Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har problemer med at jeg ignorerer og underslår alt jeg gjør bra i jobbsammenheng, og bare fokuserer på alt som går dårlig. Jeg har nylig gjennomført en massiv arbeidsoppgave, den var delt i to, hvor to andre tar ene halvdelen og jeg tar den andre alene. Min halvdel er også noe mer kompleks enn deres. Jeg fullfører før dem. Jeg mener ikke at det er en konkurranse, eller at mine kolleger er unnasluntrere eller noe sånt. Men jeg jobbet enorme mengder overtid for å klare å gjennomføre dette i tide, men gir ikke meg selv noe credit. Jeg måtte i tillegg gjør en annen hasteoppgave midt oppi dette kjøret som jeg aldri hadde gjort før og som jeg bare måtte finne ut av, og som var en stor suksess.

Jeg fokuserer bare på alt jeg ikke får til eller rekker. Jeg hakker på meg selv for at jeg måtte la andre oppgaver ligge, hadde tre andre ting jeg helst skulle gjort samtidig som den jeg nevner over her. En av disse oppgavene er det kun er meg som har noe som helst kunnskap om og det jeg kan er ikke noe å skrive hjem om for å si det sånn. Men jeg har hatt lite tid til å sette meg inn i å løse denne oppgaven og hakker på meg selv for det også, og er vettskremt for å få sparken/fremtidig dårlig referanse(teit, jeg veit).

Hvordan kan jeg slutte?? Nytter ikke hvor mye gode tilbakemeldinger jeg får, og jeg klarer ikke heller å se om negative tilbakemeldinger en gang er urimelig eller ei, for jeg er så urimelig med meg selv allerede! Jeg er så lei...

Anonymkode: 968d7...995

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Si 'takk' til alle komplimenter. Ikke diskrediter argumentene med svar som 'takk, men...' eller den klassiske 'denne gamle greia' til komplimenter om klær.

2. Føy til egne positive kommentarer til komplimenter fra andre der du kan. 'Takk, jeg jobbet hardt for å komme i mål.' 'Takk, jeg er så glad i denne fargen.'

3. Sett av noen minutter hver kveld til å tenke over ting du gjorde bra den dagen. Hjernen din vil automatisk gå i 'ja, men' modus, da stopper du opp og sier til deg selv at 'vi snakker ikke om prosjekt-B nå, men prosjekt-A og det var godt utført' eller lignende.

Du må rett og slett skape nye automatiserte tankebaner og bryte gamle mønstere. Det er hardt arbeid, men også ekstremt befriende når du kjenner at det virker.

Anonymkode: b57a7...7fb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...