Gå til innhold

Helllo Fresh, noen som bruker det fast? Fornøyd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ferdig med første uke og syns mye av det er godt! Men, det er uvant å ikke kunne spontant spise noe annet…

Anonymkode: 0dfe9...17a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker det! Vi er en familie på 3 og det er fint å slippe å handle så mye, samt å måtte finne på noe å spise til middag hele tiden. De aller fleste rettene er helt ok. Alt i alt en bra tjeneste for oss som vil spare tid.

Anonymkode: 11f84...bf1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi bruker det! Vi er en familie på 3 og det er fint å slippe å handle så mye, samt å måtte finne på noe å spise til middag hele tiden. De aller fleste rettene er helt ok. Alt i alt en bra tjeneste for oss som vil spare tid.

Takk fot svar! Vi er 4, men ene barnet spiser lite mengde. Bruker resten til lunsj på jobben. 
Har du sjekket økonomien i det?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk fot svar! Vi er 4, men ene barnet spiser lite mengde. Bruker resten til lunsj på jobben. 
Har du sjekket økonomien i det?

Har ikke sjekket økonomien, men jeg liker godt at man får akkurat mengden man bruker i retten. Trenger man to gulrøtter, får man det. Når vi kjøper en pakke gulrøtter og spiser vi kanskje halvparten og glemmer resten. Burde virkelig skjerpe oss på det området.

I tillegg sparer vi litt penger ved at vi slipper impulskjøp på butikken.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde det noen uker for en stund siden. Likte det ikke. Syntes mange av oppskriftene hadde mye av de samme ingrediensene og smakte likt. 

I tillegg var det litt sånn "her er en potet, lag pommes frites. Her er en tomat, lag pastasaus" Det blir ikke godt. 

Bedre å bruke oda og planlegge middager selv 👍

• Liker 3
Skrevet
myMa skrev (19 timer siden):

Hadde det noen uker for en stund siden. Likte det ikke. Syntes mange av oppskriftene hadde mye av de samme ingrediensene og smakte likt. 

I tillegg var det litt sånn "her er en potet, lag pommes frites. Her er en tomat, lag pastasaus" Det blir ikke godt. 

Bedre å bruke oda og planlegge middager selv 👍

Jeg er helt uenig med deg. Jeg syns oppskriftene var nesten for detaljerte og jeg syns det var mange gode og forskjellige smaker. Jeg sluttet med pakkene fordi det ble dyrt, men oppskriftene som fulgte med er i bruk av og til.

Nå hadde ikke jeg middag med verken pommes frites eller tomatsaus, derimot noen veldig gode retter. Jeg likte også vegetaralternativene godt, mye god smak i dem.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Hello Fresh, Godt levert og Adams matkasse.

Hello Fresh er dessverre kanskje den jeg vil sette på 3. plass av de tre. Det var greit et par uker, men så synes jeg at ingrediensene gikk mye på repeat, og at det ble litt mindre inspirerende. De var sparsomme på de gode ingrediensene, og det ble mye som hadde tørt og kjedelig kjøtt. Få nye og unike smaker/krydder. Det kan jo være greit om man har barn eller andre som ikke alltid er interessert i å prøve noe nytt. Hello fresh er vel den billigste av de tre om du er opptatt av pris.

Det som ofte gikk igjen var en eller annen vri med retter sammensatt slik:

- Kjøtt eller fisk som skal dyppes i egg og pankomel og så stekes i panne eller brett i ovn
- Poteter som skal kuttes opp til potetbåter og blandes med olje, pepper, salt og et slags paprikakrydder.
- Tomater, løk og urter som skal kuttes opp i en skål, og blandes med litt sukker og eddik/balsamico for å lage en slags salat.
- En medfølgende pakke med majones/aioli eller krydret majones ved siden av.
- Kanskje noe ruccola, isbergssalat eller lignende som skulle serveres sammen også.

Og så er det pasta, pasta, pasta.

MEN med det sagt: Det var noe spennende innimellom også. De vegetariske rettene som kom når jeg glemte velge egne retter, var faktisk litt gode, men jeg foretrekker mat med kjøtt. Jeg skulle ønske de kunne bruke litt av den samme kryddersammensetningen til kjøttrettene.

Adams matkasse og Godt levert hadde mer unike, inspirerende og smakfulle retter. Det var ikke like ofte at jeg satt med følelsen av at "dette har jeg spist før, bare i en annen variant".

Jeg vil anbefale å rullere litt på flere matkasseleverandører. Da får man litt mer variasjon, samt at leverandørene ofte har kampanjer med rabatter.

Anonymkode: 28c46...b9e

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke prøvd andre kasser enn hello fresh. Men vi har abbonert i noen uker nå etter fødsel. Brukte en rabattkupong. Enkelt, kjapt og "billig" (billigste matkassen). 

Jeg syns maten har vært god :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...