff...484 Ja det er det, syns synd på de også. Men det bør i hvert fall være en sunn utgangspunkt i form av et stabilt hjem, for hvert barn. Om det ikke fungerer i lengden, er en annen sak. Anonymkode: c35d3...e69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå